Naast de fiets is ook de berijder en wat die aan het lijf heeft een discussie waard.

Binnenbroek met zeem voor MTB

superfcb
Forum-lid
Berichten: 32
Lid geworden op: 11 okt 2021 18:56

superfcb 28 nov 2022 23:00

De Assos Trail Liner Shorts is top!
Heb je ook als versie met bretellen trouwens, maar die is duurder.

Fietskanon
Forum-lid
Berichten: 165
Lid geworden op: 24 jul 2017 19:15

Fietskanon 29 nov 2022 06:32

Correct! Maar dan wel met kwaliteit zeem! ;)

Gebruikersavatar
53x11
Forum-lid HC
Berichten: 8926
Lid geworden op: 28 sep 2005 00:38

Gebruikersavatar 53x11 29 nov 2022 17:10

patrickvb schreef: 28 nov 2022 16:49
Fietskanon schreef: 28 nov 2022 06:41 Voor op de MTB fiets ik altijd met een binnenbroek en baggy broek eroverheen.
Wat is de functie van die 'baggy' broek?
Persoonlijk zou ik niet graag een losse broek over mijn koersbroek dragen. Zelfs wat we in België een 'collant' noemen vind ik vervelend.
- Dat de boel heel blijft als je een keertje aan bodeminspectie doet
- Dat je jezelf na afloop van je fietstocht in het openbaar kunt vertonen zonder (letterlijk) voor lul te lopen
- Dat je er niet uitziet als een boswielrenner
- Dat je onderweg tegen één van de vele boompjes in het bos kunt pissen zonder die ongemakkelijke houding die je vanzelf krijgt als je die bretels omlaag moet rekken

Mag je zelf kiezen welke reden voor jouzelf het meest van toepassing is. Indien geen, lekker in lycra blijven rijden ;-)

Zelf fiets ik meestal met een liner die niet zoveel voorstelt qua zeem (zat ooit bij een baggy broek). Voor rondjes waar je veel uit het zadel gaat, is dat prima, maar voor langer in het zadel zitten zou ik eigenlijk ook wel iets willen met enerzijds een goede zeem, en anderzijds een lichte, dunne, ademende stof (dus geen standaard fietsbroekie)
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

Plaats reactie