Voor de nachtbrakers, als het niet meer over fietsen hoeft te gaan.

Fake Friday 2022

k33z
Forum-lid
Berichten: 345
Lid geworden op: 17 sep 2008 12:26

k33z 10 nov 2022 21:58

hayes schreef: 10 nov 2022 20:26 Ik kreeg via Instagram van Mantel 2 Vittoria Corsa N.EXT bandjes in 26mm om te testen. Meteen opgelegd en na één ritje woonwerk positief verrast.
Wel nog de clincher variant en smaller dan ik gewoon ben. Maar wat een soepel bandje. Ik ben al lang fan van de Rubino Pro, maar deze is toch een klasse hoger.
Deze NEXT variant zou de lekgevoeligheid van de gewone Corsa moeten verbeteren, alsook de levensduur.

Ik ga ze dit weekend wat uitgebreider testen maar als de clincher versie al zo fijn aanvoelt, dan moet de tubeless versie echt zalig fietsen.
Maar is een tubeless versie van de band echt soepeler? Ik heb geen 1 op 1 vergelijk tussen hetzelfde type band tubeless en de clincher versie met bijvoorbeeld een latex band. Maar mijn ervaring met tubeless race banden is gewoon slecht. Hard en niet comfortabel (Schwalbe One en Conti). Nu zijn dat gewoon harde en vreselijke banden (mijn ervaring), vergeleken met mijn gebruike keuze (Vittoria Corsa met latex).

Maar zoals gezegd, nooit met Vittoria TLR gereden omdat ik tubeless op de weg vooral veel gehannes vind. Maar ben wel benieuwd naar ervaring van mensen die dit wel 1-1 vergeleken hebben.

Op Gravelbike wel groot fan van tubeless met lage druk.
Laatst gewijzigd door k33z op 10 nov 2022 22:01, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 15935
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 10 nov 2022 22:00

DDX schreef: 10 nov 2022 21:49 En staan nou echt scherpe aanbiedingen in of is het gewoon manier om zaken die al tijdje op de plank liggen nogmaals proberen te verkopen onder het mom van aanbieding ? (en snel gekeken en zie niet echt direct iets)
Wiggle doet vaak ook hetzelfde, tig pagina's met aanbiedingen.
Ik haak dan vaak direct af, geen zin om alles na te lopen.
Als je kan sorteren op "korting" dan kan je de echte aanbiedingen er snel uithalen.
Nu is het net iets te dikwijls een lange lijst waarvan het merendeel geen kortingen zijn.
Ik zag bijvoorbeeld de Garmin Forerunner 45 in de "aanbieding". Even Google gebruikt en deze heeft nu (bijna) overal dezelfde of zelfs lagere prijs dan de Futurum single day aanbieding.
I know myself like no one else
Nothing to defend

barverme
Forum-lid
Berichten: 377
Lid geworden op: 25 jun 2019 10:34

barverme 11 nov 2022 07:27

Lcsmet schreef: 10 nov 2022 22:00
DDX schreef: 10 nov 2022 21:49 En staan nou echt scherpe aanbiedingen in of is het gewoon manier om zaken die al tijdje op de plank liggen nogmaals proberen te verkopen onder het mom van aanbieding ? (en snel gekeken en zie niet echt direct iets)
Wiggle doet vaak ook hetzelfde, tig pagina's met aanbiedingen.
Ik haak dan vaak direct af, geen zin om alles na te lopen.
Als je kan sorteren op "korting" dan kan je de echte aanbiedingen er snel uithalen.
Nu is het net iets te dikwijls een lange lijst waarvan het merendeel geen kortingen zijn.
Ik zag bijvoorbeeld de Garmin Forerunner 45 in de "aanbieding". Even Google gebruikt en deze heeft nu (bijna) overal dezelfde of zelfs lagere prijs dan de Futurum single day aanbieding.
Ik heb bij die zogenaamde Singlesday-aanbiedingen op futurumshop zelfs een product gezien dat vorige week op dezelfde website gewoon 30 euro goedkoper was...

Wout88
Forum-lid
Berichten: 209
Lid geworden op: 19 jan 2022 07:25
Locatie: Zuid-Holland

Wout88 11 nov 2022 07:31

Ben een beetje klaar met al die singles day en Black Friday spam in de mailbox. Nog geen echt serieuze voordeeltjes tegen gekomen. Meest van de afgeprijsde producten kan je de rest van het jaar ook wel ergens voor dat bedrag krijgen. Heb nog een paar producten op de verlanglijst staan die ik al een tijdje in de gaten hou. Ben benieuwd of er nog wat serieus voorbij komt.

leon1
Forum-lid
Berichten: 2964
Lid geworden op: 12 dec 2008 22:25

leon1 11 nov 2022 08:09

Ja, echte klappers van prijzen zie je weinig inderdaad. Daarom is het bij Futurumshop wel leuk als je nog een kortingscode hebt liggen. Dat in combinatie met een actie kan soms wel leuk zijn.
Ride bikes, not tanks!

Gebruikersavatar
Slowracer
Forum-lid
Berichten: 1011
Lid geworden op: 13 sep 2011 15:21
Locatie: Berkel en Rodenrijs

Gebruikersavatar Slowracer 11 nov 2022 08:48

Wout88 schreef: 11 nov 2022 07:31 Ben een beetje klaar met al die singles day en Black Friday spam in de mailbox.
Om deze reden heb ik me dan ook afgemeld van zo'n beetje alle "nieuwsbrieven". Scheelt, zeker deze periode van het jaar met Singles Day, Black Friday, Cyber Monday, Sinterklaas en Kerst een hoop mail (plus ik las ergens dat elke e-mail 4 gram CO2 kost, geen flauw idee hoe serieus dat is).
Zeer geleidelijk weer een beetje Slowracer

http://www.gaul.nl

JoostG
Forum-lid
Berichten: 2893
Lid geworden op: 23 okt 2013 21:38

JoostG 11 nov 2022 09:04

Tja, ik zie wel wat mailtjes langskomen van wielerkleding merken met 30-40% korting op ‘selected’ items. Oftewel de ‘meuk’ waar ze niet vanaf komen. Dan haal ik ook direct af.
Ik heb nu de afspraak met mijzelf gemaakt: ik heb niets nodig, dus ik ga ook niets kopen…..
insta #gravelgremmen

Chesini ‘Peacock’ - Rodeo Labs Flaanimal 5.0

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 15935
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 11 nov 2022 09:05

Slowracer schreef: 11 nov 2022 08:48 ...... ik las ergens dat elke e-mail 4 gram CO2 kost...............
Daar heb je nu de CO2 uitstoot compensatie voor. :mrgreen:
Bedrijven die toch energieneutraal willen zijn kunnen hun uitstoot compenseren door bomen aan te planten in oa Zuid-Amerika of Afrika. Wat onze beleidsmakers nog allemaal gaan uitvinden, je kan het zo gek niet bedenken.
I know myself like no one else
Nothing to defend

Gebruikersavatar
tornadotom
Forum-lid
Berichten: 782
Lid geworden op: 11 nov 2007 16:39

Gebruikersavatar tornadotom 11 nov 2022 09:07

Absolute Black geeft 30% korting op alles t/m Black Friday
Vertrouwen is goed, controle is beter.

wasbeer2006
Forum-lid HC
Berichten: 12626
Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47

wasbeer2006 11 nov 2022 09:28

Voor mijn zoon een game headset besteld. niets met fietsen te maken.
Maar die heb ik bewust 3 weken terug besteld voor 146 euro. Ik denk komt er een aanbieding kan ie altijd nog terug.

Nu staan ze voor 199 euro...... zullen binnenkort wel een 20% black friday aanbieding krijgen haha

hayes

hayes 11 nov 2022 10:37

k33z schreef: 10 nov 2022 21:58
hayes schreef: 10 nov 2022 20:26 Ik kreeg via Instagram van Mantel 2 Vittoria Corsa N.EXT bandjes in 26mm om te testen. Meteen opgelegd en na één ritje woonwerk positief verrast.
Wel nog de clincher variant en smaller dan ik gewoon ben. Maar wat een soepel bandje. Ik ben al lang fan van de Rubino Pro, maar deze is toch een klasse hoger.
Deze NEXT variant zou de lekgevoeligheid van de gewone Corsa moeten verbeteren, alsook de levensduur.

Ik ga ze dit weekend wat uitgebreider testen maar als de clincher versie al zo fijn aanvoelt, dan moet de tubeless versie echt zalig fietsen.
Maar is een tubeless versie van de band echt soepeler? Ik heb geen 1 op 1 vergelijk tussen hetzelfde type band tubeless en de clincher versie met bijvoorbeeld een latex band. Maar mijn ervaring met tubeless race banden is gewoon slecht. Hard en niet comfortabel (Schwalbe One en Conti). Nu zijn dat gewoon harde en vreselijke banden (mijn ervaring), vergeleken met mijn gebruike keuze (Vittoria Corsa met latex).

Maar zoals gezegd, nooit met Vittoria TLR gereden omdat ik tubeless op de weg vooral veel gehannes vind. Maar ben wel benieuwd naar ervaring van mensen die dit wel 1-1 vergeleken hebben.

Op Gravelbike wel groot fan van tubeless met lage druk.
Daar is is het tubeless topic al uitgebreid over gepalaverd.
Ik vind de Schwalbe One tLE net een fijne band. Niet de allersoepelste, maar dan ga je altijd inboeten aan levensduur en lekbestendigheid.
Deze nieuwe N.EXT band zou dus een betere versie zijn van de Corsa, net ietsje minder soepel.
Ik rij nu anderhalf jaar tubeless op de racer en ga nooit meer terug naar clinchers. 1 keer lek gereden op ca. 12000 km en dat wil ik zo houden. Ook het extra comfort is heerlijk. 28mm bandjes op 5 bar en gaan.

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 15935
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 11 nov 2022 13:21

hayes schreef: 11 nov 2022 10:37 Daar is is het tubeless topic al uitgebreid over gepalaverd.
...
Misschien in dat topic verdergaan, want dit heeft echt noppes te maken met black friday, singles day of welke andere sinterklaas of kerstman dan ook.
I know myself like no one else
Nothing to defend

Plaats reactie