Naast de fiets is ook de berijder en wat die aan het lijf heeft een discussie waard.

Castelli Alpha RoS 2 light of niet?

k33z
Forum-lid
Berichten: 345
Lid geworden op: 17 sep 2008 12:26

k33z 10 nov 2022 12:58

Ik denk dat het verschil tussen de Alpha en de Perfetto wel duidelijk is, maar de vraag gaat meer om de Alpha light.

Had zelf ook deze vraag. Heb al een Perfetto, maar zoek iets voor de iets koudere dagen. Omdat de aanbieding zo goed was, bij 12go, deze week de Alpha Light besteld. Jack ziet er wel wat dikker uit dan de Perfetto, zit ook een binnenjasje in.

Heb er nog niet meer gereden, dus nog geen echte ervaring. Maar als je de Alpha light vergelijkt met de Perfetto dan lijkt de Alpha light wel wat warmer. Pasvorm is wel iets anders. Perfetto heb ik XL en Alpha light L (1,89 en 77kg).

christiaan25
Forum-lid
Berichten: 312
Lid geworden op: 13 jan 2010 14:39

christiaan25 10 nov 2022 20:36

Vandaag beide jacks ontvangen en een keuze gemaakt. De light versie is een super mooi jack, maar ik verwacht niet echt warmer dan de Perfetto die ik al heb. De mouwen zijn vergelijkbaar en op de rug heeft de Alpha light geen Goretex stof. Het voelt als een luchtdoorlatende stof. De Perfetto met een korte mouw jersey eronder is denk ik vergelijkbaar of zelfs iets warmer.

Het gewone Alpha jack is wel echt merkbaar dikker dan de Perfetto. Met een dubbele laag in de mouwen en ook het binnenwerk is een stuk dikker dan in de light versie. Ik heb het gewone jack gehouden en de light versie retour gestuurd. Nu wachten op lage temperaturen om hem te testen. Met 200 eur een dure aanschaf, maar hopelijk eentje waar ik jaren lang plezier van heb:).

Plaats reactie