Het forum over de technische onderwerpen, het onderhoud, afstellen en reparaties.

Onderhoud fiets die op de hometrainer staat

Woefdram
Forum-lid
Berichten: 2212
Lid geworden op: 06 jan 2012 17:48

Woefdram 15 nov 2022 11:34

Het fijne van de Wahoo Headwind is dat je hem kunt koppelen aan je hartslag. Dat betekent als je start met je warming-up je niet meteen kou vat. Je kunt ook de HR range instellen, dus vanaf waar hij begint gas te geven. Ik heb tot nu toe wel 1 beperking ontdekt: je kunt maar 1 hartslagmeter profiel tegelijk koppelen, dus als je met zijn 2'en gebruik maakt van de Kickr, moet je bij een wissel ook de andere HR opnieuw koppelen. De eerste keer als dit gebeurt, gooi je het ding het liefst het raam uit omdat (a) je dit niet weet en (b) je ook niet weet hoe je koppelt, daarna is het een kwestie van het linker knopje 3sec ingedrukt houden, RTFM. Of natuurlijk samen dezelfde HR gebruiken.

Kornuit
Forum-lid HC
Berichten: 5014
Lid geworden op: 25 aug 2011 11:53

Kornuit 15 nov 2022 12:17

Woefdram schreef: 15 nov 2022 11:34 Het fijne van de Wahoo Headwind is dat je hem kunt koppelen aan je hartslag. Dat betekent als je start met je warming-up je niet meteen kou vat. Je kunt ook de HR range instellen, dus vanaf waar hij begint gas te geven. Ik heb tot nu toe wel 1 beperking ontdekt: je kunt maar 1 hartslagmeter profiel tegelijk koppelen, dus als je met zijn 2'en gebruik maakt van de Kickr, moet je bij een wissel ook de andere HR opnieuw koppelen. De eerste keer als dit gebeurt, gooi je het ding het liefst het raam uit omdat (a) je dit niet weet en (b) je ook niet weet hoe je koppelt, daarna is het een kwestie van het linker knopje 3sec ingedrukt houden, RTFM. Of natuurlijk samen dezelfde HR gebruiken.
Ik heb 2 fans bij mijn indoortrainer staan. 1 kan ik tijdens het fietsen met de hand bij en in 4 standen verstelbaar en de andere heeft een afstandsbediening. Om geen kou te vatten begin ik eerst met die dingen uit en druk dan 1tje aan en zodra ik de behoefte heb de 2e erbij. Ik zou niet graag willen dat hij minder hard gaat draaien als mijn hartslag zakt, want dan kan het nog behoorlijk warm zijn op zolder.

Gebruikersavatar
MarcFaFo
Forum-lid
Berichten: 1532
Lid geworden op: 30 sep 2012 20:39

Gebruikersavatar MarcFaFo 15 nov 2022 18:59

Is er ook onderhoud nodig aan die fans?
Afzien is de kunst om je protesterende organen in slaap te wiegen... onamihs stal die van P.Winnen.

1094
Forum-lid
Berichten: 1592
Lid geworden op: 07 feb 2015 16:59

1094 15 nov 2022 19:25

Kan nooit kwaad om er eens een stoffer overheen te halen maar is geen documentatie over

Rootland
Forum-lid
Berichten: 331
Lid geworden op: 10 okt 2016 18:59

Rootland 16 nov 2022 06:45

Hier gewoon een 3-standen ventilator met afstandsbediening (die kan tijdens het fietsen rustig op een tafeltje of het zakje op m'n shirt). Bij het begin van de training rustig in stand 1 en al naar gelang het intensiever wordt kan ik hem harder zetten. Hij staat recht achter m'n televisie zodat de luchtstroom van voren komt. Misschien niet net zo mooi/goed als de Wahoo Headwind, maar wel een stuk goedkoper. Verder heb ik een BBB zweet opvanger tussen m'n stuur en zadel en een Elite trainer mat onder m'n fiets, werkt een stuk prettiger dan de handdoeken die ik eerste overal overheen drappeerde.

Plaats reactie