Over smarttrainers, mancaves, ANT+ dongles, zweetdoeken en Zwiftigheden

Zwift op Android Smart TV

Gebruikersavatar
jakkel
Forum-lid
Berichten: 2260
Lid geworden op: 05 dec 2008 13:33

Gebruikersavatar jakkel 01 nov 2022 16:19

Ik heb me ook een direct drive fietstrainer gekocht. Kwestie van in de wintermaanden de conditie en het gewicht wat onder controle te houden. :D

Klein vraagje.
Ik wilde de zwift app op m'n Samsung smart TV installeren, maar met het Tizen besturingssysteem lukt dat blijkbaar niet. Als ik me nu een tweede smart TV met Android besturing koop, dan zou dat toch moeten werken, niet? Op m'n Android smartphone draait Zwift immers probleemloos.

1094
Forum-lid
Berichten: 1598
Lid geworden op: 07 feb 2015 16:59

1094 01 nov 2022 16:51

In een ander topic las ik dat je het ook kan casten vanaf je telefoon

derxx
Forum-lid
Berichten: 693
Lid geworden op: 16 dec 2020 12:34

derxx 01 nov 2022 16:51

Android TV is helaas niet helemaal hetzelfde als Android op je telefoon, en veel apps die wel op je telefoon werken zullen niet zomaar werken op Android TV. Er zijn wel mensen die het aan de praat gekregen hebben op een Nvidia Shield, maar als ik die guide zo lees is het niet even zomaar installeren, maar moet je behoorlijk wat stappen doorlopen.
Daarnaast is het nog maar de vraag of je TV dan je trainer en hartslag kan vinden via bluetooth. Vaak zijn de benodigde bluetooth protocollen niet aanwezig in een TV.

Om een lang verhaal nog langer te maken: Ik zou het er niet op wagen, maar gewoon een Apple TV 4k uit 2021 pakken. Dat werkt zeker.
Afbeelding

Gebruikersavatar
jakkel
Forum-lid
Berichten: 2260
Lid geworden op: 05 dec 2008 13:33

Gebruikersavatar jakkel 01 nov 2022 17:05

derxx schreef: 01 nov 2022 16:51 Android TV is helaas niet helemaal hetzelfde als Android op je telefoon, en veel apps die wel op je telefoon werken zullen niet zomaar werken op Android TV. Er zijn wel mensen die het aan de praat gekregen hebben op een Nvidia Shield, maar als ik die guide zo lees is het niet even zomaar installeren, maar moet je behoorlijk wat stappen doorlopen.
Daarnaast is het nog maar de vraag of je TV dan je trainer en hartslag kan vinden via bluetooth. Vaak zijn de benodigde bluetooth protocollen niet aanwezig in een TV.

Om een lang verhaal nog langer te maken: Ik zou het er niet op wagen, maar gewoon een Apple TV 4k uit 2021 pakken. Dat werkt zeker.
Bedankt.

De bedoeling is eigenlijk een simpele (goedkope) 32" Smart TV aan te schaffen zodat ik niet altijd in de woonkamer voor de televisie hoef te zwiften.

Met een Apple TV kom ik dan een pak duurder uit.
Net op google dit nog gevonden: https://www.androidtvtips.com/zwift-on-android-tv/

Gebruikersavatar
Orlok
Forum-lid HC
Berichten: 5878
Lid geworden op: 01 dec 2012 12:18
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Orlok 01 nov 2022 18:18

Niet dat ik er enig verstand van Zwift heb maar is het niet zo dat je de bediening van Zwift op een laptop moet doen . . . . . dan is het toch het simpelst om je tv via de hdmi uitgang te verbinden lijkt mij, toch.!?
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless

Gebruikersavatar
Orlok
Forum-lid HC
Berichten: 5878
Lid geworden op: 01 dec 2012 12:18
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Orlok 01 nov 2022 18:20

1094 schreef: 01 nov 2022 16:51 In een ander topic las ik dat je het ook kan casten vanaf je telefoon
Dan moet je tv en smartphone wel beide op hetzelfde netwerk zijn aangesloten.
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless

Gebruikersavatar
jakkel
Forum-lid
Berichten: 2260
Lid geworden op: 05 dec 2008 13:33

Gebruikersavatar jakkel 01 nov 2022 18:21

Orlok schreef: 01 nov 2022 18:18 Niet dat ik er enig verstand van Zwift heb maar is het niet zo dat je de bediening van Zwift op een laptop moet doen . . . . . dan is het toch het simpelst om je tv via de hdmi uitgang te verbinden lijkt mij, toch.!?
Ik heb geen laptop en ik wil niet enkel gebruik maken van m'n TV...

derxx
Forum-lid
Berichten: 693
Lid geworden op: 16 dec 2020 12:34

derxx 01 nov 2022 18:46

jakkel schreef: 01 nov 2022 17:05
derxx schreef: 01 nov 2022 16:51 Android TV is helaas niet helemaal hetzelfde als Android op je telefoon, en veel apps die wel op je telefoon werken zullen niet zomaar werken op Android TV. Er zijn wel mensen die het aan de praat gekregen hebben op een Nvidia Shield, maar als ik die guide zo lees is het niet even zomaar installeren, maar moet je behoorlijk wat stappen doorlopen.
Daarnaast is het nog maar de vraag of je TV dan je trainer en hartslag kan vinden via bluetooth. Vaak zijn de benodigde bluetooth protocollen niet aanwezig in een TV.

Om een lang verhaal nog langer te maken: Ik zou het er niet op wagen, maar gewoon een Apple TV 4k uit 2021 pakken. Dat werkt zeker.
Bedankt.

De bedoeling is eigenlijk een simpele (goedkope) 32" Smart TV aan te schaffen zodat ik niet altijd in de woonkamer voor de televisie hoef te zwiften.

Met een Apple TV kom ik dan een pak duurder uit.
Net op google dit nog gevonden: https://www.androidtvtips.com/zwift-on-android-tv/
hmm, die laatste kende ik nog niet, maar dan vraag ik me wel af hoe Zwift je trainer gaat zien? Zal dan via bluetooth moeten, maar ik betwijfel of TV's bluetooth FTMS (voor smart trainer controle) ondersteunen. Misschien dat het dan via de companion app op je telefoon moet.
Afbeelding

Gebruikersavatar
jakkel
Forum-lid
Berichten: 2260
Lid geworden op: 05 dec 2008 13:33

Gebruikersavatar jakkel 01 nov 2022 19:01

derxx schreef: 01 nov 2022 18:46
hmm, die laatste kende ik nog niet, maar dan vraag ik me wel af hoe Zwift je trainer gaat zien? Zal dan via bluetooth moeten, maar ik betwijfel of TV's bluetooth FTMS (voor smart trainer controle) ondersteunen. Misschien dat het dan via de companion app op je telefoon moet.
Met m'n Windows PC lukt het via BT, ik vermoed... denk dat het dan met zo'n android smart TV ook kan?

Chefske
Forum-lid
Berichten: 730
Lid geworden op: 28 sep 2019 13:22
Locatie: Zuid-Holland

Chefske 01 nov 2022 22:14

Assumption is the mother of all fuckups :lol:
Bianchi Infinito - Ultegra R8000 - FFWD F4R FCC/DT240
Surly Cross Check - 105 11s - DT RR511/DT350

Gebruikersavatar
jakkel
Forum-lid
Berichten: 2260
Lid geworden op: 05 dec 2008 13:33

Gebruikersavatar jakkel 21 nov 2022 11:42

Kleine update...
Op de Android TV lukte het niet de Zwift app te installeren. Blijkbaar draait die op een te lichte Android versie. Toch maar laptopje bij gekocht en met HDMI kabel rechtstreeks op de TV aangesloten. Resultaat is zeer goed.

Gebruikersavatar
Orlok
Forum-lid HC
Berichten: 5878
Lid geworden op: 01 dec 2012 12:18
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Orlok 21 nov 2022 12:11

jakkel schreef: 21 nov 2022 11:42 Kleine update...
Op de Android TV lukte het niet de Zwift app te installeren. Blijkbaar draait die op een te lichte Android versie. Toch maar laptopje bij gekocht en met HDMI kabel rechtstreeks op de TV aangesloten. Resultaat is zeer goed.
Dat is dus wat ik al dacht het beste om te doen. ;)

Neemt niet weg dat het installeren van apps op een Android TV afhangt van welk TV merk want niet alle merken ondersteunen het zelf installeren van apps of zijn er beperkt erin.
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless

Plaats reactie