Alles over vakanties op én met de fiets

Zomervakantie 2023

chris80
Forum-lid
Berichten: 1151
Lid geworden op: 27 jul 2006 23:49

chris80 16 mar 2023 22:44

Nog een paar forummers die kant op en we kunnen een toertocht organiseren :lol: :D

fiedoo
Forum-lid HC
Berichten: 5650
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:14

fiedoo 19 mar 2023 18:37

Hanz Bé schreef: 11 mar 2023 10:01 In juni een weekje in de Cevennen met vrienden. Standplaats St Privat de Vallongue. We hebben daar een huis gehuurd, met 5 man. Het plan is om in elk geval één dag “even” in de auto te stappen naar Meyrueis, om als koninginnenrit de Ronde van Mont Aigoual uit “de Renner” te rijden.
Enorm veel zin in!

(De post-Covid revalidatie verloopt vooralsnog voorspoedig, dus heb er vertrouwen in! )
Doe de mont aigual nooit langs de brede weg maar prefereer de klim langs de d349, de col de Lisette dus, de tour is langsdaar ook een paar jaar terug omhoog gegaan. Ik heb n 20 jaar terug vanuit onze standplaats meyrueis naar de top gefietst maar via de drukke brede weg, is niet zo mooi. De top is wel prachtig!
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

Gebruikersavatar
Gastheerg
Forum-lid HC
Berichten: 6165
Lid geworden op: 28 okt 2011 20:51
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 30 mar 2023 12:24

mont aigual eens in september gedaan en dan is het er heerlijk rustig. En net wat minder warm want eind juli/begin augustus kan het hier behoorlijk warm zijn. Daarnaast zijn dit soort bestemmingen tijdens schoolvakanties altijd gillend druk. Ook de rustige wegen.
In de jaren dat onze dochter nog op school zat en meeging op zomervakantie zocht ik juist onbekende fietsdoelen.
Als ergens een veldslag is geweest, een kasteel staat of de Tour er is geweest dan weet je dat het druk zal zijn. Bij dit soort dingen dan heel vroeg gaan (ook lekker met de temperatuur) en heb je nog wat aan je vakantiedag.

rikkert
Forum-lid
Berichten: 3511
Lid geworden op: 29 aug 2007 21:58
Locatie: N-H

rikkert 30 mar 2023 12:34

Ja precies, hier zelfde strategie, effe voor 7-en is het meestal licht en dan stap ik op de fiets. 2-3 uurtjes trappen, dus 10 uur terug, rest van de dag, strand, zwembad, wat rondkijken. Ik moet ivm vrouw in het onderwijs eigenlijk altijd in de vakantie, ondanks dat er nog 1 van mijn kinderen meegaat en volgend jaar met zijn tweeën gaan. Ben altijd heel jaloers op mensen die in September hetzelfde huisje als ik huren voor nog niet eens de helft.
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.

Gebruikersavatar
synapse
Forum-lid
Berichten: 1092
Lid geworden op: 09 sep 2005 11:51

Gebruikersavatar synapse 30 mar 2023 13:27

Gastheerg schreef: 30 mar 2023 12:24 mont aigual eens in september gedaan en dan is het er heerlijk rustig. En net wat minder warm want eind juli/begin augustus kan het hier behoorlijk warm zijn. Daarnaast zijn dit soort bestemmingen tijdens schoolvakanties altijd gillend druk. Ook de rustige wegen.
In de jaren dat onze dochter nog op school zat en meeging op zomervakantie zocht ik juist onbekende fietsdoelen.
Als ergens een veldslag is geweest, een kasteel staat of de Tour er is geweest dan weet je dat het druk zal zijn. Bij dit soort dingen dan heel vroeg gaan (ook lekker met de temperatuur) en heb je nog wat aan je vakantiedag.
De drukte valt reuze mee hoor, vorig jaar in juli daar geweest en viel best mee. De drukte op de wegen en het aantal fietsers dan. De camping waren wel allemaal vol, maar het was echt niet zo dat het filerijden was.

Wat betreft temperatuur helemaal waar. Het was enorm warm en echt aan te raden om vóór 12:00 uur terug te zijn, daarna was de hitte niet te harden. Maar daarvoor hadden we dan gelukkig een rivier en zwembad bij de camping.
Het was sowieso mijn minst actieve vakantie ooit door de hitte, daardoor wel juist enorm veel zwembaduren gemaakt.
Courir c'est mourir un peu

Gebruikersavatar
synapse
Forum-lid
Berichten: 1092
Lid geworden op: 09 sep 2005 11:51

Gebruikersavatar synapse 30 mar 2023 13:31

rikkert schreef: 30 mar 2023 12:34 Ja precies, hier zelfde strategie, effe voor 7-en is het meestal licht en dan stap ik op de fiets. 2-3 uurtjes trappen, dus 10 uur terug, rest van de dag, strand, zwembad, wat rondkijken. Ik moet ivm vrouw in het onderwijs eigenlijk altijd in de vakantie, ondanks dat er nog 1 van mijn kinderen meegaat en volgend jaar met zijn tweeën gaan. Ben altijd heel jaloers op mensen die in September hetzelfde huisje als ik huren voor nog niet eens de helft.
Weet je wat erg is: als je inmiddels buiten het hoogseizoen op vakantie zou kunnen, maar dat je dat niet doet omdat twee van je kinderen (inclusief inmiddels kleinkinderen) die wel aan de schoolvakanties vastzitten, graag samen met je op vakantie gaan! :mrgreen:
Courir c'est mourir un peu

Gebruikersavatar
Gastheerg
Forum-lid HC
Berichten: 6165
Lid geworden op: 28 okt 2011 20:51
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 30 mar 2023 13:33

rikkert schreef: 30 mar 2023 12:34 Ben altijd heel jaloers op mensen die in September hetzelfde huisje als ik huren voor nog niet eens de helft.
geduld....gaat komen :mrgreen:

pino
Forum-lid
Berichten: 3287
Lid geworden op: 16 apr 2004 18:32
Locatie: Apendorp NL

pino 30 mar 2023 15:04

Gastheerg schreef: 30 mar 2023 13:33
rikkert schreef: 30 mar 2023 12:34 Ben altijd heel jaloers op mensen die in September hetzelfde huisje als ik huren voor nog niet eens de helft.
geduld....gaat komen :mrgreen:
Kwestie van keuzes :D
Niet zijken maar reiden !

rikkert
Forum-lid
Berichten: 3511
Lid geworden op: 29 aug 2007 21:58
Locatie: N-H

rikkert 30 mar 2023 15:59

pino schreef: 30 mar 2023 15:04
Gastheerg schreef: 30 mar 2023 13:33
rikkert schreef: 30 mar 2023 12:34 Ben altijd heel jaloers op mensen die in September hetzelfde huisje als ik huren voor nog niet eens de helft.
geduld....gaat komen :mrgreen:
Kwestie van keuzes :D
Tja, gelukkig is het een luxe probleem. Je vrouw inruilen voor een goedkope vakantie is ook weer zo wat.
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.

Gebruikersavatar
Hanz Bé
Forum-lid HC
Berichten: 4202
Lid geworden op: 14 jan 2011 18:17
Locatie: Veenendaal

Gebruikersavatar Hanz Bé 30 mar 2023 19:03

rikkert schreef: 30 mar 2023 15:59
pino schreef: 30 mar 2023 15:04
Gastheerg schreef: 30 mar 2023 13:33

geduld....gaat komen :mrgreen:
Kwestie van keuzes :D
Tja, gelukkig is het een luxe probleem. Je vrouw inruilen voor een goedkope vakantie is ook weer zo wat.
Is een beetje afhankelijk van de vrouw ( én van de vakantie….)

Gebruikersavatar
BertL
Forum-lid
Berichten: 1335
Lid geworden op: 20 jul 2016 21:22
Locatie: Veenendaal
Contact

Gebruikersavatar BertL 31 mar 2023 14:29

Als het zover is kijk je met weemoed terug op de tijd dat je kinderen nog meegingen.
hun fietsen.

hayes

hayes 01 apr 2023 15:36

M'n vrouw staat in het onderwijs dus ook altijd in de schoolvakanties op reis.
Maar wij vertrekken vroeg in juli. Nu op 7 juli en dan is het nog behoorlijk rustig. Pas vanaf 15/20 juli is de echte invasie.

Ik heb intussen al veel te veel ritjes uitgestippeld in de Cevennen voor de week dat we er zijn... :mrgreen:
Oa. Col de Lusette + Aigoul: https://connect.garmin.com/modern/course/139734427
Maar ook ritjes Gorges de La Jonte + Aigol: https://connect.garmin.com/modern/course/143860770
Afbeelding
edit: dacht dat je die in Connect kan zien zonder account, niet dus.
Komoot dan? https://www.komoot.com/tour/1065579517

Sowieso zal ik weer moeten kiezen.
Vroeg vertrekken is inderdaad de boodschap, voor de temperatuur maar ook om nog iets aan je dag te hebben. Al weet vrouwlief intussen dat er sowieso ook 1 dag volledig in het teken van fietsen staat. Maar zij vin dhet gewoon fijn om me te voeren. Dan zelf te picknicken, bootje baden in een bergbeekje, boekje lezen... terwijl ik aan het afzien/genieten ben.

De week daarna trekken we naar de Loire. Zal ook heel mooi zijn, maar een stuk platter ;) Al wordt het ook glooiend zodra je van de rivier wegtrekt.

Nog een maandje of drie :mrgreen:

Plaats reactie