Voor de nachtbrakers, als het niet meer over fietsen hoeft te gaan.

Het grote 'off topic' topic

Mehekachtohapi
Forum-lid
Berichten: 579
Lid geworden op: 17 nov 2020 11:26

Mehekachtohapi 28 jan 2023 19:33

Ik kan het niet oneens zijn met je wat dit betreft Ernie C. Ik hou alleen altijd een vrij ongemakkelijk gevoel van aversie als het gaat om demonstreren. Maar de geschiedenis heeft wel uitgewezen dat sommige zaken alleen veranderen als er een paar betrokken malloten bereid zijn om de klappen op te vangen.

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37366
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 28 jan 2023 19:53

Ernie C. schreef: 28 jan 2023 19:22 Ze bedoelen het goed.
Kan zijn, maar de negatieve framing van justitie, Amnestie Int die “als onafhankelijk waarnemer komt kijken of de politie zich correct gedraagt”, het gejank als ze worden weggesleept na paar keer netjes vragen.
Bah bah bah, laag sneu volk.

Ze hadden hun media aandacht al te pakken, wat was het nu verstandig geweest en goed voor de publieke opinie als ze hadden gezegd “we hebben de aandacht, wij gaan keurig naar het Malieveld”.
Nu werkt het alleen averechts.
Less is bore

Gebruikersavatar
mao
Forum-lid HC
Berichten: 4467
Lid geworden op: 22 jul 2007 02:47

Gebruikersavatar mao 28 jan 2023 20:12

daniel1975 schreef: 28 jan 2023 18:56 Mag ik hier even uithuilen over al die berichten over de protesten op de A12 en alle linkse politici die dit gewoon steunen?
Knettergek is dit land aan het worden :( :dislike:
Ach paar honderd gekken die denken dat de wereld aan het vergaan is maak ik met niet zoveel zorgen over,
Wat er met de de Mos gebeurt in Den Haag is veel ondermijnend, om over cbdc’s en Kaag d’r voorstel om alle transacties van +100 euro te volgen is veel bedreigende….

Gebruikersavatar
borgmonster
Forum-lid
Berichten: 808
Lid geworden op: 11 mei 2006 14:29

Gebruikersavatar borgmonster 28 jan 2023 21:25

En bedragen van ook van onder 100 euro wanneer het bedrijven betreft. Dus alle bedragen.

Wanneer het om controle op drugshandel gaat zou je juist privé personen moeten controleren, lijkt me. Niet bedrijven.
ex-CUBE Litening full carbon Ultegra 3x10
ex-Benotto SL Campagnolo Record 2x6

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37366
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 28 jan 2023 21:35

War on drugs is helaas nog nooit gewonnen.
Less is bore

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 15822
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 28 jan 2023 22:20

Ernie C. schreef: 28 jan 2023 19:22 Ze bedoelen het goed.
Een paar naievelingen misschien nog wel.
Maar de top van deze criminele bende bedoeld het echt niet goed.
I know myself like no one else
Nothing to defend

Gebruikersavatar
mao
Forum-lid HC
Berichten: 4467
Lid geworden op: 22 jul 2007 02:47

Gebruikersavatar mao 28 jan 2023 22:49

Controle op drugshandel? Denk je echt dat dat de hoofd reden is?

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 7823
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 28 jan 2023 23:17

mao schreef: 28 jan 2023 20:12
daniel1975 schreef: 28 jan 2023 18:56 Mag ik hier even uithuilen over al die berichten over de protesten op de A12 en alle linkse politici die dit gewoon steunen?
Knettergek is dit land aan het worden :( :dislike:
Ach paar honderd gekken die denken dat de wereld aan het vergaan is maak ik met niet zoveel zorgen over,
Wat er met de de Mos gebeurt in Den Haag is veel ondermijnend, om over cbdc’s en Kaag d’r voorstel om alle transacties van +100 euro te volgen is veel bedreigende….

Wat zeg je nu eigenlijk? Vind je dat de Mos vrijuit moet gaan na al zijn corrupte praktijken?
Do or don’t, there is no try

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 7823
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 28 jan 2023 23:30

@Daniel: het feit dat dat GL en Co zich sterk maken voor het recht op demonstreren heeft niets met die wappies van Extinction rebellion te maken
Dat boze boeren onder begeleiding van de Nederlandse politie zomaar asbest en brandende strobalen op snelwegen gooien is kennelijk geen probleem in dit land. Maar als een stelletje hipsters gewapend met secondelijm een zielig stukje weg blokkeren is er ineens een enorme politiemacht nodig…
Daar gaat het om hier. Pure klassenjustitie!
Let wel: ik heb niets met die pubers van extinction rebelion! Sterker nog : ik veracht die idioten. Maar ik ben wel voorstander van gelijke rechten
Do or don’t, there is no try

Gebruikersavatar
mao
Forum-lid HC
Berichten: 4467
Lid geworden op: 22 jul 2007 02:47

Gebruikersavatar mao 28 jan 2023 23:36

Blijkbaar heb jij de Mos al veroordeeld,
Ik wacht rustig af waar de OM na bijna 3 jaar mee komt, en wat stand houdt bij de rechtbank.

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 7823
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 28 jan 2023 23:43

Hoe naïef kun je zijn?’
Do or don’t, there is no try

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37366
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 29 jan 2023 07:36

Enzzo schreef: 28 jan 2023 23:30 @Daniel: het feit dat dat GL en Co zich sterk maken voor het recht op demonstreren heeft niets met die wappies van Extinction rebellion te maken
Dat boze boeren onder begeleiding van de Nederlandse politie zomaar asbest en brandende strobalen op snelwegen gooien is kennelijk geen probleem in dit land. Maar als een stelletje hipsters gewapend met secondelijm een zielig stukje weg blokkeren is er ineens een enorme politiemacht nodig…
Daar gaat het om hier. Pure klassenjustitie!
Let wel: ik heb niets met die pubers van extinction rebelion! Sterker nog : ik veracht die idioten. Maar ik ben wel voorstander van gelijke rechten
Jij hebt de framing aardig op je in laten werken.
- demonstratie mag (Malieveld is toegewezen), maar specifiek op de snelweg verboden.
- boeren zijn ook achteraf opgepakt en beboet. Trekkers van 4.500kg zijn namelijk lastiger op te ruimen dan mensen
- niemand die ontkent dat dat strobalen fikken en asbest strooien een goed idee was. Gok dat die een hogere boete krijgen als ze zijn gevonden dan die klimaathippies.
- de boerenprotesten werden ook niet overal met gejuich ontvangen, was ook verboden.
- die lui die donderdag zijn opgepakt zijn dat ivm een voldongen feit (opruiing), net als Willem Engel die daar voor veroordeeld is. Heb je toen GL&co gehoord dat dat overdreven was?

Ik ben best heel erg begaan met het klimaat, maar door dit soort figuren zou ik er bijna een hekel aan krijgen.
Gelijke rechten ben ik helemaal met je eens. Maar recht betekent dus ook dat politici gewoon afstand moeten nemen van actiegroepen die de wet negeren.
BBB wordt ook (terecht) aangesproken als die de boerenprotesten vergoeielijken.
Less is bore

Plaats reactie