Naast de fiets is ook de berijder en wat die aan het lijf heeft een discussie waard.

Rapha vs MAAP

Kornuit
Forum-lid HC
Berichten: 5017
Lid geworden op: 25 aug 2011 11:53

Kornuit 23 nov 2022 11:11

Het is altijd wel opvallend dat als iemand iets vraagt over een "duur" merk er altijd users zijn die wat graag vertellen dat het overpriced is. TS vraagt naar de verschillen tussen beide merken qua pasvorm enzo. In topic over een goedkoper merk komen anderen toch ook niet steeds vertellen dat het te goedkoop is?
Laatst gewijzigd door Kornuit op 23 nov 2022 11:32, 1 keer totaal gewijzigd.

Dizer
Forum-lid
Berichten: 18
Lid geworden op: 25 jun 2019 21:19

Dizer 23 nov 2022 11:28

Theo V schreef: 23 nov 2022 11:02 Wat is "overpriced"?
Als ik kijk naar goed zittende kleding van Castelli, Craft, Ekoï enz, die redelijk in één prijsklasse vallen, vind ik de verdubbeling in prijs voor Rapha en MAAP zeker "overpriced".
Er zit misschien een klein kwaliteitsverschil in maar niets wat die prijs, in mijn ogen, rechtvaardigt.
Volgens mij valt dat nu wel mee?, tenminste voor de training jerseys:

Rapha Performance Training Long Sleeve Jersey
€ 125 euro, nu 25% korting = € 93,75
https://www.rapha.cc/nl/en/shop/mens-pr ... PTT01LSBLK

Rapha Performance Training Jersey
€ 110,- nu 25% korting = € 82.50
https://www.rapha.cc/nl/en/shop/mens-pr ... PTT02SSBCB

marsman
Forum-lid
Berichten: 2338
Lid geworden op: 23 nov 2008 13:05
Locatie: Midden NL

marsman 23 nov 2022 11:36

marsman schreef: 22 nov 2022 20:41 Hier ook een erg tevreden Rapha klant. Alle shirts die ik heb zijn stuk voor stuk geweldig en duurzaam.

Heb geen ervaring met Maap.

Pas een Jack van Tørm gekocht. Beetje zelfde vormgeving en pasvorm als Rapha, maar dan merino. Is wat goedkoper en het lijkt zeker even duurzaam.

Mag ik vragen welke shirts jij hebt, en heb jij ook ervaring met het retourneren, werkt dat een beetje goed?

Ik heb deze: https://www.torm.cc/store/T8-Wind-Resis ... p431962430
En deze: https://www.torm.cc/store/T1-Jersey-Small-p310275741

Nadeel van Tørm is dat je de invoerrechten zelf moet betalen. Betekent dat verzending wel lang duurt. Nog nooit wat geretourneerd, dus geen ervaring mee. Maar ze zijn erg goed bereikbaar via mail. Pasvorm is normaal. Ik heb alles in L, wat ook mijn kleding maat is. Rapha heb ik ook in L, Castelli in XL.
Ik pak ze wel weer in de afdaling :-)

hayes

hayes 23 nov 2022 11:55

Die shirts zitten mij functioneel perfect.
Als iemand voor de looks het (drie)dubbele wil betalen, dan heb ik daar geen enkel probleem mee.
Maar mijn mening is dan dat je geld te veel hebt...
Ik heb ook geen gestroomlijnd lichaam (te lang te zwaar geweest), dus zitten ze hier en daar niet perfect. Ik vermoed dat Nuitkor dat bedoelt ;) Dan lijkt enkel een pro/slim fit aan de norm te voldoen? Helaas valt 80-90% van de fietsers dan af.
Ik fiets er geen km trager door. Ik heb er geen seconde minder plezier door.

Maar iedereen heeft aan z'n hobby uit wil hij wil. Maar als er raad gevraagd wordt, duid ik er op dat er even goeie shirts zijn voor véél minder geld. Want TS begint met te zeggen dat Rapha en Maap er goed uitzien. Dus het gaat 'em vooral over de looks.

Dat het voor velen toch voor over de looks en merknaam gaat zorgt voor dit soort opmerkingen:
"Ik ben dan toch wel benieuwd waar bovenstaande heren in fietsen, zeker in decathlon kleding of Siroko ofzo."
Tussen de regels is het misprijzen best duidelijk. Ik brak MAAP en Rapha niet af. Ik zei dat het heel goeie shirts zijn, maar overpriced. In het Siroko topic mag gerust opgemerkt worden dat het 'te goedkoop' is. Al vraag ik me af wat dat in hemelsnaam moet betekenen?

Een goed shirt, maar te goedkoop... :?:

1094
Forum-lid
Berichten: 1598
Lid geworden op: 07 feb 2015 16:59

1094 23 nov 2022 12:06

Ach ja, met kleding is het uithangen van de poser een stuk betaalbaarder dan wanneer je een sworks gaat rijden

Kornuit
Forum-lid HC
Berichten: 5017
Lid geworden op: 25 aug 2011 11:53

Kornuit 23 nov 2022 12:10

hayes schreef: 23 nov 2022 11:55 Die shirts zitten mij functioneel perfect.
Als iemand voor de looks het (drie)dubbele wil betalen, dan heb ik daar geen enkel probleem mee.
Maar mijn mening is dan dat je geld te veel hebt...
Ik heb ook geen gestroomlijnd lichaam (te lang te zwaar geweest), dus zitten ze hier en daar niet perfect. Ik vermoed dat Nuitkor dat bedoelt ;) Dan lijkt enkel een pro/slim fit aan de norm te voldoen? Helaas valt 80-90% van de fietsers dan af.
Ik fiets er geen km trager door. Ik heb er geen seconde minder plezier door.

Maar iedereen heeft aan z'n hobby uit wil hij wil. Maar als er raad gevraagd wordt, duid ik er op dat er even goeie shirts zijn voor véél minder geld. Want TS begint met te zeggen dat Rapha en Maap er goed uitzien. Dus het gaat 'em vooral over de looks.

Dat het voor velen toch voor over de looks en merknaam gaat zorgt voor dit soort opmerkingen:
"Ik ben dan toch wel benieuwd waar bovenstaande heren in fietsen, zeker in decathlon kleding of Siroko ofzo."
Tussen de regels is het misprijzen best duidelijk. Ik brak MAAP en Rapha niet af. Ik zei dat het heel goeie shirts zijn, maar overpriced. In het Siroko topic mag gerust opgemerkt worden dat het 'te goedkoop' is. Al vraag ik me af wat dat in hemelsnaam moet betekenen?

Een goed shirt, maar te goedkoop... :?:
Natuurlijk maakt looks ook een onderdeel van de kleding die je uitkiest. Normale kleding kijk je toch ook hoe het er uit ziet? Als je alleen maar zou aantrekken wat lekker zit, dan loop je de hele dag in een trainingspak.

Daar doelde ik niet op. Ik doelde op de vele plooien, bijv bij het shirt van je instagram post van gisteren.
Tussen de regels is het misprijzen best duidelijk. Ik brak MAAP en Rapha niet af. Ik zei dat het heel goeie shirts zijn, maar overpriced. In het Siroko topic mag gerust opgemerkt worden dat het 'te goedkoop' is. Al vraag ik me af wat dat in hemelsnaam moet betekenen?
Andersom, wat heeft TS er aan dat jij komt vertellen dat je het te duur vindt? Als we maandelijks een half modaal salaris op de spaar schuiven, kan daar best een leuk shirtje vanaf. :winkthumb:
Laatst gewijzigd door Kornuit op 23 nov 2022 12:49, 2 keer totaal gewijzigd.

hayes

hayes 23 nov 2022 12:24

Soit, slechte dag (week/maand/jaar) Ik moet opletten want de zelfcensuur filter werkt dan meestal minder goed.
Ik zet mezelf even op 'mute' :mrgreen:

marsman
Forum-lid
Berichten: 2338
Lid geworden op: 23 nov 2008 13:05
Locatie: Midden NL

marsman 23 nov 2022 13:20

Ik heb de afgelopen 25 jaar (sjees, waar blijft de tijd...) diverse merken gehad. Van goedkoop tot duur (alleen Rapha) en alles daar tussenin. Mijn 2 cents, ik vind Rapha echt top. Prijs kwaliteit verhouding is gewoon goed. Ik heb geen ervaring met andere dure merken, zoals Maap enzo. Maar als ik het vergelijk met bijvoorbeeld Castelli en Assos die mijns inziens net een tandje goedkoper zijn, dan zie en merk ik gewoon kwaliteitsverschil.

Ieder zijn budget. Ik vind Rapha ook echt reteduur. Maar ik heb het er voor over. Omdat het simpelweg erg goed is. Ik heb soms op Marktplaats een gelukje gehad.

Het door mij eerder benoemde Tørm voelt ook erg goed aan, maar heb die shirt pas een jaar. Even aankijken hoe dat eruit ziet na 5 jaar ofzo. Ik heb Rapha shirts van 4 tot 5 jaar oud die ik echt veel gedragen heb. Ziet er nog als nieuw uit. En ik wordt echt niet gesponsord. Maar soms kost kwaliteit gewoon echt geld.
Ik pak ze wel weer in de afdaling :-)

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27461
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 23 nov 2022 13:35

Ik heb ook veel Rapha spul maar het is echt niet allemaal top. Proteam broek (2 stuks) rafelen al na 1x wassen. CORE broek schijnt door na 3x dragen. Rapha Club shirtje werd na verloop van tijd vaal.

Persoonlijk sla ik Castelli (waar ik ook veel van heb) en La Passione écht een stuk hoger in. TORM heb ik ook veel van, idem. Gewoon stukken beter.

Gebruikersavatar
Se7en
Forum-lid
Berichten: 633
Lid geworden op: 10 jun 2020 20:19
Locatie: Kop van Drenthe

Gebruikersavatar Se7en 23 nov 2022 14:58

Ikzelf heb ook Rapha gehad. Wat je zegt, broek ging niet lang mee.
Ik zweer dan weer bij POC. In de sale ook aardig betaalbaar. Bib voor 70 euro nu bij Keller.
Cannondale CAAD10 | FSA PowerBox
Cannondale Trail SL3
Orbea Terra H30

marsman
Forum-lid
Berichten: 2338
Lid geworden op: 23 nov 2008 13:05
Locatie: Midden NL

marsman 23 nov 2022 15:19

Ik heb alleen shirts, geen broeken van Rapha. Die heb ik altijd van Assos, die na 2 jaar dragen vaal zijn....
Ik pak ze wel weer in de afdaling :-)

1094
Forum-lid
Berichten: 1598
Lid geworden op: 07 feb 2015 16:59

1094 23 nov 2022 15:23

Ik heb 1 assosbroek die ik al 8 jaar draag. Zit inmiddels wel een gat in de buitenlaag bij de zeem (sinds dit jaar) maar is verder nog in orde. Is ook mijn favoriete broek geweest de afgelopen 8 jaar

Plaats reactie