Naast de fiets is ook de berijder en wat die aan het lijf heeft een discussie waard.

overschoenen Castelli intenso UL en Sportful infinium bootie

ccc
Forum-lid
Berichten: 142
Lid geworden op: 24 feb 2011 21:24

ccc 23 nov 2022 10:08

Hallo ,
ik ben op zoek naar een nieuw paar overschoenen , deze dienen niet volledig waterdicht te zijn maar wel winddicht en warm . De klassieke neopreen overschoenen vallen af gezien deze niet ademend genoeg zijn en mijn voeten na enige tijd vochtig aanvoelen .
Zou nu gaan voor Castelli intenso Ul of Sportful infinium bootie die beiden vervaardigd zijn uit Goretex infinium windstopper .
Heeft iemand ervaring met één van deze overschoenen ? Zijn deze warm genoeg voor temperaturen rond het vriespunt?

Gebruikersavatar
TKMP
Forum-lid
Berichten: 1462
Lid geworden op: 02 aug 2013 21:03

Gebruikersavatar TKMP 23 nov 2022 11:20

Ik heb de zelfde insteek met overschoenen.
Ik ben nu aan mn tweede set sealskin all weather begonnen.
Jaren terug had bbb ongeveer dezelfde variant.

Gebruikersavatar
ophetkantje
Forum-lid
Berichten: 2198
Lid geworden op: 06 jan 2011 09:05

Gebruikersavatar ophetkantje 23 nov 2022 11:23

Denk dat deze vraag heel lastig te beantwoorden is voor jou, door anderen. Zelf rijd ik boven nul bij droog weer (1-2 graden) met zomerschoenen, dikke sokken en toecovers zonder koude voeten te krijgen. Ook voor mij geldt dat ventilatie essentieel is om geen koude voeten te krijgen. Maar er zijn genoeg mensen die met 1-2 graden echt winterschoenen of zelf dubbele overschoenen dragen. Over het algemeen zijn met ervaringen met Infinium (van Gore-tex) in kleding wel heel erg goed. Echt winddicht en ook echt addemend.
Ach, ik zeg ook maar wat

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27461
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 23 nov 2022 12:21

Maar er zijn genoeg mensen die met 1-2 graden echt winterschoenen of zelf dubbele overschoenen dragen.
Ik draag vanaf 12 graden al winterschoenen en niet omdat ik het zo mooi vind.

Verder kan ik de TS niet helpen, mijn voeten zweten namelijk niet.

ccc
Forum-lid
Berichten: 142
Lid geworden op: 24 feb 2011 21:24

ccc 23 nov 2022 13:56

heb vooral last van koude tenen . de rest van mijn voeten hebben het vlug te warm met neopreen overschoenen en vooral de waterdichte overschoenen die dan nog eens voorzien zijn van een waterdichte coating . Heb enkele Castelli wintervesten die voorzien zijn van infinium gore tex en dit tot algemene voldoening , maar vraag mij af of deze stof voldoende warm zou zijn voor gebruik bij overschoenen gezien dit niet echt dik aanvoelt . Maar zoals reeds gezegd is dit veelal persoonlijk . Ik kan natuurlijk als het te koud is eerst een halve sok over mijn schoenen doen en daarop de overschoenen .
ccc

Gebruikersavatar
ophetkantje
Forum-lid
Berichten: 2198
Lid geworden op: 06 jan 2011 09:05

Gebruikersavatar ophetkantje 23 nov 2022 14:13

Zoals ik al zei toecovers. Tip van mijn oude trainer was ook; altijd de achterkant van overschoenen open laten staan, zodat vocht weg kan uit de (over)schoenen.
Ach, ik zeg ook maar wat

1094
Forum-lid
Berichten: 1598
Lid geworden op: 07 feb 2015 16:59

1094 23 nov 2022 15:07

Heb castelli diluvio pro’s, die zijn neopreen en geven misschien wel zweetvoeten (al een tijd niet aangehad) maar geen moment koude voeten

mimoza
Forum-lid
Berichten: 335
Lid geworden op: 10 apr 2008 01:10

mimoza 24 nov 2022 22:18

Ik heb (voor ik winterschoenen kocht) veel gereden met GORE overschoenen. Volledig in windstiller materiaal.

De perfecte overschoen die altijd voldoende warm was/is, tegen een plensbui kon, met een goed ritsje was uitgevoerd, neutraal en stylish was,…

Het stof was voldoende dun, beetje stretchy, maar doordat ie 100% windstopper was, geen koude tenen!

Ikzelf heb erg snel last van koude vingers/tenen, dus met deze info ben je mss wat

*edit, deze dus (volledig in het zwart)
https://road.cc/content/review/236752-g ... rshoes?amp

ccc
Forum-lid
Berichten: 142
Lid geworden op: 24 feb 2011 21:24

ccc 26 nov 2022 22:18

de overschoenen van Gore waren ook een keuze en ik had deze reeds gepast maar de opening onderaan kwam niet ver genoeg over mijn schoenplaatjes ( deze staan nogal ver naar achter ) . Intussen de Castelli's aangeschaft ( deze hebben een velcro sluiting onderaan en bieden voldoende ruimte voor de schoenplaatjes .
ccc

Ramon73
Forum-lid
Berichten: 2098
Lid geworden op: 28 aug 2017 09:31

Ramon73 27 nov 2022 10:00

Ik heb al heel snel koude voeten. En gisteren met 9 graden reed ik met dunne overschoenen. Tegen wind en vocht.
Maar daar heeft TS niks aan. Bij lage temperaturen draag ik isolerende overschoenen en in de schoenen verwarmde zooltjes. Die zooltjes koop je voor nog geen €50 op Amazon.
Ze bestaan ook van dure merken, thermosoles of digisoles, geen toegevoegde waarde.
Dogma F

swannie
Forum-lid
Berichten: 227
Lid geworden op: 27 okt 2016 14:39

swannie 28 nov 2022 12:26

Ik heb die Intenso UL overschoenen, ik gebruik ze tot de temperatuur onder de 5° gaat. Onder 5° doe ik m'n Gripgrab Artic (x) aan.
Die zijn écht lekker warm. Winterschoenen vind ik zelf niet zo goed. Water dat er langs boven inloopt kan niet weg.

Plaats reactie