Ultegra DI2 12 speed
Op mijn vorige fiets met DI2 Ultegra 11 speed waren de 2 grootste kransjes van de cassette gesperd wanneer ik op het grote tandwiel vooraan zat en de 2 kleinste kransjes van de cassette wanneer ik op het kleine tandwiel vooraan zat. Op mijn nieuwe fiets met DI2 Ultegra 12 speed kan ik in alle omstandigheden alle kransjes gebruiken van de cassette. Hierdoor komt natuurlijk de ketting zeer scheef te zitten wanneer de uiterste kransjes geschakeld worden. Weet iemand hoe ik de uiterste kransjes van de nieuwe DI2 12 speed kan sperren ?
Dat kan niet bij Ultegra 12-speed.
Gear Position Control bestaat niet op Ultegra en 105 12-speed, helaas.
Wel op Dura-Ace 12-speed.
Waarom... geen idee. Maar zo is het
Gear Position Control bestaat niet op Ultegra en 105 12-speed, helaas.
Wel op Dura-Ace 12-speed.
Waarom... geen idee. Maar zo is het
Maar je hebt wel synchro-shift wat voorkomt dat je ketting te scheef gaat en daarbij zelfstandig het voorblad wisselt (groot-->klein of andersom) en daarbij ook de achterderailleur een paar kransjes opschuift (ligter of zwaarder) om qua verzet de eerstvolgende stapt te maken
Canyon Aeroad in 2XL: 2022 CF SLX, Ultimate in 3XL: CF SL 2018 EL & AL SLX (Tacx NEO)
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 37675
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Je hebt first world problems, en dan de overtreffende trap daarvan….
Less is bore
Lijkt me idd een beetje ee probleem zoeken.
En een scheve ketting is nniet de bedoeling, maar zolang je dat niet continu doet, is het nu ook geen drama.
Gewoon even naar beneden kijken en zonodig zelf switchen tss klein en groot blad.
En een scheve ketting is nniet de bedoeling, maar zolang je dat niet continu doet, is het nu ook geen drama.
Gewoon even naar beneden kijken en zonodig zelf switchen tss klein en groot blad.