Voor de nachtbrakers, als het niet meer over fietsen hoeft te gaan.

Het grote 'off topic' topic

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 15946
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 16 mar 2023 13:44

Ernie C. schreef: 16 mar 2023 13:22 Dan is bij deze wetenschappelijk bewezen dat wielrenners een IQ van meer dan 70 hebben.
Hier herken ik dan weer het moreel verheven vingertje van de linkse politiek correcte elite in.
I know myself like no one else
Nothing to defend

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16202
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 16 mar 2023 14:00

Ik herken vooral de proteststemmer die tegen heel veel is maar de oplossing interesseert hem/haar helemaal niet want de volgende ronde kun je je proteststem gewoon weer op een ander uitbrengen.
Campagnolo Ultra Dork

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37638
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 16 mar 2023 14:09

Orlok schreef: 16 mar 2023 13:18
Lcsmet schreef: 16 mar 2023 13:12 Weet je wat ik dan weer raar vind?
BBB is de grootste partij geworden maar op dit forum heeft er niemand op deze partij gestemd.
Hahaha, je neemt mij de woorden uit de mond.! :winkthumb:
Ik heb tot een uur voor stemmen getwijfeld en toen besloten dat een proteststem ook niet de oplossing is.
Als het motto in Den Haag nu blijft "we drinken een glas, doen een plas en alles blijft zoals het was" ga ik over 2 jaar ook maar proteststemmen.
Less is bore

wasbeer2006
Forum-lid HC
Berichten: 12634
Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47

wasbeer2006 16 mar 2023 14:17

Ik denk dat de meeste ook helemaal niet weten wat de oplossing zou moeten zijn, dus hoe kun je verwachten dat iemand op een oplossing stemt.
Zou zelf de oplossing ook niet weten. En als wij als gewone man/vrouw een oplossing denken te hebben goede kans dat die juridisch meteen onderuit gehaald.

Ik zie ook weinig oplossing in de partij programma,s en ook gewoon keiharde onwaarheden zoals bij Ja21, die vinden dat er harder moet worden gestraft en minder TBS, nou we zijn al een van de meest strenge landen qua straffen in europa, maar niemand verdiept zich daaraan en daarnaast is de kans op recividisme na TBS veel kleiner dan na detentie, echt is dat gewoon de propaganda van de media.

wurst
Forum-lid
Berichten: 126
Lid geworden op: 10 jun 2007 12:12

wurst 16 mar 2023 14:29

Misschien melden zich hier geen BBB stemmers aangezien dat voor een groot deel mensen zijn uit de stille meerderheid, die niet de drang voelen hun mening op anderen over te brengen....

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16202
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 16 mar 2023 14:34

Een exacte oplossing hoeft ook niet in het partijprogramma te staan, de richting waarin je gaat zoeken naar de oplossing wel. En bij voorkeur is die richting ook nog een beetje goed omschreven en realistisch.

Maar wat ik vooral wil zeggen: we zijn met zijn allen te dom geworden voor democratie (of de democratiete complex voor ons ;) ), eigenlijk snapt niemand het meer en dus is een groot gedeelte maar "tegen". Waartegen en waarom doen niet eens terzake, als het maar tegen is.

Met name de internationale verdragen en de rechterlijke macht die zich steeds meer met de politiek bemoeid hebben het besturen bijna onmogelijk gemaakt. Natuurlijk heeft ook dat positieve kanten maar ik denk toch dat daar eerst andere afspraken over gemaakt moeten gaan worden alvorens er weer echt geregeerd kan worden.
Campagnolo Ultra Dork

El Pistolero
Forum-lid
Berichten: 1671
Lid geworden op: 21 dec 2012 18:50

El Pistolero 16 mar 2023 14:49

Lcsmet schreef: 16 mar 2023 13:12 Weet je wat ik dan weer raar vind?
BBB is de grootste partij geworden maar op dit forum heeft er niemand op deze partij gestemd.
Ik heb BBB gestemd, mede met dank aan de stemwijzer. 50+ en PVV scoorden ook niet slecht.
Laatst gewijzigd door El Pistolero op 16 mar 2023 14:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Bianchi Oltre xr3 Ultegra di2/Scope R4D/Deda Alanera Dcr.
Factor Ostro VAM Dura-Ace di2/Black Inc.

Gebruikersavatar
thestudent
Forum-lid HC
Berichten: 5383
Lid geworden op: 03 feb 2011 22:24
Locatie: Ergens tussen de veluwe en de rijn

Gebruikersavatar thestudent 16 mar 2023 14:50

wurst schreef: 16 mar 2023 14:29 Misschien melden zich hier geen BBB stemmers aangezien dat voor een groot deel mensen zijn uit de stille meerderheid, die niet de drang voelen hun mening op anderen over te brengen....
onwaarschijnlijk aangezien je al maanden zit met die omgekeerde vlaggen, zakdoeken en borden in t veld.
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!

Gebruikersavatar
borgmonster
Forum-lid
Berichten: 808
Lid geworden op: 11 mei 2006 14:29

Gebruikersavatar borgmonster 16 mar 2023 15:13

Ernie C. schreef: 16 mar 2023 13:22
Lcsmet schreef: 16 mar 2023 13:12 Weet je wat ik dan weer raar vind?
BBB is de grootste partij geworden maar op dit forum heeft er niemand op deze partij gestemd.
Dan is bij deze wetenschappelijk bewezen dat wielrenners een IQ van meer dan 70 hebben.
De mensen die bbb stemmen moeten hard werken of zijn nog niet gepensioneerd, en hebben dus geen tijd voor zinloze uitspattingen als rondrijden in een lycra broekje. :lol:
ex-CUBE Litening full carbon Ultegra 3x10
ex-Benotto SL Campagnolo Record 2x6

Gebruikersavatar
borgmonster
Forum-lid
Berichten: 808
Lid geworden op: 11 mei 2006 14:29

Gebruikersavatar borgmonster 16 mar 2023 15:14

Ernie C. schreef: 16 mar 2023 13:33 Wat betreft BBB: ze profileert zichzelf als anti links maar wel de partij voor de gewone burger. Maar hoe dat dan sociaal-economisch opgelost moet worden is niet bekend. Hoe ga je b.v. voorzieningen terug naar het platteland brengen zonder subsidie?

Het heeft wat mij betreft toch wel heel erg veel weg van meelullen met de menigte zonder echte oplossingen.

In de debatten en interviews is ze ook nauwelijks aangepakt. Er is niet doorgevraagd, niks. Ze heeft het knap gedaan door zich te profileren als toegankelijke, stadse knuffelboerin maar ik vertrouw haar voor geen meter.
Het gaat hier om provinciale en eerste kamer verkiezingen, niet over de tweede kamer.
ex-CUBE Litening full carbon Ultegra 3x10
ex-Benotto SL Campagnolo Record 2x6

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37638
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 16 mar 2023 15:16

Ik proef hier bij sommigen wat aversie tegen de BBB stemmers. Die mensen hebben net zoveel recht om daar op stemmen als op Kaag of Rutte.
Voor velen brengen die namelijk ook geen oplossingen, mensen zien stikstof niet dus geen probleem-urgentie, ervaren alleen dat er veel dingen niet goed gaan.
Hoe kun je dan die mensen verwijten dat ze een proteststem uit willen brengen? Ik heb liever dit dan een beetje de deuger uit gaan hangen op de A12 en heel veel overlast veroorzaken.

We zijn niet te dom geworden voor democratie, de overheid is teveel in hun eigen (machts)bubbel gaan leven en heeft het volk dom gemaakt.
Nogmaals, als er op geen enkel dossier nu iets verandert dan zal de verschuiving over 2 jaar van zelfde grootte zijn denk ik.
Less is bore

Mvg10
Forum-lid
Berichten: 59
Lid geworden op: 08 mar 2021 19:51
Contact

Mvg10 16 mar 2023 15:23

daniel1975 schreef: 16 mar 2023 15:16 Ik proef hier bij sommigen wat aversie tegen de BBB stemmers. Die mensen hebben net zoveel recht om daar op stemmen als op Kaag of Rutte.
Voor velen brengen die namelijk ook geen oplossingen, mensen zien stikstof niet dus geen probleem-urgentie, ervaren alleen dat er veel dingen niet goed gaan.
Hoe kun je dan die mensen verwijten dat ze een proteststem uit willen brengen? Ik heb liever dit dan een beetje de deuger uit gaan hangen op de A12 en heel veel overlast veroorzaken.

We zijn niet te dom geworden voor democratie, de overheid is teveel in hun eigen (machts)bubbel gaan leven en heeft het volk dom gemaakt.
Nogmaals, als er op geen enkel dossier nu iets verandert dan zal de verschuiving over 2 jaar van zelfde grootte zijn denk ik.
Allemaal zo selectief. Overlast op de A12 was er ongetwijfeld, maar ben je de eindeloze trekker optochten alweer vergeten?

Plaats reactie