Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Giro 2023

Gebruikersavatar
Gastheerg
Forum-lid HC
Berichten: 6165
Lid geworden op: 28 okt 2011 20:51
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 19 okt 2022 11:36

Dit jaar na twee Corona jaren weer live bij een paar etappes geweest en dat ben ik volgend jaar ook zeker van plan.
Het zal waarschijnlijk de noord-west hoek worden.

Ik zie trouwens dat mijn favoriete Italiaans berg er weer inzit: Monte Bondone.
Maar ik zie ook dat ze hem weer van de zijkant (oost) doen.
Blijf ik matige keuze vinden. Smal en zeer slecht wegdek.
De finish is bovenop en laatste km's zijn weer breder maar vanaf die kant zijn de laatste km's voor een beetje prof veel te makkelijk. Jammer.
Klim van de noordkant is veel spectaculairder en met de helikopter ook beter in beeld te brengen.

galileo2
Forum-lid
Berichten: 1038
Lid geworden op: 01 aug 2011 22:18
Locatie: Belgie

galileo2 19 okt 2022 18:13

bartdr schreef: 19 okt 2022 10:41 Ik heb ook al een ballonnetje zien op gaan over dat dit iets is voor Van Aert (haha, hier gaan we weer in België voor de zoveelste keer).
Concreet, wie kunnen we hier op de longlist zetten voor GC? Evenepoel, Roglic, Pogacar, Thomas(?), nog iemand? Voor velen gaan die tijdritkilometers in combinatie met de aanwezigheid van 1 van dat lijstje toch betekenen dat ze weinig kans maken op de overwinning?
Volgens mij gaat geen enkele van de 4 geciteerde renners aan de start van de Giro staan.

Gebruikersavatar
apexrider
Forum-lid
Berichten: 1639
Lid geworden op: 16 okt 2009 21:39
Locatie: Almere

Gebruikersavatar apexrider 19 okt 2022 21:28

Ik kijk wel uit naar de Dolomieten etappe op 26/5 met finish op Tre Cime di Lavaredo. Afgelopen zomer ben ik daar geweest en heb op de eerste na alle beklimmingen gedaan.
IMG-20221018-WA0000.jpg
Afbeelding

hopjes
Forum-lid
Berichten: 780
Lid geworden op: 31 dec 2015 11:26

hopjes 19 okt 2022 23:06

Gastheerg schreef: 19 okt 2022 11:36 Dit jaar na twee Corona jaren weer live bij een paar etappes geweest en dat ben ik volgend jaar ook zeker van plan.
Het zal waarschijnlijk de noord-west hoek worden.

Ik zie trouwens dat mijn favoriete Italiaans berg er weer inzit: Monte Bondone.
Maar ik zie ook dat ze hem weer van de zijkant (oost) doen.

Blijf ik matige keuze vinden. Smal en zeer slecht wegdek.
De finish is bovenop en laatste km's zijn weer breder maar vanaf die kant zijn de laatste km's voor een beetje prof veel te makkelijk. Jammer.
Klim van de noordkant is veel spectaculairder en met de helikopter ook beter in beeld te brengen.
Volgens mij valt dat slechte wegdek wel mee. Vorig jaar de Monte Bondone gedaan vanaf deze kant en wat ik me herinner was dat het tussenstuk saai was maar zeer zeker geen slechte weg of smal.

Kornuit
Forum-lid HC
Berichten: 5016
Lid geworden op: 25 aug 2011 11:53

Kornuit 19 okt 2022 23:57

Gastheerg schreef: 19 okt 2022 11:36 Dit jaar na twee Corona jaren weer live bij een paar etappes geweest en dat ben ik volgend jaar ook zeker van plan.
Het zal waarschijnlijk de noord-west hoek worden.

Ik zie trouwens dat mijn favoriete Italiaans berg er weer inzit: Monte Bondone.
Maar ik zie ook dat ze hem weer van de zijkant (oost) doen.
Blijf ik matige keuze vinden. Smal en zeer slecht wegdek.
De finish is bovenop en laatste km's zijn weer breder maar vanaf die kant zijn de laatste km's voor een beetje prof veel te makkelijk. Jammer.
Klim van de noordkant is veel spectaculairder en met de helikopter ook beter in beeld te brengen.
Ja dat is wel de minder mooie kant van de Bondone. Zo ben ik hem afgedaald. Vanuit Trente vind ik hem het mooiste.

Eigenlijk is die Passo Santa Barbara (monte Velo) die er voor komt veel mooier dan hoe ze nu de Monte Bondone doen.

leon1
Forum-lid
Berichten: 2815
Lid geworden op: 12 dec 2008 22:25

leon1 20 okt 2022 07:58

Gastheerg schreef: 19 okt 2022 11:36 Dit jaar na twee Corona jaren weer live bij een paar etappes geweest en dat ben ik volgend jaar ook zeker van plan.
Het zal waarschijnlijk de noord-west hoek worden.
Ik heb de tickets richting Italië al geboekt. Ik ben bij de start en de tweede etappe. Nu al zin in. Vooraf nog een aantal dagen verblijven bij een aantal agriturismo's en op de terugreis vanuit Abruzzo nog een nachtje San Marino. Lekker eten, lekker weer (hopelijk) en fietsen kijken. Heerlijk.
Ride bikes, not tanks!

bartdr
Forum-lid
Berichten: 1328
Lid geworden op: 18 jun 2019 13:29

bartdr 20 okt 2022 08:29

galileo2 schreef: 19 okt 2022 18:13 Volgens mij gaat geen enkele van de 4 geciteerde renners aan de start van de Giro staan.
Denk je dat Evenepoel naar de tour gaat gaan dan? Daar hebben ze de ploeg toch niet voor? Daarbovenop hebben ze ook Jakobsen en daar hebben ze wel de juiste ploeg rond.
Volgens mij gaat Evenepoel pas naar de tour wanneer de grote ronde ploeg verder uitgebouwd is en wanneer er bijna uitsluitend in teken van zijn klassement gekoerst zal worden.

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37363
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 20 okt 2022 10:09

Remco zou wel gek zijn als hij deze Giro laat schieten: de andere toppers gaan naar de tour*, veel TT kilometers. Zo'n kans krijg je niet vaak.

*jullie snappen dat ik alvast een voorschotje neem om een eventuele winst te bagatelliseren :P
Less is bore

ottorongo
Forum-lid
Berichten: 2514
Lid geworden op: 27 aug 2011 00:58
Locatie: België

ottorongo 20 okt 2022 15:39

Dus heeft die nu al de druk op schouders liggen.Vergeet vooral niet de kleine lettertjes te lezen. :)

galileo2
Forum-lid
Berichten: 1038
Lid geworden op: 01 aug 2011 22:18
Locatie: Belgie

galileo2 20 okt 2022 19:28

bartdr schreef: 20 okt 2022 08:29
galileo2 schreef: 19 okt 2022 18:13 Volgens mij gaat geen enkele van de 4 geciteerde renners aan de start van de Giro staan.
Denk je dat Evenepoel naar de tour gaat gaan dan? Daar hebben ze de ploeg toch niet voor? Daarbovenop hebben ze ook Jakobsen en daar hebben ze wel de juiste ploeg rond.
Die ploeg hoeft ook niet. Jumbo, Ineos en UAE zullen de koers wel controleren.
Gewoon 3 knechten voor Remco en 3 knechten voor Fabio.
Als Fabio 2 ritzeges haalt in de eerste week, is de druk al van de ketel.

bartdr
Forum-lid
Berichten: 1328
Lid geworden op: 18 jun 2019 13:29

bartdr 21 okt 2022 10:14

Daarmee bedoel je dan ook dat Evenepoel naar de tour zou moeten kunnen vertrekken met de verwachting dat podium rijden al boven zijn kunnen is en dat hij al blij mag zijn als hij elke dag Pogacar/Vingegaard(/Roglic) kan volgen. We weten allebei dat dat niet gaat gebeuren en dat de druk een stuk hoger zal liggen...
Ik vind het eigenlijk ook de reinste onzin dat ze als ploeg naar de tour zouden gaan met 2 halve ploegen. Daarmee weet je dat Evenepoel al vanaf de start te weinig omkadert gaat zitten voor een goed klassement en dat is nu toch echt niet meer van deze tijd?
Je vergeet nu ook voor je gemak nog even Alaphilippe te noemen, die gaat ook nog eens een vrije rol opeisen. Evenepoel, Jakobsen en Alaphilippe samen in een tourploeg, sluit al uit dat ze voldoende in teken van Evenepoel zijn klassement willen/gaan doen.

galileo2
Forum-lid
Berichten: 1038
Lid geworden op: 01 aug 2011 22:18
Locatie: Belgie

galileo2 21 okt 2022 19:09

Roglic heeft hij eraf gereden de eerste week in de Vuelta.
Maar zoals Pogacar en Vinegard te keer gingen in de rit van de Col de Granon, dat is nog niveau te hoog voor Evenepoel.
Dat is ook geen schande.
Gerankt Thomas was 3 de op meer dan 7 minuten. Dat niveau moet Evenepoel aankunnen.

Plaats reactie