Het forum over de technische onderwerpen, het onderhoud, afstellen en reparaties.

Adressen voor opbouw racefiets

Gebruikersavatar
Ivo W
Forum-lid
Berichten: 203
Lid geworden op: 03 jun 2016 11:10

Gebruikersavatar Ivo W 02 nov 2022 21:54

bel eens met jan Geraets uit Swalmen https://www.bikesandrepair.nl. Jan had een fietswinkel, maar zijn passie ligt bij het sleutelen. hij heeft de winkel nog steeds, maar verkoopt geen fietsen meer. hij voert alleen reparaties uit. Tis een vakman en hij hanteert reële tarieven.

Gebruikersavatar
CayoEvo
Forum-lid
Berichten: 128
Lid geworden op: 04 jan 2022 11:56

Gebruikersavatar CayoEvo 11 nov 2022 13:51

Ik heb zelf ook geen echte technische achtergrond, maar heb wel zelf een fiets helemaal zelf opgebouwd. In de basis is het niet eens erg moeilijk en over het algemeen je gezonde boerenverstand gebruiken. Daarnaast is bijna alles op internet te vinden, van tips en tricks tot aan complete handleidingen. Je hebt alleen het juiste gereedschap nodig.

Mocht je er echt niet aan willen beginnen, volgens mij willen de meeste fietsenmakers wel een fiets voor je opbouwen. Ik zie zelf regelmatig foto's e.d. voorbij komen van fietsenzaken die voor een klant een custom fiets hebben opgebouwd. Soms doen ze dat met een frameset. Gebeurd ook wel dat ze een bestaande fiets uit elkaar halen en opnieuw opbouwen met andere onderdelen. De onderdelen die eraf komen kun je dan verkopen of verrekenen met de fietsenzaak, zodat zij ze weer kunnen gebruiken / verkopen.

jackflash
Forum-lid
Berichten: 292
Lid geworden op: 17 sep 2007 23:37

jackflash 12 nov 2022 11:07

Thanks voor de adviezen, toch maar keuze gemaakt om fiets bij fietshandel aan te schaffen.

jackflash
Forum-lid
Berichten: 292
Lid geworden op: 17 sep 2007 23:37

jackflash 12 nov 2022 11:07

Thanks voor de adviezen, toch maar keuze gemaakt om fiets bij fietshandel aan te schaffen.

walter-
Forum-lid HC
Berichten: 5208
Lid geworden op: 08 okt 2017 11:27
Locatie: Lubbeek/België

walter- 12 nov 2022 21:33

Ik ben nog wel ben benieuwd wat het geworden is ;-).
En met welk compromis je je tevreden hebt gesteld.

jackflash
Forum-lid
Berichten: 292
Lid geworden op: 17 sep 2007 23:37

jackflash 13 nov 2022 18:32

walter- schreef: 12 nov 2022 21:33 Ik ben nog wel ben benieuwd wat het geworden is ;-).
En met welk compromis je je tevreden hebt gesteld.
Het is een Pinarello Prince geworden (zie ook het desbetreffende 'merk' topic op dit forum). Fiets voor een nette prijs gekocht bij Wagenberg tweewielers in Overasselt. Hij had het frame in mijn maat op voorraad en kon ook aan alle onderdelen komen die ik voor ogen had. Niet heel dicht in de buurt, maar goed te doen mocht er een keer iets aan de hand zijn.

Gebruikersavatar
CayoEvo
Forum-lid
Berichten: 128
Lid geworden op: 04 jan 2022 11:56

Gebruikersavatar CayoEvo 18 nov 2022 13:45

Veel fietsplezier

Plaats reactie