Naast de fiets is ook de berijder en wat die aan het lijf heeft een discussie waard.

Warme jas met zeer goed ademende rug?

JazzHands
Forum-lid
Berichten: 333
Lid geworden op: 05 jul 2018 10:46

JazzHands 14 dec 2022 09:48

Even nog terug naar het topic. Heb nou een paar ritten gemaakt onder het vriespunt met het Assos Mille GT Winter jack. Bevalt me uitstekend. Erg comfortabel warm.

En dat dus met een erg dun rugpand. Vele malen dunner dan het rugpand van de Perfetto (zelfde materiaal overigens als het voorpand van het Perfetto RoS vest en de Perfetto Light). Om een idee te krijgen, door het rugpand van de Assos blaas je zonder enige weerstand, terwijl als je door de rug van de Perfetto blaast je echt moet persen om de lucht er doorheen te krijgen. (Het zal niet exact het ademend vermogen representeren, maar geeft m.i. wel een indicatie).

Vraag me dus af in hoeverre je zo'n dikke rug nodig hebt. Vraag me ook af of ik de Perfetto nog aan zal trekken bij mildere temperaturen of toch niet in de toekomst telkens voor de Assos zal kiezen onder de 10 gr.

(Overigens vind ik de mouwen van de Assos wel te dun. Draag onder het vriespunt nog dunne armwarmers onder de jas.)

walters
Forum-lid
Berichten: 943
Lid geworden op: 01 jan 2009 17:51

walters 14 dec 2022 18:21

Kan nu pas weer reageren i.v.m. inlogproblemen op het forum.
@jazzhands: Ben wel te spreken over het Assos jack, maar Q36.5 Thermica is nog prettiger. Armen blijven beter warm.

walter820
Forum-lid
Berichten: 53
Lid geworden op: 26 jul 2020 08:35

walter820 05 jan 2023 12:36

Had een tijd geleden al eens een Castelli Perfetto gepast maar wou er geen €200 aan spenderen. Momenteel à €125 bij Mantel. Als dat zo goed is zoals iedereen beweert, lijkt me dat een leuke korting.

JazzHands
Forum-lid
Berichten: 333
Lid geworden op: 05 jul 2018 10:46

JazzHands 06 jan 2023 09:45

walter820 schreef: 05 jan 2023 12:36 Had een tijd geleden al eens een Castelli Perfetto gepast maar wou er geen €200 aan spenderen. Momenteel à €125 bij Mantel. Als dat zo goed is zoals iedereen beweert, lijkt me dat een leuke korting.
Heb je de vraag gelezen waarmee ik deze post geopend heb? Gaat precies over een probleem dat ik met de Perfetto heb.

De Assos Mille GT Winter jacket is trouwens nu ook overal in de aanbieding. Net als de Perfetto aanbiedingen gaat het hier over de vorige generatie.

Kan de Assos gegeven de openingsvraag prima aanbevelen. Heb er nu een tijdje mee gereden. Heeft itt de Perfetto een perfect ademde rug. Nog niet met temperaturen boven 10 graden mee gereden. Verwacht dat de Perfetto daar juist weer meer geschikt is. (Op de voor mij toch wel zwetende rug na dan)

Gebruikersavatar
MarcFaFo
Forum-lid
Berichten: 1532
Lid geworden op: 30 sep 2012 20:39

Gebruikersavatar MarcFaFo 06 jan 2023 21:44

walter820 schreef: 05 jan 2023 12:36 Had een tijd geleden al eens een Castelli Perfetto gepast maar wou er geen €200 aan spenderen. Momenteel à €125 bij Mantel. Als dat zo goed is zoals iedereen beweert, lijkt me dat een leuke korting.
Dit is de Perfetto RoS en niet de RoS2. De laatste zou een hogere ademende werking hebben.
Ik heb de RoS2 bij Hopman voor 164 eurie gekocht.
Afzien is de kunst om je protesterende organen in slaap te wiegen... onamihs stal die van P.Winnen.

walter820
Forum-lid
Berichten: 53
Lid geworden op: 26 jul 2020 08:35

walter820 07 jan 2023 08:42

JazzHands schreef: 06 jan 2023 09:45
walter820 schreef: 05 jan 2023 12:36 Had een tijd geleden al eens een Castelli Perfetto gepast maar wou er geen €200 aan spenderen. Momenteel à €125 bij Mantel. Als dat zo goed is zoals iedereen beweert, lijkt me dat een leuke korting.
Heb je de vraag gelezen waarmee ik deze post geopend heb? Gaat precies over een probleem dat ik met de Perfetto heb.

De Assos Mille GT Winter jacket is trouwens nu ook overal in de aanbieding. Net als de Perfetto aanbiedingen gaat het hier over de vorige generatie.

Kan de Assos gegeven de openingsvraag prima aanbevelen. Heb er nu een tijdje mee gereden. Heeft itt de Perfetto een perfect ademde rug. Nog niet met temperaturen boven 10 graden mee gereden. Verwacht dat de Perfetto daar juist weer meer geschikt is. (Op de voor mij toch wel zwetende rug na dan)
Uw vraag eens herlezen. Mja, een éénduidig antwoord ga je daar nooit op vinden vrees ik. Hoe goed een jasje werkt hangt van veel factoren af die moeilijk één op één te vergelijken zijn. De één zweet al harder of sneller dan een ander, wat voor afstanden doe je,... Het is dus vaak een beetje trial and error, met soms dure aankopen die een miskoop blijken te zijn.

Ik ben overigens tevreden van een Northwave Extreme H2O en Northwave Extreme jacket TP.

walter820
Forum-lid
Berichten: 53
Lid geworden op: 26 jul 2020 08:35

walter820 07 jan 2023 08:44

MarcFaFo schreef: 06 jan 2023 21:44
walter820 schreef: 05 jan 2023 12:36 Had een tijd geleden al eens een Castelli Perfetto gepast maar wou er geen €200 aan spenderen. Momenteel à €125 bij Mantel. Als dat zo goed is zoals iedereen beweert, lijkt me dat een leuke korting.
Dit is de Perfetto RoS en niet de RoS2. De laatste zou een hogere ademende werking hebben.
Ik heb de RoS2 bij Hopman voor 164 eurie gekocht.
Had ik gezien hoor de het de vorige versie is, die is daarom niet minder goed. Als ik Castelli was zou ik ook zeggen dat het nieuwe spul nog beter is.

Gebruikersavatar
TKMP
Forum-lid
Berichten: 1462
Lid geworden op: 02 aug 2013 21:03

Gebruikersavatar TKMP 07 jan 2023 10:46

Oude versie heeft twee rugzakjes. Dat is wel jammer
De ros2 heeft zoals het hoort drie rugzakjes

JazzHands
Forum-lid
Berichten: 333
Lid geworden op: 05 jul 2018 10:46

JazzHands 07 jan 2023 10:57

MarcFaFo schreef: 06 jan 2023 21:44
walter820 schreef: 05 jan 2023 12:36 Had een tijd geleden al eens een Castelli Perfetto gepast maar wou er geen €200 aan spenderen. Momenteel à €125 bij Mantel. Als dat zo goed is zoals iedereen beweert, lijkt me dat een leuke korting.
Dit is de Perfetto RoS en niet de RoS2. De laatste zou een hogere ademende werking hebben.
Ik heb de RoS2 bij Hopman voor 164 eurie gekocht.
Volgens de specs zijn precies dezelfde Gore-Tex materialen (205 en 203) gebruikt. Dus vraag me af of de ademende werking is veranderd.

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 15826
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 07 jan 2023 14:18

JazzHands schreef: 07 jan 2023 10:57

Volgens de specs zijn precies dezelfde Gore-Tex materialen (205 en 203) gebruikt. Dus vraag me af of de ademende werking is veranderd.
Misschien zijn het op wat logo's en de begeleidende reclameteksten na wel identiek dezelfde jassen.
Maar ja, dat verkoopt niet echt natuurlijk.
I know myself like no one else
Nothing to defend

walter820
Forum-lid
Berichten: 53
Lid geworden op: 26 jul 2020 08:35

walter820 09 jan 2023 16:48

scottpch schreef: 14 dec 2022 08:09 Dat is het probleem bij de huidige maatvoering van Castelli!
Ik heb een Gabba en een Perfetto van de 1e generatie in maat M, past met mijn 1.70m perfect.
2jr geleden 2nieuwe perfetto's aangeschaft en kwam door de brede schouders/borstkas zelfs niet in een L.
Heb toen de XL aangeschaft( zaten achter ook maar 2 zakken in) maar wat later weer op Marktplaats verkocht.
Onlangs bij Salden de nieuwe Perfetto RoS gepast nav de opmerking van verkoopster dat Castelli de maatvoering weer wat aangepast had.
Nu kon ik net in een mt L, dus de Perfetto maar weer links laten liggen.
Echt die maten van Castelli, WTF! Paar maand geleden had ik een Perfetto gepast, ik had blijkbaar een L nodig. Vorige week in sale een L besteld. Die blijkt echter veel te strak te zitten. Omdat ik dacht dat ik me vergist had en omdat ik toch in de buurt van de winkel was, opnieuw gaan passen. Kort samen gevat, een gele, een blackout en een limited tegen elkaar gehouden in de maat L. Vanaf de naad in de kraag, tot de naad op de schouder zat er één cm verschil in :dislike: Niet alleen verschil in maten per generatie, ook per kleur precies. Lijkt wel Decathlon.

Kornuit
Forum-lid HC
Berichten: 5018
Lid geworden op: 25 aug 2011 11:53

Kornuit 09 jan 2023 17:11

walter820 schreef: 09 jan 2023 16:48
scottpch schreef: 14 dec 2022 08:09 Dat is het probleem bij de huidige maatvoering van Castelli!
Ik heb een Gabba en een Perfetto van de 1e generatie in maat M, past met mijn 1.70m perfect.
2jr geleden 2nieuwe perfetto's aangeschaft en kwam door de brede schouders/borstkas zelfs niet in een L.
Heb toen de XL aangeschaft( zaten achter ook maar 2 zakken in) maar wat later weer op Marktplaats verkocht.
Onlangs bij Salden de nieuwe Perfetto RoS gepast nav de opmerking van verkoopster dat Castelli de maatvoering weer wat aangepast had.
Nu kon ik net in een mt L, dus de Perfetto maar weer links laten liggen.
Echt die maten van Castelli, WTF! Paar maand geleden had ik een Perfetto gepast, ik had blijkbaar een L nodig. Vorige week in sale een L besteld. Die blijkt echter veel te strak te zitten. Omdat ik dacht dat ik me vergist had en omdat ik toch in de buurt van de winkel was, opnieuw gaan passen. Kort samen gevat, een gele, een blackout en een limited tegen elkaar gehouden in de maat L. Vanaf de naad in de kraag, tot de naad op de schouder zat er één cm verschil in :dislike: Niet alleen verschil in maten per generatie, ook per kleur precies. Lijkt wel Decathlon.
Zouden ze echt steeds kleiner worden, of toch......? :lol:

Plaats reactie