Voor de nachtbrakers, als het niet meer over fietsen hoeft te gaan.

Het grote 'off topic' topic

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 15826
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 26 jan 2023 16:44

Fietsgenieter schreef: 26 jan 2023 14:09 Jammer dat de Belgen de vlag van de boerenterreur hebben neergezet. Gelukkig pakt België het probleem wél voortvarend aan. Alleen is het probleem hier stukken groter. En het krioelt hier van de gewelddadige, dreigende en rellende wappies. Deze wappies zijn met hun zeer rechtse handlangers de grootste bedreiging van onze democratie en rechtsstaat.
Fietsgenieter schreef: 26 jan 2023 15:38 FVD noemde ik als handlanger van de wappies. En wat zou ik graag zien dat de boerenterreur maar half zo hard werd aangepakt als ex. Reb. Het verschil is een grof schandaal.
Terwijl die laatste godbetert nog strijden voor een leefbare omgeving. Weet je wel, die omgeving die de boerenwappies fanatiek, opzettelijk en in een sneltreinvaart aan het vernietigen zijn, samen met de oude belangen. En lekker opgehitst door inderdaad FVD. Onder andere. Vrouwtje veevoerlobby is minstens zo erg.
Wie vecht voor zijn boterham noem jij een terrorist met zeer rechtse handlangers.
Raar dat je dan weer wel sympathie hebt voor de klimaatextremisten.
In de mainstream media blijven ze de criminelen van extinction rebellion voorstellen als activisten terwijl het gewoon een hele kleine bende tuig is.
I know myself like no one else
Nothing to defend

senior
Forum-lid
Berichten: 2198
Lid geworden op: 27 jul 2004 01:27

senior 26 jan 2023 17:08

Dit topic is wat mij betreft nu wel heel erg af. :dislike:

Mehekachtohapi
Forum-lid
Berichten: 582
Lid geworden op: 17 nov 2020 11:26

Mehekachtohapi 26 jan 2023 17:34

Boeren hebben hun eigen boter driedubbeldik op het hoofd. Decennia lang lobbyen om maatregelen voor duurzame landbouw en beperkemde maatregeln voor terugdringen van milieuschade te voorkomen en te frustreren en als er dan geen ontkomen meer aan is, zielig gaan lopen doen. En ja, de manier waarop dit vanuit Den Haag gedaan wordt, verdient ook niet de schoonheidsprijs, om het zachtjes uit te drukken. Maar een iets socialer, gezonder en leukere samenleving mag wel weer. Dat gaat niet van wappies, bruinhemden en extremisten (van alle kanten) komen. Laten we er weer een SAMENleving van maken....

En persoonlijk ben ik allergisch voor alles dat protesteert en andere hindert, maar dan kan ik nog wel net wat sympathie opbrengen voor milieuactivisten.

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37377
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 26 jan 2023 18:10

Maar waar ik geen begrip voor op kan brengen is dat GroenLinks kamervragen gaat stellen omdat activisten vanmorgen uit hun bed zijn gelicht omdat ze aanzetten tot blokkade van de A12.
Dus Willem Engel mag wel vervolgd worden voor opruiing, maar nu past het in het plaatje van GL en dan is het oke…

En dit graag!!
Maar een iets socialer, gezonder en leukere samenleving mag wel weer.
Less is bore

bever
Forum-lid
Berichten: 2103
Lid geworden op: 19 aug 2009 01:06
Locatie: Agga

bever 26 jan 2023 18:47

senior schreef: 26 jan 2023 17:08 Dit topic is wat mij betreft nu wel heel erg af. :dislike:
Dit is precies waar het voor bedoeld is :like:

Gebruikersavatar
NicoNB
Forum-lid
Berichten: 3229
Lid geworden op: 24 sep 2011 11:07

Gebruikersavatar NicoNB 26 jan 2023 22:28

Mehekachtohapi schreef: 26 jan 2023 17:34 Boeren hebben hun eigen boter driedubbeldik op het hoofd. Decennia lang lobbyen om maatregelen voor duurzame landbouw en beperkemde maatregeln voor terugdringen van milieuschade te voorkomen en te frustreren en als er dan geen ontkomen meer aan is, zielig gaan lopen doen. En ja, de manier waarop dit vanuit Den Haag gedaan wordt, verdient ook niet de schoonheidsprijs, om het zachtjes uit te drukken. Maar een iets socialer, gezonder en leukere samenleving mag wel weer. Dat gaat niet van wappies, bruinhemden en extremisten (van alle kanten) komen. Laten we er weer een SAMENleving van maken....

En persoonlijk ben ik allergisch voor alles dat protesteert en andere hindert, maar dan kan ik nog wel net wat sympathie opbrengen voor milieuactivisten.
Als jij, je familie en nog wat vrienden geen agf, zuivel en vlees meer kopen dan scheelt dat misschien alweer 10% op het inkomen van één boer. Als je de hele buurt meekijgt met hun familie vrinden en kennissen dan is er minimaal 1 boer die zijn bedrijf kan sluiten.

Ow en met iemand die zich zo kortzichtig en egoistisch uitlaat over zijn medemens valt niet samen te leven.

senior
Forum-lid
Berichten: 2198
Lid geworden op: 27 jul 2004 01:27

senior 26 jan 2023 23:18

bever schreef: 26 jan 2023 18:47
senior schreef: 26 jan 2023 17:08 Dit topic is wat mij betreft nu wel heel erg af. :dislike:
Dit is precies waar het voor bedoeld is :like:
Voor het ventileren van al dan niet extreme politieke meningen? Dacht ik persoonlijk niet. Maar goed: wie ben ik? Als jullie het leuk vinden om elkaar en anderen zo langzamerhand voor rotte vis uit te maken moeten jullie dat zelf maar weten. En ja, zo komt de toon hier steeds meer over. :dislike:

Mehekachtohapi
Forum-lid
Berichten: 582
Lid geworden op: 17 nov 2020 11:26

Mehekachtohapi 26 jan 2023 23:53

NicoNB schreef: 26 jan 2023 22:28
Mehekachtohapi schreef: 26 jan 2023 17:34 Boeren hebben hun eigen boter driedubbeldik op het hoofd. Decennia lang lobbyen om maatregelen voor duurzame landbouw en beperkemde maatregeln voor terugdringen van milieuschade te voorkomen en te frustreren en als er dan geen ontkomen meer aan is, zielig gaan lopen doen. En ja, de manier waarop dit vanuit Den Haag gedaan wordt, verdient ook niet de schoonheidsprijs, om het zachtjes uit te drukken. Maar een iets socialer, gezonder en leukere samenleving mag wel weer. Dat gaat niet van wappies, bruinhemden en extremisten (van alle kanten) komen. Laten we er weer een SAMENleving van maken....

En persoonlijk ben ik allergisch voor alles dat protesteert en andere hindert, maar dan kan ik nog wel net wat sympathie opbrengen voor milieuactivisten.
Als jij, je familie en nog wat vrienden geen agf, zuivel en vlees meer kopen dan scheelt dat misschien alweer 10% op het inkomen van één boer. Als je de hele buurt meekijgt met hun familie vrinden en kennissen dan is er minimaal 1 boer die zijn bedrijf kan sluiten.

Ow en met iemand die zich zo kortzichtig en egoistisch uitlaat over zijn medemens valt niet samen te leven.
Je hoort me niet zeggen dat ik tegen boeren ben. Ik geef alleen maar aan dat er andere manieren zijn om te boeren, die wel duurzaam en minder belastend voor grond en omgeving zijn. Dat de sector zich daar jarenlang tegen heeft verzet, is in mijn ogen kortzichtig. Als je dan nu ineens gaat lopen miepen, doe je een Calimerootje. Ik hoop dat meer en meer boeren de verandering omarmen en verder kijken dan hun neus lang is. Er zijn legio voorbeelden van succesvolle duurzame boerenbedrijven. En als ik dan meer moet betalen voor mijn eten, soit (ik koop meer dan de helft van ons voedsel sowieso al biologisch en vlees nog maar één keer per week en zelfs dat vaak niet).

bever
Forum-lid
Berichten: 2103
Lid geworden op: 19 aug 2009 01:06
Locatie: Agga

bever 27 jan 2023 07:58

senior schreef: 26 jan 2023 23:18
bever schreef: 26 jan 2023 18:47
senior schreef: 26 jan 2023 17:08 Dit topic is wat mij betreft nu wel heel erg af. :dislike:
Dit is precies waar het voor bedoeld is :like:
Voor het ventileren van al dan niet extreme politieke meningen? Dacht ik persoonlijk niet. Maar goed: wie ben ik? Als jullie het leuk vinden om elkaar en anderen zo langzamerhand voor rotte vis uit te maken moeten jullie dat zelf maar weten. En ja, zo komt de toon hier steeds meer over. :dislike:
En als we dat dus allemaal hier verzamelen ipv in de andere topics, worden die weer leesbaar en heb jij er daar minder last van :like: Dan is het alleen nog de uitdaging om niet in dit topic mee te lezen en je te ergeren aan al dan niet extreme politieke meningen ;)

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37377
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 27 jan 2023 08:14

Mehekachtohapi schreef: 26 jan 2023 23:53 Je hoort me niet zeggen dat ik tegen boeren ben. Ik geef alleen maar aan dat er andere manieren zijn om te boeren, die wel duurzaam en minder belastend voor grond en omgeving zijn. Dat de sector zich daar jarenlang tegen heeft verzet, is in mijn ogen kortzichtig. Als je dan nu ineens gaat lopen miepen, doe je een Calimerootje. Ik hoop dat meer en meer boeren de verandering omarmen en verder kijken dan hun neus lang is. Er zijn legio voorbeelden van succesvolle duurzame boerenbedrijven. En als ik dan meer moet betalen voor mijn eten, soit (ik koop meer dan de helft van ons voedsel sowieso al biologisch en vlees nog maar één keer per week en zelfs dat vaak niet).
Ik snap je betoog, maar wil toch graag nog even nuance aanbrengen.
De boeren hebben tientallen jaren de support gehad van de overheid. Zelfs nu nog kan de overheid niet fatsoenlijk en concreet communiceren als het gaat om de aanpassing van de mestwetgeving. Als jij kunt kiezen tussen gebruik maken van de regels of enkelen tienduizenden euro's aftikken zou jij dat waarschijnlijk ook doen. De boeren krijgen de zwarte piet, maar de overheid is minimaal net zo schuldig. En vergeet de Rabobank&co niet, waar ook alles van kon en mocht.


Ik ben sowiso wel klaar met die hele overheid. Als Willem Engel wordt opgepakt voor opruiing is het goed, en als er klimaatactivisten worden opgepakt nav een bewezen al gepleegd feit (opruiing en oproepen tot een strafbaar feit, NIET voor het plannen van een demonstratie) worden er nota bene kamervragen over gesteld.
Wanneer gaan ze nu eens consequent dezelfde toon aanslaan over alles wat niet klopt.

Extreme politieke meningen horen hier idd niet thuis.
Less is bore

Mehekachtohapi
Forum-lid
Berichten: 582
Lid geworden op: 17 nov 2020 11:26

Mehekachtohapi 27 jan 2023 08:59

Dat is ook wat ik in mijn eerste reactie plaatste. Het is van alle kanten uitermate slecht uitgedacht. En eens met dat consequent gedrag volledig mist. Sowieso is het al jaren stuurloos besturen zonder visie en reactief van het ene brandje naar het andere brandje springen.

Maar om maar eens off-topic on-topic te gaan: hoe vinden jullie dat Ajax het doet? :mrgreen:

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37377
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 27 jan 2023 10:35

Mehekachtohapi schreef: 27 jan 2023 08:59

Maar om maar eens off-topic on-topic te gaan: hoe vinden jullie dat Ajax het doet? :mrgreen:
Geweldig!
Eigenlijk is er qua voetbal niks leukers dan dat die arrogante club een tijdje tegenwind heeft :mrgreen:

(maar let op: 1 speelronde minder gespeeld en 8 punten achter op Fey. volgende speelronde winnen en de return Aj-FEY winnen en het gat is vrijwel dicht)
Less is bore

Plaats reactie