Over de wielersport en zijn beoefenaars.

tour 2023

Gebruikersavatar
mao
Forum-lid HC
Berichten: 4525
Lid geworden op: 22 jul 2007 02:47

Gebruikersavatar mao 04 jun 2023 22:17

De organisatie van de Tour de France voert opnieuw een coronaprotocol in. Dat melden bronnen aan het Franse persbureau AFP.

https://www.welingelichtekringen.nl/spo ... ol-in.html

Of het wat gaat uitmaken?……….

wasbeer2006
Forum-lid HC
Berichten: 12627
Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47

wasbeer2006 16 jun 2023 14:53

Zo hier verder de discussie, wat denken we ervan?

Bij geen gekke dingen zijn Pogi en Jonas favoriet. Maarja normaal gaat het zelden.
De outsiders en (sub)toppers

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 7955
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 16 jun 2023 15:22

Ben vooral benieuwd wat Gaudu gaat presteren, die werkt naar zijn topvorm toe voor de Tour. De franse hoop in bange dagen ;)
Verder zal Quinn Simmons wel weer voor de nodige ontsnappingen gaan zorgen, niet mijn favoriete mens maar wel een aantrekkelijk coureur!
En ik hoop toch stiekem op weer eens wat Nederlanders die mee gaan doen voor de etappes! Sowieso MVDP -hoewel die ook wel een beetje in dienst van Philipsen zal gaan rijden in de sprints- Pascal Eenkhoorn zie ik ook graag meedoen in heuvelritten!!

En verder lijkt het er op dat Vingegaart heel goed op schema ligt, nog even afwachten hoe Pogacar uit Slovenië komt...
'K ga niet ontgoochel'n, 'k ga der staan
…"

bartdr
Forum-lid
Berichten: 1360
Lid geworden op: 18 jun 2019 13:29

bartdr 16 jun 2023 15:46

Wat ik niet helemaal snap is hoe ze die balans gaan vinden tussen Van Der Poel en Philipsen. Er zijn best wel wat ritten waar een Philipsen in goede doen net moet kunnen overleven, maar Van Der Poel zal in die ritten dan weer koers moeten maken om kans te maken op de ritoverwinning en ze komen dan toch weer met Philipsen naar de tour om groen te pakken. Daarbovenop gaat Philipsen om groen te kunnen nemen die heuveltjes ritten moeten grijpen om Jakobsen af te troeven.
Betekent dat dan dat Van Der Poel zijn kansen mag gaan van zodra Philipsen aangeeft dat het niet lukt die dag? Of mag Van Der Poel alleen koersen om zelf te winnen op ritten die voor Philipsen zeker niet lukken?

Na de klassiekers begin dit jaar denk ik dat Jumbo wel nog een stap voorsprong genomen heeft op de concurrentie. Laporte heeft de kloof met Van Aert toch een stuk kleiner gemaakt?

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 7955
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 16 jun 2023 16:42

Ja dat ook! Van Aert vs Laporte wordt nog wel een ding denk ik
'K ga niet ontgoochel'n, 'k ga der staan
…"

Gebruikersavatar
JPAR
Forum-lid HC
Berichten: 5292
Lid geworden op: 11 jul 2013 12:57
Locatie: Leeuwarden

Gebruikersavatar JPAR 16 jun 2023 17:10

Voor mij is Philipsen op dit moment wel de #1 sprinter. Beter dan Jackobsen en Groenewegen.
Basso Astra - Wilier Gran Turismo - http://www.dvn.nl/

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 7955
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 16 jun 2023 18:40

Zeker met Mathieu als leadout!!
'K ga niet ontgoochel'n, 'k ga der staan
…"

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 15935
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 16 jun 2023 19:40

bartdr schreef: 16 jun 2023 15:46 .........
Betekent dat dan dat Van Der Poel zijn kansen mag gaan ..............
Ik denk dat Van der Poel in de ploeg waar hij nu zit altijd zijn kans mag gaan van de ploegleiding.
Altijd mag, daarom moet hij niet he.
En hopelijk gaat hij ook altijd zijn kans, dan krijgen we minder saaie (sprinters-) etappes. :)
I know myself like no one else
Nothing to defend

wasbeer2006
Forum-lid HC
Berichten: 12627
Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47

wasbeer2006 17 jun 2023 13:22

Gaat vdp niet gewoon uistappen na twee weken?
Hij gaf zelf aan dat ze gezamelijk keuzes moeten maken wie waar.

Als ik teammanager was nam ik ze ook beide mee. Dan zou ik wel zien hoe het ik zou regelen als er iets gebeurt.

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16199
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 17 jun 2023 14:03

Hij gaat volgens eigen zeggen naar de Tour om beter te worden. Met het oog op de monumentenbingokaart en de MTB, zou ik er niet raar van staan te kijken als hij zich richt op de heuvelritten en een (paar) keer testen in de bergen. Daarnaast leadout voor Philipsen.
Campagnolo Ultra Dork

chris80
Forum-lid
Berichten: 1164
Lid geworden op: 27 jul 2006 23:49

chris80 17 jun 2023 14:11

Dat verwacht ik ook.

Van wat ik zo zie vullen ze elkaar ook goed aan en zijn ze bereid om te werken voor elkaar. Ik verwacht in elk geval dat dat helemaal goed gaat komen en ze een paar mooie resultaten kunnen halen.

el_loco
Forum-lid
Berichten: 968
Lid geworden op: 29 apr 2009 10:50

el_loco 17 jun 2023 14:39

Ik denk dat vdPoel in de ritten die hij uitkiest flink gaat huishouden. De Tour is een hoofddoel dit jaar en hij heeft wat goed te maken na de vorige keer. Alpecin zie ik wel een etappe of 4 - 5 pakken met vdPoel en Philipsen. vAert blijft een beetje een vraagteken met een kind op komst, dat zal de ploegleiding wel een beetje dwars zitten lijkt me. Aan de vorm ligt het vast niet.
Wat betreft het klassement: Vingegaard en Pogacar uiteraard topfavoriet, maar ze moeten het nog wel even doen. Al die nervositeit in het peloton zo`n eerste week en je ligt zo thuis op bed met een botbreuk. En benieuwd hoe Jumbo het gaat spelen zonder een podium kandidaat als Roglic. Lijkt me niet dat Pogacar twee keer in dezelfde val gaat lopen.

Plaats reactie