Voor de nachtbrakers, als het niet meer over fietsen hoeft te gaan.

Jouw jongens- of meisjesdroom

Gebruikersavatar
mao
Forum-lid HC
Berichten: 4446
Lid geworden op: 22 jul 2007 02:47

Gebruikersavatar mao 15 nov 2022 22:38

53x11 schreef: 15 nov 2022 10:25
ophetkantje schreef: 14 nov 2022 12:24 Mijn jongensdroom, was ooit Nederlands kampioen worden in welke categorie dan ook. Tot op heden nooit gelukt en denk ook niet dat het er nog van komt.
Ja dat ook, en dan liefst wel in een beetje een echte sport. Nooit dichterbij gekomen dan top 20 ofzo. Wel eens een ploeg gecoacht die NK twee-zonder (roeien) werd. Vrouwlief is vaker NK geweest dan ze kan tellen, en inmiddels heb ik een dochter die runner-up was op het U14 NK middellange afstand (atletiek), dus misschien telt dat ook allemaal een beetje ;-)

Maar F16 piloot was natuurlijk de echte jongensdroom (hoe kon ik dat vergeten). Laatst de nieuwe top-gun gekeken, en dat jongetjesgevoel kwam weer helemaal terug. Begrepen vrouw en dochter helemaal niets van :mrgreen:
Eigenlijk wil je natuurlijk bij de Amerikaanse marine vliegen op een us carrier , alleen voor de allerbeste weg gelegd.
Voor wat het waard is wel Nederlandse kampioen tennis mixdubbel 35+ whahahah…

Gebruikersavatar
borgmonster
Forum-lid
Berichten: 808
Lid geworden op: 11 mei 2006 14:29

Gebruikersavatar borgmonster 15 nov 2022 23:33

Mijn droom: F16 piloot. Ben niet de enige blijkbaar!
Toen ik een bril kreeg was die droom ruw over. Echt verschrikkelijk was dat. Toen kon je nog niet laseren, dus jammer maar helaas voor mij.
Ik heb weleens in de cockpit mogen meevliegen van een jumbojet, en dat uitzicht en gevoel is fenomenaal. Ook mocht ik op 13 of 14 jarige leeftijd in de cockpit van een echte vliegklare F16 zitten op vliegbasis Twente . Was toen eigenlijk veel te jong voor de excursie, maar mocht toch mee. En als enige werd ik in de cockpit gezet! Wauw! Met echte F16 helm op.
ex-CUBE Litening full carbon Ultegra 3x10
ex-Benotto SL Campagnolo Record 2x6

Mehekachtohapi
Forum-lid
Berichten: 569
Lid geworden op: 17 nov 2020 11:26

Mehekachtohapi 16 nov 2022 11:12

F16 vlieger. Herkenbare droom. Selectie heb ik voor een heel groot deel doorlopen, maar niet gehaald. Wel een deel van de droom nagejaagd door KMA te doen en binnen de Luchtmacht rond te lopen. Mooie tijd geweest, heel veel geleerd, maar toen was Defensie al flink op z’n retour. Deze droom was wel een beetje bedrog ;-)

Gebruikersavatar
53x11
Forum-lid HC
Berichten: 8928
Lid geworden op: 28 sep 2005 00:38

Gebruikersavatar 53x11 16 nov 2022 14:04

mao schreef: 15 nov 2022 22:38 Eigenlijk wil je natuurlijk bij de Amerikaanse marine vliegen op een us carrier , alleen voor de allerbeste weg gelegd.
Voor wat het waard is wel Nederlandse kampioen tennis mixdubbel 35+ whahahah…
Liever nog op een F14 inderdaad. Want die hadden van die stoere verstelbare vleugels en twee staartvlakken (da's beter dan één).
Er hing zelfs een samen met mijn papa in elkaar gezet schaalmodel boven mijn jongensbed :-)

NK mixdubbel, dan kun je alsnog een redelijk potje spelen denk ik?
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

bartdr
Forum-lid
Berichten: 1310
Lid geworden op: 18 jun 2019 13:29

bartdr 16 nov 2022 16:34

Wanneer ik dit allemaal lees, dan had ik toch best saaie dromen. Als 6 tot 12jarige was mijn grote droom om niet altijd de laatste te zijn bij sport, dat heeft dan geduurd tot een vervroegde pubertijd mij wat voorsprong gaf op de rest.
Daarna kwamen er vooral dromen over wetenschapper worden. Vaak geen eens zo'n wilde dromen, maar gewoon stalen nemen/labowerk/iets nieuw ontdekken.
Tijdens mijn hogere studies biologie bleken die dromen helemaal mijn ding niet te zijn, was ik volledig uit vorm geraakt en kwam de droom om terug lange afstanden te voet te kunnen finishen. Eerst een lange wandeling, dan een marathon, dan langer dan een marathon en nu is de droom om ooit een 100mijl wedstrijd te lopen(/rennen) in een bergachtige regio.
Daarnaast is de droom een gezin starten en in alle groenten zelfvoorzienend te zijn, zonder daar vergif en kunstmest voor te gebruiken.

Eigenlijk dus allemaal niks wild of mannelijk, maar net het omgekeerde: soms denk ik dat ik mijn grote droom nog moet dromen.

Gebruikersavatar
mao
Forum-lid HC
Berichten: 4446
Lid geworden op: 22 jul 2007 02:47

Gebruikersavatar mao 16 nov 2022 18:39

53x11 schreef: 16 nov 2022 14:04
mao schreef: 15 nov 2022 22:38 Eigenlijk wil je natuurlijk bij de Amerikaanse marine vliegen op een us carrier , alleen voor de allerbeste weg gelegd.
Voor wat het waard is wel Nederlandse kampioen tennis mixdubbel 35+ whahahah…
Liever nog op een F14 inderdaad. Want die hadden van die stoere verstelbare vleugels en twee staartvlakken (da's beter dan één).
Er hing zelfs een samen met mijn papa in elkaar gezet schaalmodel boven mijn jongensbed :-)

NK mixdubbel, dan kun je alsnog een redelijk potje spelen denk ik?
35+ hè … zeg maar krullen niveau.
Daar is nu helemaal niets meer van over,… heb me maar op golfen toegelegd afgelopen 5 jaar.
Dat is het mooie van iets nieuws leren daar zit nog progressie in.

Gebruikersavatar
53x11
Forum-lid HC
Berichten: 8928
Lid geworden op: 28 sep 2005 00:38

Gebruikersavatar 53x11 16 nov 2022 19:09

Klopt. Dat heb ik met downhillen. Wat ook best wel in het thema jongetjesdroom past trouwens :-)
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

bs1987
Forum-lid
Berichten: 19
Lid geworden op: 27 okt 2022 19:26

bs1987 16 nov 2022 19:19

kwa jongensdroom wordt er deels volgend jaar verwezelijkt.

een koophuis met oprit en garage.

kwa auto ja dan zit ik toch aan een cobra te denken of een mustang.

het mooie geluid van een zware ronkende motor.

liefste wel een cabrio daar zijn we beiden gek op.

kwa werk is mijn droom nog steeds een eigen zaak te hebben in aquarium en aquariumvissen en toebehoren

Plaats reactie