Voor de nachtbrakers, als het niet meer over fietsen hoeft te gaan.

Het grote 'off topic' topic

Gebruikersavatar
jakkel
Forum-lid
Berichten: 2260
Lid geworden op: 05 dec 2008 13:33

Gebruikersavatar jakkel 05 dec 2022 15:31

53x11 schreef: 05 dec 2022 14:42 @jakkel: de beste leerschool is om ze vanaf jonge leeftijd op de (school)fiets naar school te laten gaan. Daar schort het bij vele ouders aan helaas. Ik ben het overigens wel met je eens dat je van rijden in een peloton, zeker in wedstrijdverband, een meer oplettende verkeersdeelnemer wordt. Althans, ik heb het idee dat ik beter in staat ben om snelheden in te schatten en te zien wat anderen gaan doen dan verkeersdeelnemers zonder (wedstrijd)peloton ervaring.
Helemaal mee eens. Mijn dochters zijn nooit met de auto naar school gebracht. Eerst achterop bij mij op de fiets, daarna voor me op hun fiets met zijwieltjes, zonder zijwieltjes en uiteindelijk alleen met de fiets. Ik van kleins af aan gans der dagen crossparkoers bouwen in de bossen en met de bmx'kes crossen. Ik zeg het niet graag, want morgen rijden ze me misschien overhoop, maar ik ben nog nooit betrokken geweest in een aanrijding met een voertuig, met de racefiets misschien een keer of drie gevallen, maar zonder serieus letsel (ik rij nu bijna 40 jaar met de racefiets). Met de MTB is het iets anders, vooral valpartijen in wedstrijden door de limieten op te zoeken in combinatie met de vermoeidheid. Alhoewel dat de laatste jaren wel minder is, nu ik de 50 gepasseerd ben denk ik soms toch net iets meer na over de eventuele gevolgen. :?

Gebruikersavatar
53x11
Forum-lid HC
Berichten: 8926
Lid geworden op: 28 sep 2005 00:38

Gebruikersavatar 53x11 05 dec 2022 16:15

Jans schreef: 05 dec 2022 15:26 53x11, je vertelt nu wel heel veel over je zoontje, maar er loopt er toch nog eentje bij jullie rond? Fietste die ook zo snel?
(Wil iemand dit quoten?)
Ik ben een nieuwe challenge met mezelf aangegaan. Ik heb mijn hele "vijandenlijst" leeg gemaakt. Sowieso een stomme benaming, "vijand". Ik ga eens kijken of ik met het verstrijken der jaren inmiddels voldoende zen ben geworden om stomme opmerkingen op het forum te negeren zónder daar elektronische hulp voor nodig te hebben.

Dusss, ik kan dit gewoon lezen zonder onder een censorblokje te spieken 8-)
En aangezien de post helemaal niet bestaat uit een stomme opmerking, kan ik nog antwoorden ook:

Dochterlief kreeg precies gelijk met zoonlief haar eerste MTB. Die vond er echter, net als d'r moeder, niet zo heel veel aan. Net als d'r moeder barst ze overigens wel van het sportief talent, maar dan voor de looponderdelen van de atletiek (dit jaar podium op de baan en op de cross in haar leeftijdscategorie op een NK). Alhoewel ik vervelend graag en schaamteloos opschep over mijn kids, wordt zij op fietsfora door mij (dus, want niet fietsgerelateerd) minder vaak aangehaald. Zal ze geen minuut minder om slapen denk ik.
;-)
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

bartdr
Forum-lid
Berichten: 1328
Lid geworden op: 18 jun 2019 13:29

bartdr 05 dec 2022 16:28

Is dat dan ook zo'n "kom loop maar mee, terwijl ik MTB"-relatie? Mijn vader deed vroeger met mij eerst een kort rondje, zodat ik kon lopen naast de MTB, alvorens hij op MTB "training" vertrok. In retrospect waren dat echt zalige tijden.

Gebruikersavatar
53x11
Forum-lid HC
Berichten: 8926
Lid geworden op: 28 sep 2005 00:38

Gebruikersavatar 53x11 05 dec 2022 16:38

Nou, ik ben 1 keertje achter haar aan gereden op de MTB toen ze tijdens de vakantie wilde trainen voor haar NK, dat voelde een beetje fout (beetje pushende papa idee, ook al was dat niet het geval), maar dat was vooral omdat ik haar met geen mogelijkheid rennend meer bij kan houden :oops:
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8290
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 05 dec 2022 17:54

Bedankt, ik was gewoon geïnteresseerd.

Gebruikersavatar
53x11
Forum-lid HC
Berichten: 8926
Lid geworden op: 28 sep 2005 00:38

Gebruikersavatar 53x11 05 dec 2022 18:38

Daarom heb ik dat filter ook uitgezet

@Bart: was/ben je een snelle loper?
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

Mehekachtohapi
Forum-lid
Berichten: 578
Lid geworden op: 17 nov 2020 11:26

Mehekachtohapi 05 dec 2022 19:06

53x11 schreef: 05 dec 2022 16:15
Jans schreef: 05 dec 2022 15:26 53x11, je vertelt nu wel heel veel over je zoontje, maar er loopt er toch nog eentje bij jullie rond? Fietste die ook zo snel?
(Wil iemand dit quoten?)
Ik ben een nieuwe challenge met mezelf aangegaan. Ik heb mijn hele "vijandenlijst" leeg gemaakt. Sowieso een stomme benaming, "vijand". Ik ga eens kijken of ik met het verstrijken der jaren inmiddels voldoende zen ben geworden om stomme opmerkingen op het forum te negeren zónder daar elektronische hulp voor nodig te hebben.

Dusss, ik kan dit gewoon lezen zonder onder een censorblokje te spieken 8-)
En aangezien de post helemaal niet bestaat uit een stomme opmerking, kan ik nog antwoorden ook:

Dochterlief …….
Kan je mij het nummer van jouw therapeut doorgeven? Ik wil ook zen worden :mrgreen:

Gebruikersavatar
thestudent
Forum-lid HC
Berichten: 5350
Lid geworden op: 03 feb 2011 22:24
Locatie: Ergens tussen de veluwe en de rijn

Gebruikersavatar thestudent 05 dec 2022 19:21

Yoga oefeningen doen! Helpt goed en ook meteen goed voor je stabiliteit.
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!

Gebruikersavatar
Orlok
Forum-lid HC
Berichten: 5878
Lid geworden op: 01 dec 2012 12:18
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Orlok 05 dec 2022 19:43

Mehekachtohapi schreef: 05 dec 2022 19:06
53x11 schreef: 05 dec 2022 16:15
Jans schreef: 05 dec 2022 15:26 53x11, je vertelt nu wel heel veel over je zoontje, maar er loopt er toch nog eentje bij jullie rond? Fietste die ook zo snel?
(Wil iemand dit quoten?)
Ik ben een nieuwe challenge met mezelf aangegaan. Ik heb mijn hele "vijandenlijst" leeg gemaakt. Sowieso een stomme benaming, "vijand". Ik ga eens kijken of ik met het verstrijken der jaren inmiddels voldoende zen ben geworden om stomme opmerkingen op het forum te negeren zónder daar elektronische hulp voor nodig te hebben.

Dusss, ik kan dit gewoon lezen zonder onder een censorblokje te spieken 8-)
En aangezien de post helemaal niet bestaat uit een stomme opmerking, kan ik nog antwoorden ook:

Dochterlief …….
Kan je mij het nummer van jouw therapeut doorgeven? Ik wil ook zen worden :mrgreen:
7 manieren om snel weer 'zen' te worden
- Ga even wandelen. ...
- Luister naar kalmerende muziek. ...
- Volg een korte begeleide meditatie. ...
- Kijk naar foto's van kittens or puppies. ...
- Drink iets warms. ...
- Stretch. ...
- Praat. ...
Bonustip: als je echt geen tijd hebt, haal 3 keer diep adem vooraleer je reageert.
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless

wasbeer2006
Forum-lid HC
Berichten: 12460
Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47

wasbeer2006 05 dec 2022 20:25

thestudent schreef: 05 dec 2022 19:21 Yoga oefeningen doen! Helpt goed en ook meteen goed voor je stabiliteit.
Zeker! Maar ik vind het als kracht en duursporter erg zwaar. Ben zo lenig al een looie deur dat helpt niet.
maar het is echt top. Ik doe vaak drie keer per week 10 minuten ofzo.

Staan ook goede fiets yoga fimpljes op GCN YT

Gebruikersavatar
53x11
Forum-lid HC
Berichten: 8926
Lid geworden op: 28 sep 2005 00:38

Gebruikersavatar 53x11 05 dec 2022 21:32

Mehekachtohapi schreef: 05 dec 2022 19:06 (...)
Kan je mij het nummer van jouw therapeut doorgeven? Ik wil ook zen worden :mrgreen:
Veel fietsen.
Duh!
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

Mehekachtohapi
Forum-lid
Berichten: 578
Lid geworden op: 17 nov 2020 11:26

Mehekachtohapi 05 dec 2022 22:09

Wauw, ik voel me spontaan zen worden na zoveel tips ;-)
Kan ook zijn omdat ik net een Presto Max frame heb gekocht…. Als het maar helpt.

Plaats reactie