Over smarttrainers, mancaves, ANT+ dongles, zweetdoeken en Zwiftigheden

Smarttrainer Decathlon

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 15826
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 14 dec 2022 16:26

Bospaadje schreef: 04 dec 2022 17:08 Dat is dan wel karig, dat is inderdaad geen optie.
€799 was ook eigenlijk te mooi om waar te zijn.
Ik heb zelf geen ervaring met onderstaande fietsen, maar misschien zijn deze een kanshebber.
Deze van Tunturi, 919 Euro, zou een ERG meter hebben en compatibel zijn met Zwift.
21 programma’s
32 weerstandsniveaus
Ergometer
Compatibel met Zwift, Kinomap, iConsole+ en Tunturi Routes
Zwift controlled
Afbeelding
https://www.rhodos-shop.nl/tunturi-cent ... nningfiets
Deze fiets kost 799 Euro en zou een wattagemeter hebben
Op het LCD display zijn de belangrijkste trainingswaarden af te lezen. Zo kunt u onder andere uw hartslag, wattage, snelheid en RPM aflezen en kunt u gebruik maken van 12 standaard programma's en 4 hartslagprogramma's.
https://www.rhodos-shop.nl/toorx-srx-50 ... nningfiets
I know myself like no one else
Nothing to defend

Bospaadje
Forum-lid
Berichten: 1696
Lid geworden op: 17 okt 2016 15:46

Bospaadje 14 dec 2022 20:13

Klinkt interessant, iemand ergens een review kunnen vinden of het inderdaad werkt?
En zou je zoiets ook met je garmin kunnen verbinden

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 15826
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 15 dec 2022 17:30

Ik heb geen idee.
Alhoewel ik al meerdere indoortrainers heb gehad heb ik met alle toestellen samen geen 3 uur indoor gereden.
Telkens na enige tijd, "echt als nieuw" terug verkocht.
Ik heb mij nu voorgenomen om nooit nog een indoor trainer aan te schaffen. :)
I know myself like no one else
Nothing to defend

Gerwin89
Forum-lid
Berichten: 483
Lid geworden op: 14 mar 2019 14:22

Gerwin89 15 dec 2022 19:46

Haha dat heb ik ook afgesproken met mezelf, na 2x zo'n ding gekocht te hebben en weer verkocht. Met max 6 uren.

Gebruikersavatar
Rubik
Forum-lid
Berichten: 306
Lid geworden op: 30 mar 2018 17:58
Locatie: Heerenveen

Gebruikersavatar Rubik 16 dec 2022 08:25

Same. Binnenfietsen is het niet voor mij.
Ik heb het geld besteed aan een slechtweerfiets met spatborden en clearance voor 50 mm banden. Hartstikke tevreden mee!

Bospaadje
Forum-lid
Berichten: 1696
Lid geworden op: 17 okt 2016 15:46

Bospaadje 20 dec 2022 13:48

Vrouwlief is weer aan het rennen buiten, dus ik kan nog even voorruit met mijn direto.
Toch blijft het interessant om iets afstelbaars te hebben dat werkt.

Ik fiets ook zoveel mogelijk buiten, maar met gelimiteerde beschikbare tijd/dagen en een enorme tegenzin bij echt stromende regen of sneeuw, is het wel fijn om erop terug te kunnen vallen.

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 15826
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 20 dec 2022 15:04

Bospaadje schreef: 20 dec 2022 13:48 .......enorme tegenzin bij echt stromende regen of sneeuw, is het wel fijn om erop terug te kunnen vallen.
Als het buiten te nat, te glad of kortom niet echt leuk is fiets ik gewoon niet.
Sinds ik nog enkel met wat vrienden of alleen fiets en niet meer in clubverband "moet" het niet echt meer en fiets ik enkel nog omdat ik het plezant (= leuk :) ) vind.
I know myself like no one else
Nothing to defend

Bospaadje
Forum-lid
Berichten: 1696
Lid geworden op: 17 okt 2016 15:46

Bospaadje 20 dec 2022 18:49

Begrijpelijk, maar ik merk dat ik toch wel noodzaak heb om uurtje per dag buiten te zijn en liefst ook nog op di do rondje intensief bezig te zijn.
Het hondje zorgt voor een frisse neus, de fiets om 3x per week stoom af te blazen. Dat heb ik toch echt wel nodig, anders word ik ook echt onrusttig en chaggy

Bospaadje
Forum-lid
Berichten: 1696
Lid geworden op: 17 okt 2016 15:46

Bospaadje 05 jan 2023 17:58

Update, na wat standaard zoekopdrachten te hebben ingesteld op marktplaats en eBay, afgelopen week toegeslagen en toch maar een neobike gekocht.
Vanavond de eerste keer echt slecht weer buiten.
Fietsmaatje is verkouden en ik heb eigenlijk ook geen zin om naar te worden; dus ga zo eens de juiste houding zoeken en de spd pedalen erop zetten.

Eigenwijs als ik ben, ook even bij decathlon gaan kijken, maar dat was inderdaad gewoon een spinnig bike met doordraaiend vliegwiel… in mijn geval useless dus

Plaats reactie