Vragen en discussies over fietstraining, sportvoeding en gezondheid

Vermoeid na corona of vaccin

sworkskid
Forum-lid
Berichten: 154
Lid geworden op: 15 aug 2019 01:41

sworkskid 06 nov 2022 09:15

Ik heb het gevoel dat ik sinds een coronabesmetting, of misschien wel eerder na mijn 2 laatste boosters niet meer aan fietsen toe kom. Ben snel moe ( zelfs smorgens al ) en geraak met het fietsen amper nog gemotiveerd om "snel" te gaan
Wil nauwelijks nog trainen
Ik had dit voor de lente ook al en nu is dit kl&tegevoel terug sinds enkele maanden

Nog die deze ervaring hebben ?

bakboord1
Forum-lid
Berichten: 2019
Lid geworden op: 01 sep 2006 15:30

bakboord1 06 nov 2022 09:53

Herkenbaar.
In tegenstelling tot mijn laatste coronabesmetting deze zomer waar ik qua fietsen geen last van heb, had ik dit bij de vorige wel.
Vorig jaar december heb ik een pittige besmetting gehad.
Mijn d1 loopt normaal ongeveer tot 140bpm maar met bijvoorbeeld mountainbiken was 160 bpm of hoger zeker geen probleem (Max hr is 190). Ik kwam voor mijn besmetting rustig thuis met 155 gemiddeld na 2 uur mountainbiken.
Heel januari tot met eind februari heb ik geen enkele behoefte gehad om boven de 140bpm te komen.
Zodra ik ook maar in de buurt kwam was er een soort onzichtbare kracht die me tegenhield om boven de 140 te gaan.
In januari heb ik ook nog 2 keer gehad dat ik ‘s nachts zwetend wakker werd van de koorts terwijl ik eigenlijk geen last meer had en op het moment van wakker worden ook niet meer.

Uiteindelijk is bij mij alles weggegaan van die klachten maar dat heeft me wel maanden gekost.

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37371
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 06 nov 2022 09:57

Ik twijfel;
Paar weken geleden een hele lichte corona gehad. Twee dagen ziek, paar dagen rustig aan gedaan omdat ik niet naar werk mocht.
Een beetje griep is pittiger.
Echter, ik heb ook nog steeds gevoel dat ik niet 100% fit ben. Kan alles doen, maar dat echte YESS!-gevoel ontbreekt.
Maar ja; is dat nu covid, of gewoon de mindere fun van kouder/grijzer weer enzo?
Less is bore

Gebruikersavatar
thestudent
Forum-lid HC
Berichten: 5350
Lid geworden op: 03 feb 2011 22:24
Locatie: Ergens tussen de veluwe en de rijn

Gebruikersavatar thestudent 06 nov 2022 10:43

Mijn eerste Corona besmetting was vorige week. Vond t al knap het 2.5 jaar uitgehouden te hebben zonder, maar een weekje naar Londen was er te veel aan. Zondag 30ok tot de volgende woensdag flinke koorts gehad. Van koude rillingen, naar zwetend wakker worden etc. Kon niet veel doen. Daarna was het ook vrij snel weer weg en de vrijdag erna voelde ik me alweer snel vrij goed. Deze dinsdag een rondje gefietst 42km met 24.9gem! ai en ik ging stuk op t eind, dus dat viel uiteraard tegen. Nu had ik het en wel en niet verwacht. Maar eigenlijk is het toch behoorlijk indrukwekkend wat het virus doet, want eigenlijk was ik maar drie dagen echt ziek. En dan ben ik nog een man van 31 vrij gemiddeld gewicht en conditie.

Dus de komende ritjes zullen maar alleen en zonder druk gaan zijn. Aangezien mijn ervaring dinsdag wil ik niet te hard van stapel lopen.
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!

Gebruikersavatar
Hanz Bé
Forum-lid HC
Berichten: 4202
Lid geworden op: 14 jan 2011 18:17
Locatie: Veenendaal

Gebruikersavatar Hanz Bé 06 nov 2022 12:24

Ik heb ongeveer 4. weken geleden mijn 3e (!) besmetting gehad. En afgelopen 2 jaar ook nog vaccinaties, boosters, alles.
Eigenlijk was ik nog steeds niet fit na mijn 1e/2e besmetting.
Nu, met de 3e besmetting weer best ziek geweest. Fietsen nog steeds klote. Snel moe, geen tempo e.d. Afgelopen vrijdag voor het eerst het gevoel dat het wat beter ging (bij een 35km ritje), maar vandaag was het weer waardeloos.

Overigens kost gewoon werken ook veel energie, dus het gaat niet alleen om fietsen.

Ramon73
Forum-lid
Berichten: 2096
Lid geworden op: 28 aug 2017 09:31

Ramon73 06 nov 2022 14:19

thestudent schreef: 06 nov 2022 10:43 Mijn eerste Corona besmetting was vorige week. Vond t al knap het 2.5 jaar uitgehouden te hebben zonder, maar een weekje naar Londen was er te veel aan. Zondag 30ok tot de volgende woensdag flinke koorts gehad. Van koude rillingen, naar zwetend wakker worden etc. Kon niet veel doen. Daarna was het ook vrij snel weer weg en de vrijdag erna voelde ik me alweer snel vrij goed. Deze dinsdag een rondje gefietst 42km met 24.9gem! ai en ik ging stuk op t eind, dus dat viel uiteraard tegen. Nu had ik het en wel en niet verwacht. Maar eigenlijk is het toch behoorlijk indrukwekkend wat het virus doet, want eigenlijk was ik maar drie dagen echt ziek. En dan ben ik nog een man van 31 vrij gemiddeld gewicht en conditie.

Dus de komende ritjes zullen maar alleen en zonder druk gaan zijn. Aangezien mijn ervaring dinsdag wil ik niet te hard van stapel lopen.
Ik heb het ook lang volgehouden zonder besmetting. Twee maanden geleden was het raak.
En ik krijg mijn hartslag nog maar lastig boven 155 uit. 49jr/77kg/1m94/niet-roker/actief sporter. Voor dit jaar zet ik alles op een lager pitje, blijf gewoon verder fietsen maar de snelheid is eruit. Kracht is er nog, gisteren 15% beklimmingen gedaan van 1-2,5km (uiteraard met wisselende stijgingen). Maar ik zie dan gemiddeldes van een bankhanger verschijnen (goed, flinke wind op kop bij heenweg). Volgend voorjaar zien we wel weer verder.
Dogma F

Gebruikersavatar
raven14
Forum-lid
Berichten: 3340
Lid geworden op: 13 dec 2013 18:25

Gebruikersavatar raven14 06 nov 2022 14:20

Ik heb corona gehad tijdens mijn bike packing vakantie deze zomer, met mijn madame in Zuid-Frankrijk. Dat bleek pas achteraf na een positieve test, maar het verklaarde wel waarom ik overmatig zweette op de fiets, na 2 uur fietsen leeg was en elke avond koorts en spierkrampen her en der had. We konden moeilijk anders dan onze weg verderzetten (alles was geboekt en we fietsten een rondje in 5 dagen), maar ik heb toch een paar keer getwijfeld of ik niet beter een taxi zou inschakelen - dat was zeker verstandiger geweest.

Ik heb het nog een week of 3-4 extra meegenomen in mijn lijf, gelukkig was dat krachteloze gevoel net op tijd weg voor de volgende fietsvakantie in Annecy. Daar ging het klimmen alweer 'behoorlijk'. Maar er blijft tot de dag van vandaag nog wel 'iets' hangen.
Afbeelding

rikkert
Forum-lid
Berichten: 3511
Lid geworden op: 29 aug 2007 21:58
Locatie: N-H

rikkert 06 nov 2022 14:47

Ik moet zeggen dat de gevolgen van mijn besmetting net voor de zomervakantie in juli me echt meevielen. Daarna paar dagen rustig weer opgepakt en geen probleem.

Van de week mijn tweede booster gehaald en me toch niet helemaal goed gevoeld. Niet ziek maar zware benen, tempo nul. Altijd de vraag of het door die oppepper kwam of gewoon moe van werk en andere zaken. Dat gebeurt natuurlijk ook wel eens....
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.

rikkert
Forum-lid
Berichten: 3511
Lid geworden op: 29 aug 2007 21:58
Locatie: N-H

rikkert 06 nov 2022 14:47

Dubbel
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.

Gebruikersavatar
csteenbe
Forum-lid
Berichten: 3118
Lid geworden op: 01 aug 2006 12:24

Gebruikersavatar csteenbe 06 nov 2022 15:21

Nog geen Corona gehad zover ik kan beoordelen en gemeten heb, echter 10 dagen geleden mijn boostertje gehaald Moderna ben nog niet de oude en overweeg ook geen vaccinatie meer te halen zeer zeker geen Moderna.
YFood !!!

Gebruikersavatar
rob74
Forum-lid HC
Berichten: 5873
Lid geworden op: 13 nov 2007 22:36
Locatie: Utrecht
Contact

Gebruikersavatar rob74 06 nov 2022 15:48

Ik heb drie keer Moderna gehad. En elke drie keer had ik er last van. De volgende nacht en dag was ik koortsig en zwakjes. Morgen de vierde prik, ik dacht dat ik nu Pfizer krijg. Hopelijk pakt dat beter uit.

Ik ben overigens ook aal een paar dagen niet gemotiveerd om KEIhard te knallen. Het lichaam heeft er even geen zin in. Ik weet ook niet waar ik dat aan moet wijten. Door koud weer wellicht, de verwarming staat nu voor het eerst aan dit weekend. Of toch ook een griepje, verkoudheid, of lichte corona onder de leden? Gewoon even rustig aan. Cross kijken op de TV en een kopje thee erbij
Live fast; die young. mijn blog

Gebruikersavatar
BertL
Forum-lid
Berichten: 1335
Lid geworden op: 20 jul 2016 21:22
Locatie: Veenendaal
Contact

Gebruikersavatar BertL 06 nov 2022 16:26

Na de laatste herhaalprik is m'n lichaam er goed mee aan het werk gegaan. Ik ben niet ziek geweest, maar mijn benen vertelden een ander verhaal: niet vooruit te branden en zware benen.
hun fietsen.

Plaats reactie