Voor de nachtbrakers, als het niet meer over fietsen hoeft te gaan.

Het grote 'off topic' topic

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16195
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 16 mar 2023 16:55

Het uitbreiden van het kabinet in de eerste kamer is al per definitie desastreus.
Campagnolo Ultra Dork

Gebruikersavatar
borgmonster
Forum-lid
Berichten: 808
Lid geworden op: 11 mei 2006 14:29

Gebruikersavatar borgmonster 16 mar 2023 17:17

In de eerste kamer horen helemaal geen politici te zitten maar partijloze juristen.

Maar goed, dat is een utopie.
ex-CUBE Litening full carbon Ultegra 3x10
ex-Benotto SL Campagnolo Record 2x6

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 7950
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 16 mar 2023 17:17

Sorry kan het niet laten…
:mrgreen:
'K ga niet ontgoochel'n, 'k ga der staan
…"

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37614
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 16 mar 2023 18:28

borgmonster schreef: 16 mar 2023 16:31 Er is nog steeds veel ruimte ten opzichte v as n EU regels, maar dat moet je wel doen als regering. Onze huidige Nederlandse regering kiest ervoor om die regels gewoon wel te implementeren in Nederlandse wetgeving; soms zelfs zwaarder dan noodzakelijk. Dat ligt niet aan de EU maar aan de huidige regering. Dát is een proteststem waard, lijkt me, als het Nederlandse volk daarmee meer wordt benadeeld dan de EU vraagt.
Makkelijkste en cliche voorbeeld: met de EV gekte voor willen lopen op de EU.
2030 roepen terwijl 2035 als target is gesteld en zakelijk leasen al 5 jr eerder.
100% eigen invulling en hee veel mensen in de problemen jagen. In het huidige ontwikkeltempo van de EV is 5 jaar doorontwikkeling een lichtjaar qua techniek en mogelijkheden.
Less is bore

Gebruikersavatar
thestudent
Forum-lid HC
Berichten: 5380
Lid geworden op: 03 feb 2011 22:24
Locatie: Ergens tussen de veluwe en de rijn

Gebruikersavatar thestudent 16 mar 2023 19:12

borgmonster schreef: 16 mar 2023 16:31 Waarom er zo makkelijk van uit wordt gegaan dat de regeringspartijen het bij het juiste eind hebben en de oppositiepartijen maar wat zwetsen en niets gedaan kunnen krijgen qua veranderingen, zoals ik hierboven veel lees, begrijp ik niet.
Er is nog steeds veel ruimte ten opzichte v as n EU regels, maar dat moet je wel doen als regering. Onze huidige Nederlandse regering kiest ervoor om die regels gewoon wel te implementeren in Nederlandse wetgeving; soms zelfs zwaarder dan noodzakelijk. Dat ligt niet aan de EU maar aan de huidige regering. Dát is een proteststem waard, lijkt me, als het Nederlandse volk daarmee meer wordt benadeeld dan de EU vraagt.
Dit is redelijk onjuist tenzij de oplossing is om Natura2000 gebieden per direct af te schaffen. Sterker een uitzonderingspositie voor het meer uitrijden van mest dan de EU regels toestaan is laatst verlopen. Minder moet sowieso.

Het Europese Hof van Justitie oordeelde in november 2018 dat het Nederlandse PAS-stikstofbeleid niet overeen kwam met de Europese regels voor natuurbescherming. De Raad van State heeft vervolgens deze aanpak in mei 2019 ongeldig verklaard.

Succes ermee BBB.
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37614
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 16 mar 2023 19:24

thestudent schreef: 16 mar 2023 19:12. Sterker een uitzonderingspositie voor het meer uitrijden van mest dan de EU regels toestaan is laatst verlopen. Minder moet sowieso.
Mooi voorbeeld hoe de overheid weer enorm faalde in de communicatie.
Dat de uitzonderingspositie niet correct was zijn we snel over eens.
Maar de communicatie blunder past prima in het plaatje van rammelende communicatie.
Less is bore

Gebruikersavatar
thestudent
Forum-lid HC
Berichten: 5380
Lid geworden op: 03 feb 2011 22:24
Locatie: Ergens tussen de veluwe en de rijn

Gebruikersavatar thestudent 16 mar 2023 19:28

Ooh zeker. En ik ben het ermee eens dat het rekenmodel van de PAS complete nonsens is. En dat de communicatie helemaal verkeerd gaat.

Maar er zijn genoeg feitelijke metingen verricht in de Natura2000 gebieden om aan te tonen dat de depositie niet of nauwelijks is afgenomen! En uiteindelijk gaat het daarom. Niet of er weer gebouwd kan worden volgens t rekenmodel.

BBB komt met een prachtig rooskleurig nieuw model wat in hun ogen wel klopt. En feitelijk veranderd er geen ene reet. Niet linksom en niet rechtsom.
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!

Gebruikersavatar
borgmonster
Forum-lid
Berichten: 808
Lid geworden op: 11 mei 2006 14:29

Gebruikersavatar borgmonster 16 mar 2023 19:55

thestudent schreef: 16 mar 2023 19:12
borgmonster schreef: 16 mar 2023 16:31 Waarom er zo makkelijk van uit wordt gegaan dat de regeringspartijen het bij het juiste eind hebben en de oppositiepartijen maar wat zwetsen en niets gedaan kunnen krijgen qua veranderingen, zoals ik hierboven veel lees, begrijp ik niet.
Er is nog steeds veel ruimte ten opzichte v as n EU regels, maar dat moet je wel doen als regering. Onze huidige Nederlandse regering kiest ervoor om die regels gewoon wel te implementeren in Nederlandse wetgeving; soms zelfs zwaarder dan noodzakelijk. Dat ligt niet aan de EU maar aan de huidige regering. Dát is een proteststem waard, lijkt me, als het Nederlandse volk daarmee meer wordt benadeeld dan de EU vraagt.
Dit is redelijk onjuist tenzij de oplossing is om Natura2000 gebieden per direct af te schaffen. Sterker een uitzonderingspositie voor het meer uitrijden van mest dan de EU regels toestaan is laatst verlopen. Minder moet sowieso.

Het Europese Hof van Justitie oordeelde in november 2018 dat het Nederlandse PAS-stikstofbeleid niet overeen kwam met de Europese regels voor natuurbescherming. De Raad van State heeft vervolgens deze aanpak in mei 2019 ongeldig verklaard.

Succes ermee BBB.
Het probleem ligt in het feit dat Nederlandse onnoemelijk veel gebieden als natura2000 gebieden heeft bestempeld om Europese subsidies binnen te harken. Later bleken daar allerhande regels op te gelden waardoor we nu met oa de stikstofproblematiek zitten.
Dat is dus juist een door de overheid veroorzaakt probleem dat de burgers betreft en raakt. Hard raakt.
Dat je de Veluwe als natuur bestempelt vind ik okay . Maar heel veel gebieden zijn dat niet maar maken het nu wel onmogelijk om je bedrijf te runnen zoals dat al eeuwen wel kon.
Als onze regering niet zoveel natura2000 gebieden had aangewezen dan had het Europees hof geen enkel probleem gezien voor (bij wijze van spreken) welke stikstofuitstoot dan ook.
ex-CUBE Litening full carbon Ultegra 3x10
ex-Benotto SL Campagnolo Record 2x6

Gebruikersavatar
borgmonster
Forum-lid
Berichten: 808
Lid geworden op: 11 mei 2006 14:29

Gebruikersavatar borgmonster 16 mar 2023 19:57

Voorts: het uitrijden van mest zou juist meer moeten, schreef en bewees het FD afgelopen week nog.
De huidige kunstmest zorgt voor een afgrijselijke verschraling van de bodem. Ook het bodemleven verdwijnt grotendeels.
ex-CUBE Litening full carbon Ultegra 3x10
ex-Benotto SL Campagnolo Record 2x6

Gebruikersavatar
thestudent
Forum-lid HC
Berichten: 5380
Lid geworden op: 03 feb 2011 22:24
Locatie: Ergens tussen de veluwe en de rijn

Gebruikersavatar thestudent 16 mar 2023 20:01

Haha verschraling van andere mineralen dan stikstof kan ik me voorstellen. En je hebt ook nog te maken met fosfaatnormen. En dan heb je t nu over gewassen die meer nodig hebben. T gros wordt echter netjes uitgereden op weilanden die helemaal niet zo veel stikstof gebruiken.

Sporen elementen Ijzer. Calcium, Molybdenum. Spoelen allemaal uit omdat de bodem sterk verzuurt is dus de ionen niet blijven hangen maar oplossen in t regenwater en dus verdwijnen uit de bosbodems.
Laatst gewijzigd door thestudent op 16 mar 2023 20:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37614
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 16 mar 2023 20:05

thestudent schreef: 16 mar 2023 20:01 Haha verschraling van andere mineralen dan stikstof kan ik me voorstellen. Sporen elementen Ijzer. Calcium, Molybdenum. Spoelen allemaal uit omdat de bodem sterk verzuurt is dus de ionen niet blijven hangen maar oplossen in t regenwater en dus verdwijnen uit de bosbodems.
Doe geen moeite. Dit soort basisbemestingsleer/scheikunde is niet besteed aan ontkenners :-(
Calcium is géén sporenelement trouwens.
Less is bore

Gebruikersavatar
thestudent
Forum-lid HC
Berichten: 5380
Lid geworden op: 03 feb 2011 22:24
Locatie: Ergens tussen de veluwe en de rijn

Gebruikersavatar thestudent 16 mar 2023 20:11

Ik heb t nog maar wat genuanceerd. Helemaal zonder bemesting intensief boeren kan uiteraard niet. Want we halen er ook producten af.

Oke, maar wel nodig voor welk beestje en plantje dan ook. Tuinbouwers weten meestal trouwens perfect hoe veel hun tomaatjes nodig hebben. Beter dan ik uiteraard ik ben geen akker of tuinbouwer. Zeer efficiente producten en relatief weinig verspilling. Dus er zijn boeren die het zeker kunnen.

En trouwens of nog even verder te nuanceren. Alle andere uitstoot van autos, transport etc is natuurlijk ook zeer schadelijk. Gelukkig zal elektrificatie daar al een deel van ondervangen.
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!

Plaats reactie