Voor de nachtbrakers, als het niet meer over fietsen hoeft te gaan.

Het grote 'off topic' topic

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37674
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 16 mar 2023 08:21

Mensen, het is niet alleen stikstof. De onvrede is zoveel breder dan dat.
Toeslagenaffaire, Groningen, stikstof, veel te veel valse beloftes, gedraai van Rutte en kille houding Kaag, woningtekorten, immigratie, energiecrisis, etc.
Een deel ligt buiten de directe macht van de regering, maar voor veel mensen stapelt het wel op.
Zou diep triest zijn als kabinet 100% hun koers blijft varen met hulp van GL/PvdA. Wat je ook van de uitslag vindt, ergens moet men er wel naar luisteren vind ik.

@ernie: wat is nu de pvda achterban dan? GL snap ik.
Less is bore

Gebruikersavatar
thestudent
Forum-lid HC
Berichten: 5385
Lid geworden op: 03 feb 2011 22:24
Locatie: Ergens tussen de veluwe en de rijn

Gebruikersavatar thestudent 16 mar 2023 08:22

Ik vind t prima hoor die samenwerking. GL/Pvda

Uiteindelijk verkopen BBB, Ja21 etc gewoon onhaalbare plaatjes, maar daar komen ze zelf wel weer achter.
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!

El Pistolero
Forum-lid
Berichten: 1671
Lid geworden op: 21 dec 2012 18:50

El Pistolero 16 mar 2023 08:51

thestudent schreef: 16 mar 2023 08:22 Ik vind t prima hoor die samenwerking. GL/Pvda
Ik vind het ook prima zolang hun invloed beperkt blijft tot 0.
Bianchi Oltre xr3 Ultegra di2/Scope R4D/Deda Alanera Dcr.
Factor Ostro VAM Dura-Ace di2/Black Inc.

hopjes
Forum-lid
Berichten: 785
Lid geworden op: 31 dec 2015 11:26

hopjes 16 mar 2023 09:13

daniel1975 schreef: 16 mar 2023 08:21 Mensen, het is niet alleen stikstof. De onvrede is zoveel breder dan dat.
Toeslagenaffaire, Groningen, stikstof, veel te veel valse beloftes, gedraai van Rutte en kille houding Kaag, woningtekorten, immigratie, energiecrisis, etc.
Een deel ligt buiten de directe macht van de regering, maar voor veel mensen stapelt het wel op.
Zou diep triest zijn als kabinet 100% hun koers blijft varen met hulp van GL/PvdA. Wat je ook van de uitslag vindt, ergens moet men er wel naar luisteren vind ik.
+1
Het positieve van deze verkiezingen is dat er wel weer meer mensen zijn gaan stemmen. Lang leve de democratie...
Persoonlijk heb ik geen BBB gestemd, leuk en verdiend dat ze zo groot worden (dankzij de andere partijen). Overigens blijft het mij verbazen dat mensen BBB 'rechts' vinden, misschien toch nog maar eens goed kijken naar hun partij punten en naar de stichters van deze partij.
Wat mij ook verbaasd dat ook op tv er gisteren bijna niet gesproken werd over de wolf. De wolf is een grote zorg voor veel mensen in Nederland en de BBB is daar als enige continue heel duidelijk over geweest. Tekenend voor het verschil randstad <> rest NL, het word niet genoemd of gezien. Stikstof vind men belangrijker, interessanter blijkbaar. Veel mensen in het oosten en noorden buiten de steden hebben meer problemen met wolven dan met stikstof!

hopjes
Forum-lid
Berichten: 785
Lid geworden op: 31 dec 2015 11:26

hopjes 16 mar 2023 09:22

thestudent schreef: 16 mar 2023 08:22 Ik vind t prima hoor die samenwerking. GL/Pvda

Uiteindelijk verkopen BBB, Ja21 etc gewoon onhaalbare plaatjes, maar daar komen ze zelf wel weer achter.
Ik vind die samenwerking ook prima, wat is daar mis mee. Die gehoopte extra stemmen zijn niet behaald in ieder geval.

Tegelijk vind ik het ook typerend om aan te geven dat bbb en ja21 onhaalbare plaatjes verkopen. Zeker als je het kabinet-beleid ziet van de afgelopen jaren op met name corona en stikstof aanpak (iets met modellen die continue veranderen).

Gebruikersavatar
thestudent
Forum-lid HC
Berichten: 5385
Lid geworden op: 03 feb 2011 22:24
Locatie: Ergens tussen de veluwe en de rijn

Gebruikersavatar thestudent 16 mar 2023 09:29

Ach
Ja21 zou t humaan vinden om asielzoekers te deporteren naar Rwanda. ( deporteren zijn mijn woorden ).
BBB ontkent überhaupt dat er een probleem is qua stikstofuitstoot. --> struisvogelpolitiek die je later weer op je dat krijgt vanuit de EU.

Verder gaat er een hele hoop mis in t stikstofdossier, dat ontkent toch niemand. Maar de boerenlobby liegt de boel ook bij elkaar.
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8358
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 16 mar 2023 10:02

Over anderhalf/twee jaar zullen we zien of er ergens een coalitie gesmeed is. Zal best op een paar plekken, maar ik zie vooral een land met nog meer tegenstellingen.

hopjes
Forum-lid
Berichten: 785
Lid geworden op: 31 dec 2015 11:26

hopjes 16 mar 2023 10:02

JA21 is voorstander van het deense model, daar word ook naar gekeken door huidige coalitie partijen. Niet onverstandig want Denemarken heeft een transparanter asielbeleid dan NL.
BBB ontkent helemaal niet dat er wat moet gebeuren mbt stikstof, in hoeverre ken jij de feiten voordat jij wat tikt. Komt zo gefrustreerd over. Ik heb zelf PVV gestemd, voor het eerst in mijn leven. Ik had me altijd voorgenomen om niet op racisten of idioten te stemmen, echter kon ik nergens mijn stem wel goed kwijt.

De boerenlobby die liegt... Dat zou heel goed kunnen, uiteraard spelen daar diverse belangen, logisch ook. Als ik het gevoel heb dat ik een strijd moet voeren voor mezelf of voor mijn gezin en ik heb het idee dat die strijd niet eerlijk is dan maakt het mij niet uit wat er gebeurd, dan is alles geoorloofd. Welkom in de grote mensen wereld en een fijne dag!

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37674
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 16 mar 2023 10:05

thestudent schreef: 16 mar 2023 09:29
Verder gaat er een hele hoop mis in t stikstofdossier, dat ontkent toch niemand. Maar de boerenlobby liegt de boel ook bij elkaar.
De hele situatie keurig samengevat in 2 zinnen.

Alleen polariseert niet alleen BBB, maar de uitspraken van een Tjeerd de Groot zijn ook niet bepaald van een goed verbindend niveau. Dan heb ik nog redelijk wat respect voor een Christianne vd Wal die het toch redelijk zakelijk benadert en niet vervalt in polariseren.
Polarisatie van BBB valt nog wel mee, zit veel meer in het midden dan velen denken. En nee, ik heb er ook niet op gestemd. Als ze de komende 2 jaar intern stabiel blijven zou het bij de 2e kamer verkiezingen mogelijk wel een serieus alternatief kunnen worden.
Hun stikstofoplossingen zoeken ze in innovatie, met modellen die net zo goed waar/onwaar kunnen zijn als de modellen die zeggen dat dat niet werkt.
Less is bore

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8358
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 16 mar 2023 10:11

Ja Daniël de stikstofoplossingen willen ze vinden in innovatie, vooral innovatie in voedsel. Waar zal dat plan toch vandaan komen? Ik gok op de veevoederbedrijven. De "directies" van de meeste boeren.

Gebruikersavatar
thestudent
Forum-lid HC
Berichten: 5385
Lid geworden op: 03 feb 2011 22:24
Locatie: Ergens tussen de veluwe en de rijn

Gebruikersavatar thestudent 16 mar 2023 10:27

Uiteraard is het Deense beleid effectief. Een gevluchte Syrier wil niet de mogelijkheid lopen naar Rwanda gebracht te worden als hij in DL of NL normaal behandeld wordt. Ik zou ook niet naar Rwanda willen...

Het is vooral de manier waarop nu bijvoorbeeld het CDA toch terug moest komen op voorheen gemaakte beloftes wat iedereen zo boos maakt.

Het is niet dat de VVD en t CDA nou zo graag boerenbedrijven om zeep wilden helpen. Er is uiteindelijk sprake van een nood naar minder intensieve veehouderij. En misschien is er dan alsnog wel ruimte voor veel meer akkerbouw. Al is lang niet al het land in NL daar even geschikt voor. Het is meer het feit dat Nederland al decennia geen hard beleid gevoerd heeft en juist de problemen sterk heeft verergerd. En dat kwam mede door de sterke boerenlobby die toen ook al met geld rondstrooide. Melkquota werden weer afgeschaft, stalinnovaties toch weer lang niet zo effectief waren als werd gepresenteerd.

Uiteindelijk komt de BBB straks weer een prachtig plan dat er blijkbaar toch meer geboerd kan worden met minder uitstoot. En dan is het eindgoed al goed. Wanneer hebben we dat niet eerder gehoord. Dat is een Utopie.

Tot dat die oh zo boze wetenschappers weer eens aan het meten gaan. En dan begint het proces en moddergooien weer opnieuw.

Nu even flink de snoeischaar erin. Korte pijn, lang geluk.

Uiteindelijk is de groep die voor een verandering is bijna net zo groot als de groep tegen. De huidige BBB zal vanzelf richting de grenzen van de huidige wetgeving op dit gebied aanlopen. Die laat niet veel ruimte.
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8358
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 16 mar 2023 10:36

+1

Plaats reactie