Naast de fiets is ook de berijder en wat die aan het lijf heeft een discussie waard.

Rapha vs MAAP

Kornuit
Forum-lid HC
Berichten: 5018
Lid geworden op: 25 aug 2011 11:53

Kornuit 24 nov 2022 17:47

Se7en schreef: 23 nov 2022 19:52
NuitKor schreef: 23 nov 2022 19:22 Biehler.
Mooi spul ja maar 30€ korting op een bib vind ik geen echte goede sale.
Had ik het over sale dan?

Gebruikersavatar
boswielrenner
Forum-lid
Berichten: 3042
Lid geworden op: 29 nov 2004 10:08

Gebruikersavatar boswielrenner 25 nov 2022 21:12

Koop gewoon wat je mooi vindt en waar je een goede ervaring mee hebt. Prijs is relatief. Duur is voor iedereen anders. Ik heb veel Rapha, Assos en Castelli.
Deze 3 merken hebben allemaal toppers en missers in de collectie. Assos draag ik momenteel het meeste, maar Rapha ook regelmatig. Castelli doorgaans alleen in de zomer. Assos was vroeger heel goed, toen een aantal jaren heel matig en de laaste jaren zijn ze weer goed bezig. Bij Rapha zie ik een omgekeerder beweging. Kwaliteit is wat minder geworden en de prijzen niet lager. Merino wol is wel top. Ook minder technisch dan Assos en veel meer nadruk op hippe kleurtjes en mode. Weinig innovatie imho. Castelli is top, maar qua pasvorm voor mij vaker een uitdaging. Valt kleiner dan Rapha en Assos. Ik mix overigens nooit merken door elkaar als ik deze draag. Ik draag altijd alles van 1 merk als ik ga fietsen, met uitzondering van de helm en de schoenen. Zal wel een afwijking zijn. :-) Tot zover mijn ervaring.
Tarmac SL7 S-works Disc
Tarmac SL6 Pro Disc
Tarmac SL6 S-works
Specialized Epic 29

Gebruikersavatar
csteenbe
Forum-lid
Berichten: 3118
Lid geworden op: 01 aug 2006 12:24

Gebruikersavatar csteenbe 28 nov 2022 19:42

Rapha duur...., kijk eens bij andere goede merken voorbeeld PNS.

Zelf Rapha gebruiker sinds 2010, kwaliteit was toen beter de pasvorm is nog wel hetzelfde. De Classic bibs zijn ontzettend duurzaam ook blijven ze zwart dat bij de Pro Team minder is die worden sneller grijs.

Heb al verschillende andere merken geprobeerd maar kom toch weer terug bij Rapha.
YFood !!!

Plaats reactie