Wil je een nieuwe racefiets kopen? Hulp nodig? Stel al je vragen hier!

TCR of EVO ... en praatjes van de fietsenmaker?

windbreker
Forum-lid
Berichten: 31
Lid geworden op: 19 mar 2018 14:24

windbreker 26 okt 2022 13:44

Ho ho, onderschat de Hotwalk Specialized niet!
Weliswaar geen rijdersfiets, maar wel superieur in zijn klasse.
https://kiddingzone.com/specialized-hot ... bon-review
Helaas geen handrem en banden zijn niet geschikt voor offroad, maar verder … top!
Gewoon kopen als je je daar goed bij voelt.

Sjonge jonge, in wat voor wereld leven wij?

chris80
Forum-lid
Berichten: 1164
Lid geworden op: 27 jul 2006 23:49

chris80 26 okt 2022 14:10

rikkert schreef: 26 okt 2022 12:45 Neeeeheeee, het is een specialized (ze hebben het er potdikkie nog opgezet voor je) en dus is het een rijdersfiets. De FM van WiebeWiebe zegt het toch: een Specialized is een rijdersfiets, dus ook zonder pedalen. Duh! :-) Zo jammer dit!

Edit: overigens 1150 euro voor een speelgoedfietsje, dan ben je ook niet helemaal fris in je bol denk ik. Vroeger had ik er een van 24 euro 95 van pisbakkenstaal voor mijn kinderen, veel lol van gehad.
Mijn kids hadden er 1 van de Decathlon, alleen konden ze daar nooit zo goed op rijden. Nu snap ik waarom :D

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 15947
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 26 okt 2022 15:43

windbreker schreef: 26 okt 2022 13:44 Ho ho, onderschat de Hotwalk Specialized niet!
Weliswaar geen rijdersfiets, maar wel superieur in zijn klasse.
https://kiddingzone.com/specialized-hot ... bon-review
Helaas geen handrem en banden zijn niet geschikt voor offroad, maar verder … top!
Gewoon kopen als je je daar goed bij voelt.

Sjonge jonge, in wat voor wereld leven wij?
De prijs is minder tenenkrillend dan de "test".
Uit het artikel
The Specialized Hotwalk Carbon
- Frame material: aluminum
En nog
one-of-a-kind bike from an American brand
- While the bike is not exactly made in the US
En deze
To make sure the tires provide maximum traction, the manufacturer made them 2.3 inches wide.
- However, the tires can only do well on paved or flat terrain because they are made of rubber.
En
- a fully functional threadless headset
- stunning matte black design. The design makes it one of the prettiest balance bikes ever made.
I know myself like no one else
Nothing to defend

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 15947
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 26 okt 2022 15:53

WiebeWiebe schreef: 25 okt 2022 19:49 ......
Het is natuurlijk niet altijd eerlijk om appels met peren te vergelijken. Aan de andere kant: de Aethos heeft een carbon frame en carbon wielen, is afgemonteerd met Ultegra DI2. De Cube ook. Toch kost de één het dubbele van de andere. Ik vroeg me af waar dat in zit. In ieder geval zijn de wielen van de Aethos beter (Roval C38). Maar het frame dan ..? Rechtvaardigt dat echt die paar duizend meer ..? Je zegt het zelf al in je antwoord, "de te dure Aethos", ik denk dat dat heel erg waar is.
............
De Cube Litening Aero C:68 X SLT kost, met de korting af nog wel wat minder dan de Aethos.
De Cube heeft dezelfde wielen waar de profs mee rijden, de Aethos niet, de Cube heet Full Dura Ace Di2 afmontage waar de Aethos het voor die projs met Ultegra moet doen.
Enzovoort, enzovoort.

Een Aethos die gelijkwaardig is aan de Cube kost gewoon het dubbele, het zijn dus wel degelijk appelen en citroenen waarbij de Cube in dit specifieke geval op elk vlak superieur is.
Afbeelding
Of de iets duurdere Litening Air C:68 X SLT
Afbeelding
Maar als je de Aethos wil moet je dat doen he, want je rijdt toch het liefste op de fiets waar je blij van wordt.
In een ander topic is er zelfs iemand die een, voor hem mogelijk niet passende fiets zou kopen omdat de kleur mooi is.
I know myself like no one else
Nothing to defend

barverme
Forum-lid
Berichten: 377
Lid geworden op: 25 jun 2019 10:34

barverme 26 okt 2022 16:17

Lcsmet schreef: 26 okt 2022 15:53
WiebeWiebe schreef: 25 okt 2022 19:49 ......
Het is natuurlijk niet altijd eerlijk om appels met peren te vergelijken. Aan de andere kant: de Aethos heeft een carbon frame en carbon wielen, is afgemonteerd met Ultegra DI2. De Cube ook. Toch kost de één het dubbele van de andere. Ik vroeg me af waar dat in zit. In ieder geval zijn de wielen van de Aethos beter (Roval C38). Maar het frame dan ..? Rechtvaardigt dat echt die paar duizend meer ..? Je zegt het zelf al in je antwoord, "de te dure Aethos", ik denk dat dat heel erg waar is.
............
De Cube Litening Aero C:68 X SLT kost, met de korting af nog wel wat minder dan de Aethos.
De Cube heeft dezelfde wielen waar de profs mee rijden, de Aethos niet, de Cube heet Full Dura Ace Di2 afmontage waar de Aethos het voor die projs met Ultegra moet doen.
Enzovoort, enzovoort.

Een Aethos die gelijkwaardig is aan de Cube kost gewoon het dubbele, het zijn dus wel degelijk appelen en citroenen waarbij de Cube in dit specifieke geval op elk vlak superieur is.
Afbeelding
Of de iets duurdere Litening Air C:68 X SLT
Afbeelding
Maar als je de Aethos wil moet je dat doen he, want je rijdt toch het liefste op de fiets waar je blij van wordt.
In een ander topic is er zelfs iemand die een, voor hem mogelijk niet passende fiets zou kopen omdat de kleur mooi is.
Je kunt een rasechte klimfiets nu wel moeilijk gaan vergelijken met een aero-racer. Zelfs de niet-s-works versie van de Aethos is extreem licht qua frame, ik meen zelfs in de top vijf van de lichtste frames (voor discs) die op de markt te koop zijn. Daar staat dan wel een (overdreven) hoog prijskaartje tegenover...

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 15947
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 26 okt 2022 20:33

barverme schreef: 26 okt 2022 16:17
Je kunt een rasechte klimfiets nu wel moeilijk gaan vergelijken met een aero-racer. Zelfs de niet-s-works versie van de Aethos is extreem licht qua frame, ik meen zelfs in de top vijf van de lichtste frames (voor discs) die op de markt te koop zijn. Daar staat dan wel een (overdreven) hoog prijskaartje tegenover...
Echt he, het niet S-Works frame van de Aethos zou een volle 100 gram minder wegen dan de Cube
Air.
https://road.cc/content/tech-news/cube- ... ies-295331
Ik blijf er mij over verbazen hoeveel, al dan niet beginnende fietsers, zich laten inpakken door de marketing afdeling van Specialized.
I know myself like no one else
Nothing to defend

Plaats reactie