Wil je een nieuwe racefiets kopen? Hulp nodig? Stel al je vragen hier!

BikeInn/TradeInn

Kornuit
Forum-lid HC
Berichten: 5016
Lid geworden op: 25 aug 2011 11:53

Kornuit 19 feb 2023 20:40

hayes schreef: 19 feb 2023 20:38 M'n Sensa heb ik in de UK gekocht. Ook een overjarig fiets tegen een onklopbare prijs.
Dat ging héél vlot.
Enige waar ik geen rekening mee had gehouden was de voor en achterrem anders zitten bij de dwarse Britten :mrgreen:
Zat het stuur ook rechts?

hayes

hayes 19 feb 2023 20:42

Eigenlijk absurd om een Nederlandse fiets in de UK te bestellen. :oops:

microkid
Forum-lid
Berichten: 119
Lid geworden op: 01 mar 2022 16:44

microkid 19 feb 2023 21:45

Zelf ooit eens iets besteld bij Bikeinn. Zou verstuurd zijn, maar nooit aangekomen. Behoorlijk gevecht geweest om m'n geld terug te krijgen.
Ik zou zeggen: zoek eens review op internet. Soms gaat het goed, maar je leest ook veel horror verhalen. Ze zitten in Spanje, dus dat maakt het ook niet makkelijker. Wil je het risico lopen? Prima. Ik bestel er in elk geval nooit meer. Goedkoop = duurkoop. Dan liever bij een NL shop.

Gebruikersavatar
rob74
Forum-lid HC
Berichten: 5873
Lid geworden op: 13 nov 2007 22:36
Locatie: Utrecht
Contact

Gebruikersavatar rob74 20 feb 2023 07:42

Nog even een tip:

Als je de verkopende partij niet 100% vertrouwd, betaal ALTIJD met je credit card en NOOIT met Ideal. Ook als je het bedrijf wel 100% vertrouwt, kun je deze strategie handhaven. Maar het eerlijker naar de winkelier toe is om dan wel met Ideal te betalen. Een credit card is namelijk een duurdere transactie voor de winkelier. Een Ideal betaling is alleen maar ideaal voor de winkelier en voor niemand anders. Die is namelijk gegarandeerd van zijn/haar geld en dat kan nooit door de bank worden terug gehaald als de winkel een wanprestatie levert. Dat kan alleen vrijwillig door de winkelier. Met een credit card ben je als consument beter beschermd. Als de winkel een wanprestatie levert (of gewoon niks levert), dan kan je eigen bank het geld terug halen bij de winkelier. Je moet in dat soort gevallen uiteraard wel bewijs aanleveren.
Live fast; die young. mijn blog

Gebruikersavatar
Se7en
Forum-lid
Berichten: 633
Lid geworden op: 10 jun 2020 20:19
Locatie: Kop van Drenthe

Gebruikersavatar Se7en 20 feb 2023 19:44

Ik bestel altijd met CC als die optie geboden wordt, ongeacht of ik de verkoper vertrouw of niet. Is het gelijk verzekerd mocht het kapot gaan.
Cannondale CAAD10 | FSA PowerBox
Cannondale Trail SL3
Orbea Terra H30

Gebruikersavatar
53x11
Forum-lid HC
Berichten: 8926
Lid geworden op: 28 sep 2005 00:38

Gebruikersavatar 53x11 20 feb 2023 20:44

Same here. Meestal via PayPal trouwens. Een tijdlang kon je daar zelfs je verzendkosten terug vragen bij retourzendingen, maar dat is helaas niet meer geloof ik.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

Plaats reactie