Naast de fiets is ook de berijder en wat die aan het lijf heeft een discussie waard.

Rapha vs MAAP

scottpch
Forum-lid HC
Berichten: 6334
Lid geworden op: 24 jul 2010 20:46
Locatie: Omgeving Eindhoven

scottpch 23 nov 2022 07:56

Ik heb de Core lightweight zomersets van Rapha, idd goede kwaliteit en mooi pasvorm. de Core lijn heeft een Endurance fit en dat is perfect voor mij.
Gisteren in de sale een winterset van de Core lijn gekocht in de winkel van Rapha in de Wolvenstraat te A'dam.
Garantieafwikkeling is perfect bij de Raphawinkel, had een gaatje in mijn broek(eigen schuld) en werd zonder problemen omgeruild.
Prijs kwaliteit bij de Core lijn is geweldig goed!
Ze hebben ook bundelkorting, bij 2 stuks krijg je 20% korting! :like:

Core en brevet lijn hebben endurancefit, de pro heeft de racefit.

rikkert
Forum-lid
Berichten: 3511
Lid geworden op: 29 aug 2007 21:58
Locatie: N-H

rikkert 23 nov 2022 08:48

Maatvoering van Rapha is normaal tov mijn gewone kleding. Ik moet zeggen dat de kwaliteit van Rapha wel goed is. Ik heb altijd een favo setje kleding, als die niet in de was zit pak ik standaard die. En daar zit altijd mijn Rapha broek in. Ik vond het ook aan de dure kant maar het is het geld wel waard. Normaal heb ik het er niet voor over, maar mvrRikkert deed me een setje kado voor mijn verjaardag, omdat ze vond dat ik er wat kekker bij moest zitten :-).
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.

RobertvD
Forum-lid
Berichten: 334
Lid geworden op: 03 dec 2019 15:23

RobertvD 23 nov 2022 09:00

Ik heb zowel Maap als Rapha. Ik geef de voorkeur aan Maap vooral vanwege de (voor mij) beste pasvorm. Beide zijn kwalitatief erg goed. Maatvoering is ongeveer gelijk.

Gebruikersavatar
jwkeij
Forum-lid
Berichten: 1659
Lid geworden op: 16 jan 2013 15:06

Gebruikersavatar jwkeij 23 nov 2022 09:34

bakboord1 schreef: 22 nov 2022 22:12 Eens met Hayes en voor mij komt er daarom een negatief imago bij van “zie mij eens fietsen in mijn veel te dure hippe fietsshirtje”.
Voor mij zijn het twee poser merken maar zoveel mensen zoveel meningen.
+1
Maap iedereen mag natuurlijk dragen wat ie wil :like:
WiND 56 - 2020

hayes

hayes 23 nov 2022 09:52

Rolandos schreef: 22 nov 2022 22:53 Ik ben dan toch wel benieuwd waar bovenstaande heren in fietsen, zeker in decathlon kleding of Siroko ofzo.

Ben tevreden MAAP gebruiken, zowel meerdere lange als korte sets, eigenlijk altijd wel een €50 coupon te krijgen of aanschaffen in archive sale/black friday. Scheelt wel een hoop, heb nergens volle prijs voor betaald. Kwaliteit is mooi, pasvorm is goed, sommige items wel al 40x gewassen en niks aan te zien.

Heb eigenlijk altijd wel de duurdere lijn, geen ervaring met de ''training'' line.
Bovenstaande heer fietst idd oa. met Siroko. :mrgreen:

Je verdere post bevestigt dus eigenlijk dat het overpriced is. 140-175 euro voor een shirtje. :roll:
Ik koop ook m'n Le Col bibs alleen me korting. Die zijn goed, maar pokkeduur.

Siroko is voor het bedrag heel goed.
Ik heb zowat vanalles: Le Col, Rogelli, Vive le vélo, HUUB, Castelli, een paar Ali shirts,...
M'n allergoedkoopste shirt (OneTen) koste me 26 euro denk ik. Ook al tig wasbeurten en daar is gewoon helemaal niets aan.
Ik denk dat m'n duurste shirt ooit 70 euro was. En daar ligt ook de grens voor mij.

Gebruikersavatar
jwkeij
Forum-lid
Berichten: 1659
Lid geworden op: 16 jan 2013 15:06

Gebruikersavatar jwkeij 23 nov 2022 09:58

Een broek moet inderdaad goed zitten.
Maar een shirt van 140 - 175,-.....
WiND 56 - 2020

Gebruikersavatar
raven14
Forum-lid
Berichten: 3340
Lid geworden op: 13 dec 2013 18:25

Gebruikersavatar raven14 23 nov 2022 09:59

Ik ben een tevreden Rapha gebruiker wat betreft de jerseys. Pasvorm van de Pro Team lijn is perfect voor deze fietsende wasdraad. Eigenlijk kan ik hetzelfde zeggen van de Pro lijn bij MAAP, ik schat ze kwalitatief nog net wat hoger in. En allebei de merken maken er tenminste iets moois van, kwestie van het straatbeeld te blijven verzorgen.

Voor de broeken ben ik van Rapha naar Le Col en La Passione overgeschakeld: dezen worden minder snel grijs in de was.
Afbeelding

Kornuit
Forum-lid HC
Berichten: 5017
Lid geworden op: 25 aug 2011 11:53

Kornuit 23 nov 2022 10:08

hayes schreef: 23 nov 2022 09:52
Rolandos schreef: 22 nov 2022 22:53 Ik ben dan toch wel benieuwd waar bovenstaande heren in fietsen, zeker in decathlon kleding of Siroko ofzo.

Ben tevreden MAAP gebruiken, zowel meerdere lange als korte sets, eigenlijk altijd wel een €50 coupon te krijgen of aanschaffen in archive sale/black friday. Scheelt wel een hoop, heb nergens volle prijs voor betaald. Kwaliteit is mooi, pasvorm is goed, sommige items wel al 40x gewassen en niks aan te zien.

Heb eigenlijk altijd wel de duurdere lijn, geen ervaring met de ''training'' line.
Bovenstaande heer fietst idd oa. met Siroko. :mrgreen:

Je verdere post bevestigt dus eigenlijk dat het overpriced is. 140-175 euro voor een shirtje. :roll:
Ik koop ook m'n Le Col bibs alleen me korting. Die zijn goed, maar pokkeduur.

Siroko is voor het bedrag heel goed.
Ik heb zowat vanalles: Le Col, Rogelli, Vive le vélo, HUUB, Castelli, een paar Ali shirts,...
M'n allergoedkoopste shirt (OneTen) koste me 26 euro denk ik. Ook al tig wasbeurten en daar is gewoon helemaal niets aan.
Ik denk dat m'n duurste shirt ooit 70 euro was. En daar ligt ook de grens voor mij.
Als ik je instagram pagina bekijk met hoe sommige shirtjes zitten dan denk ik dat jij ook wat sneller tevreden bent met hoe het zit. Iedereen is daar anders in. Dat jij het overpriced vindt wil nog niet zeggen dat dat ook zo is.

Kornuit
Forum-lid HC
Berichten: 5017
Lid geworden op: 25 aug 2011 11:53

Kornuit 23 nov 2022 10:10

bakboord1 schreef: 22 nov 2022 23:41 Toch wel bijzonder dat twee mensen zich direct aangevallen voelen door mijn poser associatie bij bepaalde merken en meteen vragen wat ik dan zelf draag.
Ik draag veel verschillende merken waaronder een merk met mooie Italiaanse stofjes met tamelijk bescheiden de merknaam er op.
En mijn winterhandschoenen zijn inderdaad van decathlon. Erg blij mee!
Het is niet zo gek als je gewoon elke Rapha of Maap (of wat voor merk dan ook) drager over 1 kam scheert dat je daar reacties op krijgt.

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8292
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 23 nov 2022 10:14

NuitKor schreef: 23 nov 2022 10:08
hayes schreef: 23 nov 2022 09:52
Rolandos schreef: 22 nov 2022 22:53 Ik ben dan toch wel benieuwd waar bovenstaande heren in fietsen, zeker in decathlon kleding of Siroko ofzo.

Ben tevreden MAAP gebruiken, zowel meerdere lange als korte sets, eigenlijk altijd wel een €50 coupon te krijgen of aanschaffen in archive sale/black friday. Scheelt wel een hoop, heb nergens volle prijs voor betaald. Kwaliteit is mooi, pasvorm is goed, sommige items wel al 40x gewassen en niks aan te zien.

Heb eigenlijk altijd wel de duurdere lijn, geen ervaring met de ''training'' line.
Bovenstaande heer fietst idd oa. met Siroko. :mrgreen:

Je verdere post bevestigt dus eigenlijk dat het overpriced is. 140-175 euro voor een shirtje. :roll:
Ik koop ook m'n Le Col bibs alleen me korting. Die zijn goed, maar pokkeduur.

Siroko is voor het bedrag heel goed.
Ik heb zowat vanalles: Le Col, Rogelli, Vive le vélo, HUUB, Castelli, een paar Ali shirts,...
M'n allergoedkoopste shirt (OneTen) koste me 26 euro denk ik. Ook al tig wasbeurten en daar is gewoon helemaal niets aan.
Ik denk dat m'n duurste shirt ooit 70 euro was. En daar ligt ook de grens voor mij.
Als ik je instagram pagina bekijk met hoe sommige shirtjes zitten dan denk ik dat jij ook wat sneller tevreden bent met hoe het zit. Iedereen is daar anders in. Dat jij het overpriced vindt wil nog niet zeggen dat dat ook zo is.
Is dit geen mening?

Kornuit
Forum-lid HC
Berichten: 5017
Lid geworden op: 25 aug 2011 11:53

Kornuit 23 nov 2022 10:32

Jans schreef: 23 nov 2022 10:14
NuitKor schreef: 23 nov 2022 10:08
hayes schreef: 23 nov 2022 09:52

Bovenstaande heer fietst idd oa. met Siroko. :mrgreen:

Je verdere post bevestigt dus eigenlijk dat het overpriced is. 140-175 euro voor een shirtje. :roll:
Ik koop ook m'n Le Col bibs alleen me korting. Die zijn goed, maar pokkeduur.

Siroko is voor het bedrag heel goed.
Ik heb zowat vanalles: Le Col, Rogelli, Vive le vélo, HUUB, Castelli, een paar Ali shirts,...
M'n allergoedkoopste shirt (OneTen) koste me 26 euro denk ik. Ook al tig wasbeurten en daar is gewoon helemaal niets aan.
Ik denk dat m'n duurste shirt ooit 70 euro was. En daar ligt ook de grens voor mij.
Als ik je instagram pagina bekijk met hoe sommige shirtjes zitten dan denk ik dat jij ook wat sneller tevreden bent met hoe het zit. Iedereen is daar anders in. Dat jij het overpriced vindt wil nog niet zeggen dat dat ook zo is.
Is dit geen mening?
He daar hebben we Jans ook weer :lol:
Tuurlijk is dat een mening, daarom zeg ik ook "denk ik" en zeg ik niet "jij bent wat sneller tevreden".

Gebruikersavatar
Theo V
Forum-lid HC
Berichten: 5698
Lid geworden op: 14 mar 2008 18:47
Locatie: In de kop van ....

Gebruikersavatar Theo V 23 nov 2022 11:02

Wat is "overpriced"?
Als ik kijk naar goed zittende kleding van Castelli, Craft, Ekoï enz, die redelijk in één prijsklasse vallen, vind ik de verdubbeling in prijs voor Rapha en MAAP zeker "overpriced".
Er zit misschien een klein kwaliteitsverschil in maar niets wat die prijs, in mijn ogen, rechtvaardigt.

Plaats reactie