Voor de nachtbrakers, als het niet meer over fietsen hoeft te gaan.

Jouw jongens- of meisjesdroom

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37372
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 13 nov 2022 21:53

csteenbe schreef: 13 nov 2022 18:47
De huidige bolide wordt overigens verkocht na 2 jaar fun en een roadtrip door de Alpen en Dolomiten wordt het weer tijd voor wat anders 😎
Wat gaat het nu worden dan?
Less is bore

Gebruikersavatar
53x11
Forum-lid HC
Berichten: 8926
Lid geworden op: 28 sep 2005 00:38

Gebruikersavatar 53x11 13 nov 2022 22:02

Vicenza schreef: 13 nov 2022 21:04 Mijn jongensdroom gaat zeker niet over een auto of motor, ik heb er niets mee. Dat zal dan toch veel eerder een wereldreis zijn, zonder beperkingen in tijd.
Mee eens hoor. Hier gaat ook het meeste wat overblijft op aan reizen. Komend voorjaar bijvoorbeeld gaat er weer een droom in vervulling: met gezin en gids freeskien in de Zwitserse Alpen.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

Gebruikersavatar
csteenbe
Forum-lid
Berichten: 3118
Lid geworden op: 01 aug 2006 12:24

Gebruikersavatar csteenbe 13 nov 2022 22:03

daniel1975 schreef: 13 nov 2022 21:53
csteenbe schreef: 13 nov 2022 18:47
De huidige bolide wordt overigens verkocht na 2 jaar fun en een roadtrip door de Alpen en Dolomiten wordt het weer tijd voor wat anders 😎
Wat gaat het nu worden dan?
Zal wel weer iets Italiaans zijn, verdiep me momenteel in een Lancia Flaminia GT Coupe.

Maar sluit nooit wat uit, probeer me wel altijd heel goed te verdiepen in de auto net 1 uur aan de telefoon gezeten met een liefhebber m.b.t. een Lancia.

Er zijn heel veel leuke auto’s, pk’s zijn niet belangrijk gaat om de beleving zoals de genoemde Saab in dit topic.

Volvo P1800S vond ik ook altijd een droom wagen, echter toen ik er in heb gereden lekker laten staan - leek wel een boot waar je mee reed of is het varen 😂

De R5 waarmee je opende, hele leuke auto in mijn jonge jaren gehad, een witte, waren toen niet zo geliefd en ik meen dat ik hem kocht voor 4K gulden….

De Audi 5 cilinder is een prachtige roffel, een 80 2.3E en Coupe GT 2.2 gehad - prachtige auto’s.
YFood !!!

JoostG
Forum-lid
Berichten: 2893
Lid geworden op: 23 okt 2013 21:38

JoostG 13 nov 2022 22:29

Ernie C. schreef: 13 nov 2022 00:32 Het nadeel van zo'n Saab is dan weer de belabberde wegligging op mooie, bochtige bergwegen. Eigenlijk kan je er alleen mee cruisen en een beetje mee posen vanwege het semi-premium imago. Doe mij maar een 9-5 station met 2.3 turbo motor. Een betere auto en een betere Saab.

Voor Italië zou ik een Fiat Barchetta overwegen maar dan moet je wel wat minder bagage meenemen. Mijn vader heeft er een tijdje één gehad ze sturen verrassend goed en de 1.8 met variabele kleptiming is best een pittig blokje. Maar helaas beginnen de goede exemplaren ook al prijzig te worden.
Zo’n Fiat Barchetta heb ik ook gehad, in het geel. Ik ben er mee naar Puglia gereden. Meteen begreep ik waarom niemand in Zuid Italië met een cabrio rijdt: je fikt weg voor het stoplicht.

Mijn Saab 9-3 2.0t heb ik recent geschonken aan de schoonmaakhulp. Die stond na 325.000km alleen maar stil en kan er nu weer lekker tegen aan.

Voor €1100,00 op de kop getikt en 110.000km mee gereden…..

Jongensdroom? Een 8.000-der beklimmen! Maar dat er niet meer van komen.
insta #gravelgremmen

Chesini ‘Peacock’ - Rodeo Labs Flaanimal 5.0

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16063
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 13 nov 2022 23:41

csteenbe schreef: 13 nov 2022 22:03

Zal wel weer iets Italiaans zijn, verdiep me momenteel in een Lancia Flaminia GT Coupe.

Maar sluit nooit wat uit, probeer me wel altijd heel goed te verdiepen in de auto net 1 uur aan de telefoon gezeten met een liefhebber m.b.t. een Lancia.

Een "normale" vind ik niet zoveel aan maar een Touring daarentegen...

Sowieso is iedere pre-Fiat Lancia een geweldig stukje techniek. Er waren destijds maar weinig autofabrikanten die aan die kwaliteit konden tippen, jammer dat het merk zo om zeep is geholpen.
Maar als ik dan een Lancia uit die tijd zou mogen kiezen, zou het toch een Fulvia HF Fanalone moeten zijn.
Campagnolo Ultra Dork

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37372
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 14 nov 2022 06:06

Ik heb ooit een ritje mogen maken in een Thema 8.32.
Meeste beleving zat in het geluid en de tussenacceleratie. Je moest hem vooral niet te snel de bocht om willen gooien.

Toen mochten auto’s nog leuk en gek zijn.
Less is bore

Gebruikersavatar
csteenbe
Forum-lid
Berichten: 3118
Lid geworden op: 01 aug 2006 12:24

Gebruikersavatar csteenbe 14 nov 2022 07:32

Ernie C. schreef: 13 nov 2022 23:41 Een "normale" vind ik niet zoveel aan maar een Touring daarentegen...

Sowieso is iedere pre-Fiat Lancia een geweldig stukje techniek. Er waren destijds maar weinig autofabrikanten die aan die kwaliteit konden tippen, jammer dat het merk zo om zeep is geholpen.
Maar als ik dan een Lancia uit die tijd zou mogen kiezen, zou het toch een Fulvia HF Fanalone moeten zijn.
Idd de Touring.

Lancia was in de 50-60'er jaren een heel vooruitstrevende auto bouwer, de V6 is door hun "uitgevonden" en ze zijn door hun het eerst in productie auto's toegepast.

Lancia was in die tijd gelijk aan het niveau van Maserati en Ferrari om een vergelijk te trekken, alleen hun motoren waren niet op vermogen gebouwd maar meer op touring. Alles was ook zo over-ontwikkeld dat ze ook maar weinig of geen geld verdiende aan hun auto's wat hun uiteindelijk de kop koste en Fiat het overnam.

De Fulvia series-1 en 2 waren nog onder de Lancia vlag, series 3 was met inmenging van Fiat - en toen ging het mis :lol:
YFood !!!

Gebruikersavatar
raven14
Forum-lid
Berichten: 3340
Lid geworden op: 13 dec 2013 18:25

Gebruikersavatar raven14 14 nov 2022 08:24

Ook hier al redelijk wat van de auto-kinderdromen gerealiseerd. Een Ferrari GTO of zijn kleine broertje de 328 vond ik supervet, maar ik heb het safe gehouden en ben van de Italiaanse schones afgebleven (muv de Alfa 75, heerlijke kar wanneer hij wilde starten).

Wat echte auto-passie was, is weggeëbt omdat ik er te ver ben in gegaan: rondritjes met de sportwagen werden trackdays, en trackdays werden uiteindelijk races, competitie, met eigen wagens, een eigen raceteam etc. Een hobby werd zo meer labeur dan fun, en toen ben ik er mee gestopt. Het had bij trackdays moeten blijven.

Ook op twee wielen redelijk wat gebanjerd, op en naast het circuit.

Nu, een jaar of 6-7 nadat ik gestopt ben met racen, begint de auto-hobby terug wat te roepen.
Afbeelding

thebase
Forum-lid
Berichten: 36
Lid geworden op: 09 mei 2009 20:40

thebase 14 nov 2022 09:24

Se7en schreef: 12 nov 2022 13:23 Toen deze uit kwam vond ik hem al fantastisch. Dat is niet minder geworden. Helaas kost een casco ook al 15k

Afbeelding

ik kwam deze tegen op facebook wellicht is het wat voor je: https://www.facebook.com/commerce/listi ... attachment

Afbeelding
doe maar gek, dan doe je al normaal genoeg

Gebruikersavatar
rene
Forum-lid HC
Berichten: 5811
Lid geworden op: 16 okt 2004 12:53

Gebruikersavatar rene 14 nov 2022 09:52

Deze, punt .

Afbeelding
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless :mrgreen:

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16063
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 14 nov 2022 10:01

Heerlijk als hij het doet, frustratie en ellende als hij voor de zoveelste keer problemen heeft.
Leuk alternatief: een Delta HPE HF. Die komen soms nog voor leuke prijzen voorbij, zijn een stuk minder exotisch qua techniek en om te rijden wellicht de beste hot hatch van zijn tijd.
Campagnolo Ultra Dork

Gebruikersavatar
ophetkantje
Forum-lid
Berichten: 2198
Lid geworden op: 06 jan 2011 09:05

Gebruikersavatar ophetkantje 14 nov 2022 12:24

Mijn jongensdroom, was ooit Nederlands kampioen worden in welke categorie dan ook. Tot op heden nooit gelukt en denk ook niet dat het er nog van komt.
Ach, ik zeg ook maar wat

Plaats reactie