Wil je een nieuwe racefiets kopen? Hulp nodig? Stel al je vragen hier!

Op zoek naar een 'nieuwe' tweedehands racefiets

ditisBert
Forum-lid
Berichten: 60
Lid geworden op: 27 mar 2016 18:15

ditisBert 10 nov 2022 22:31

Beste Leden,

Ik ben nieuw op het forum, maar niet nieuw met vakantie- en racefietsen.

Ik heb (tot ongeveer drie jaar geleden) vrij regelmatig en heerlijk op mijn Cervélo soloïst gereden (alu fiets, met carbon fork). Deze is nog in zeer goede staat en kan ook nog wel even mee, maar ik wil overstappen op Carbon, liefst weer naar Cervélo.

Nieuw zijn deze fietsen buiten bereik. Ik kijk op dit moment op Marktplaats naar fietsen van onder de 1400 euro, en zie daar behoorlijk wat aantrekkelijk aanbod. Ik zoek een racefiets (en geen gravelbike) en in dit budget komt DI en schijfremmen nog niet voor, daar gaat het mij ook niet om. Ik zoek een strakke fiets, met goede onderdelen met een voorkeur voor Shimano, want daar heb ik al gereedschap voor. Ik woon aan de Munnikenweg (kasseien) in Alkmaar, dus ze moet een beetje tegen een stootje kunnen, ik hoef, denk ik, ook geen Carbon wielen
Ik kijk op dit moment naar oudere Cervélo S5, S3 en S2 en R3. Daarnaast naar Pirello Paris of Dogma (vind ik gewoon een mooie fiets). Waar zou ik nog meer naar kunnen kijken? en waar zou ik nog meer kunnen kijken? Ik kijk alleen nog hier en op Marktplaats.

ditisBert
Forum-lid
Berichten: 60
Lid geworden op: 27 mar 2016 18:15

ditisBert 10 nov 2022 23:09

Zoektocht uitgebreid met Storck Senero G2

matthijsln
Forum-lid
Berichten: 101
Lid geworden op: 12 sep 2014 08:50

matthijsln 11 nov 2022 08:49

Fietsenmakers kunnen ingeruilde fietsen in de winkel hebben staan. Een beetje ouderwets, maar het kan een bezoekje waard zijn!

Voor tweedehands spullen kan je naast Marktplaats natuurlijk ook dit forum gebruiken. Een verzoekje kan je hier ook plaatsen.

Als je al een ervaren fietser bent met wat gereedschap (of soms even wat leent) en al wat onderdelen hebt liggen, is het natuurlijk ook een leuk project voor in de winter om een tweedehands frame op te bouwen, dus daar kan je ook naar zoeken. Als je goede onderdelen belangrijk vindt past in je budget prima een nieuwe velgrem groep. Ik had bijvoorbeeld een Campagnolo Centaur 2x11 groep voor 460 euro bij Futurumshop gehaald (al heb je dan wel weer een paar specifieke Campa tools nodig), 105 is nu soms wat slecht leverbaar.

prjz
Forum-lid
Berichten: 1501
Lid geworden op: 30 apr 2006 14:41

prjz 11 nov 2022 09:16

Kijk ook eens op tweehands.be. Trouwens Pinarello en Cervelo zijn nou echt niet de goedkoopste merken. Bij een ander merk zal je met jouw budget denk ik eerder slagen.
prj

ditisBert
Forum-lid
Berichten: 60
Lid geworden op: 27 mar 2016 18:15

ditisBert 11 nov 2022 13:32

Bedankt voor de tips. In heb idd ook naar een los frame gekeken, maar de keus is wat dunner dan bij complete frames. Ik sta open voor suggesties van andere merken die mooie kwaliteit leveren. Ik heb iig Storck aan het rijtje toegevoegd. Ik ben gewon super tevreden over mijn Cervelo, maar wil gewoon iets lichter

Gebruikersavatar
ophetkantje
Forum-lid
Berichten: 2198
Lid geworden op: 06 jan 2011 09:05

Gebruikersavatar ophetkantje 11 nov 2022 14:00

Welgemeende waarschuwing bij (oa Pinarello) in deze prijsklasse op Marktplaats staan regelmatig neppers, zou ik wel even goed natrekken als je iets ziet wat je denkt te gaan kopen.
Ach, ik zeg ook maar wat

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37371
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 11 nov 2022 19:42

Je maat vermelden kan ook handig zijn ;-)
Less is bore

ditisBert
Forum-lid
Berichten: 60
Lid geworden op: 27 mar 2016 18:15

ditisBert 11 nov 2022 21:46

Ik ben 1.79 en rij nu op een maat 54 frame. Ik ben mij bewust van de neppers bij mn. Cervélo en Pinnarello. Hier en daar ook wel wat aanwijzingen gevonden waar in op moet letten. Ik ben de eerste eigenaar van mijn fiets en heb de mail van Cervelo nog. Daar kan ik ook naar vragen, natuurlijk. Ik heb nog niet gehoord van Storck kopiën.
De reviews van de Storck spreken mij aan. Wel minder keus tweedehands, maar toevallig staat er één in de buurt te koop. Maar ik heb geen haast.

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 15825
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 11 nov 2022 22:37

ditisBert schreef: 11 nov 2022 21:46 .......Maar ik heb geen haast.
Dat kan ik even niet volgen.
I know myself like no one else
Nothing to defend

Koen87
Forum-lid
Berichten: 113
Lid geworden op: 26 aug 2013 10:25

Koen87 12 nov 2022 08:06

ditisBert schreef: 11 nov 2022 21:46 Ik ben 1.79 en rij nu op een maat 54 frame. Ik ben mij bewust van de neppers bij mn. Cervélo en Pinnarello. Hier en daar ook wel wat aanwijzingen gevonden waar in op moet letten. Ik ben de eerste eigenaar van mijn fiets en heb de mail van Cervelo nog. Daar kan ik ook naar vragen, natuurlijk. Ik heb nog niet gehoord van Storck kopiën.
De reviews van de Storck spreken mij aan. Wel minder keus tweedehands, maar toevallig staat er één in de buurt te koop. Maar ik heb geen haast.
Zie je inbox. Wellicht dat een Trek Emonda ook iets voor je is?

ditisBert
Forum-lid
Berichten: 60
Lid geworden op: 27 mar 2016 18:15

ditisBert 12 nov 2022 10:38

Sorry, ik heb een negatieve ervaring met Trek. Die spreekt mij dus niet zo aan

ditisBert
Forum-lid
Berichten: 60
Lid geworden op: 27 mar 2016 18:15

ditisBert 12 nov 2022 11:03

Als reactie op "ik heb geen haast"
Ik wil de tijd nemen tot de juiste fiets voorbij komt. Er is geen tijdsdruk, ik heb een fijne fiets

Plaats reactie