Over smarttrainers, mancaves, ANT+ dongles, zweetdoeken en Zwiftigheden

adapter set neo2 142*12, waar zijn de ringen voor?

hendrikjan
Forum-lid
Berichten: 1486
Lid geworden op: 28 jan 2007 12:25

hendrikjan 20 nov 2022 13:29

Hoi,

Ik ben mijn tacx aan het aanpassen zodat ik een fiets met 142*12 as er op kan zetten. Nu heet tacx daar een mooi adapter setje voor geleverd met de trainer, en lijkt het allemaal best eenvoudig. De ene set eruit schroeven de andere er in et voilà.

Nu tref ik bij de adapter set een tweetal metalen ringen die eigenlijk maar aan 1 kant passen, de drive side en lijken zo precies te vallen op het lager van de cassette body. Zie hieronder een plaatje, ik kan alleen niet zo snel vinden wanneer je die moet gebruiken..

Afbeelding

In geen van de filmpjes kom ik het tegen en ook zo snel niet in mijn handleiding.. Weet iemand waar ze voor zijn en wanneer je ze gebruikt?
:winkthumb:

wasbeer2006
Forum-lid HC
Berichten: 12473
Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47

wasbeer2006 20 nov 2022 20:38

Voor eventueel achter je body als er iets aanloopt.
Ik heb ze gebruikt om de fiets iets naar links uit te lijnen omdat de remklauw de trainer raakte

hendrikjan
Forum-lid
Berichten: 1486
Lid geworden op: 28 jan 2007 12:25

hendrikjan 21 nov 2022 17:17

hmm.. ik geloof niet dat ik je begrijp, dat dikke metalen ringetje (dat je op de foto ziet om een van de adapters) is speciaal gemaakt voor het probleem met de passing van de schijfrem (tegen welk probleem ik ook aanliep, en wat niet op te lossen was met het ringetje, dus ik heb mijn remklauw los gemaakt..

De grote ring kan je misschien wel achter de body plaatsen, maar dat doet niks met de uitlening aan de linker (rem) kant, toch?
:winkthumb:

Plaats reactie