Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Giro 2023

Tussendoor
Forum-lid
Berichten: 254
Lid geworden op: 20 jun 2022 21:09

Tussendoor 23 mei 2023 21:48

daniel1975 schreef: 23 mei 2023 21:17 Ik zet toch ook mijn kaarten op Thomas.
Je zet je geld op Thomas of je speelt de kaart Thomas.

Gebruikersavatar
JPAR
Forum-lid HC
Berichten: 5306
Lid geworden op: 11 jul 2013 12:57
Locatie: Leeuwarden

Gebruikersavatar JPAR 23 mei 2023 21:52

Ik heb vandaag het begin Almeida als een van mijn favorieten genoemd, maar ik verwacht dat Roglic er nog wel doorheen komt. En daarom schrijf ik hem nog niet af.
Basso Astra - Wilier Gran Turismo - http://www.dvn.nl/

pino
Forum-lid
Berichten: 3380
Lid geworden op: 16 apr 2004 18:32
Locatie: Apendorp NL

pino 23 mei 2023 22:41

En Caruso nog steeds gevaarlijk. Genoeg spanning om nog te kijken.
Niet zijken maar reiden !

uninvitedguest
Forum-lid
Berichten: 1703
Lid geworden op: 05 aug 2007 14:19
Locatie: Omg. Eindhoven

uninvitedguest 23 mei 2023 22:47

En wat vonden we van het pakje van Iris???

Wat me verder al een aantal malen is opgevallen; het peloton in weer in de greep van covid, maar die gasten in die witte sweaters die de renners opvangen direct na de finish, dragen dan weer geen mondkapje. Op zijn italiaans zullen we dan maar zeggen.
Doe alles wat je doet met hart en ziel.

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 7980
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 23 mei 2023 23:08

Ik zet mijn geld ook op Thomas. (Als ik he zou hebben 😉 )
Maar ik vermoed dat Almeida wel een hel straffe tijdrit in de benen heeft, zeker op die akelig steile klim op het einde!
Als Roglic nog iets wil zal het vóór de tijdrit moeten zijn. Maar dan heeft Ineos wel weer de sterkste ploeg om hem te pareren.
Misschien wordt het nog spannend 🤞🏻
'K ga niet ontgoochel'n, 'k ga der staan
…"

fiedoo
Forum-lid HC
Berichten: 5689
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:14

fiedoo 23 mei 2023 23:47

De laatste tijdrit zal niet de beste tijdrijder maar de beste klimmer als winnaar krijgen of degene die goed klimt en zich nog fit voelt. Laatste 7 kms zijn aan liefst 12procent, moordend dus.
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

Gebruikersavatar
JPAR
Forum-lid HC
Berichten: 5306
Lid geworden op: 11 jul 2013 12:57
Locatie: Leeuwarden

Gebruikersavatar JPAR 24 mei 2023 07:41

fiedoo schreef: 23 mei 2023 23:47 De laatste tijdrit zal niet de beste tijdrijder maar de beste klimmer als winnaar krijgen of degene die goed klimt en zich nog fit voelt. Laatste 7 kms zijn aan liefst 12procent, moordend dus.
Ja, die is wel bruut voor een tijdrit.
Basso Astra - Wilier Gran Turismo - http://www.dvn.nl/

el_loco
Forum-lid
Berichten: 970
Lid geworden op: 29 apr 2009 10:50

el_loco 24 mei 2023 08:01

Roglic is nog niet helemaal uit de running. 25 seconden verliezen is gewoon mogelijk, de verhoudingen kunnen donderdag weer anders zijn. Ik zou het leuker vinden als Thomas of Almeida wint, beiden gun ik het. (Roglic eigenlijk ook wel trouwens) Het zou best wel eens een secondenspel kunnen worden in de tijdrit, want kwa tijdritcapaciteiten doen ze alledrie weinig voor elkaar onder denk ik. Ook wel weer leuk!

kxlight
Forum-lid HC
Berichten: 4516
Lid geworden op: 16 nov 2005 22:05

kxlight 24 mei 2023 08:45

Thomas is toch paar kilo zwaarder dan Roglic en Almeida. Denk dat dat gezien serieuze stijgingspercentages in slotkm's van komende etappes en tijdrit t verschil zal maken.

bartdr
Forum-lid
Berichten: 1373
Lid geworden op: 18 jun 2019 13:29

bartdr 24 mei 2023 09:05

Langs de andere kant is Thomas nu degene die het meest conservatief kan rijden, of toch zo lang hij kan aanhaken.
De komende 2 dagen verwacht ik eigenlijk niet al te veel spektakel. Zij die nu nog in de running zijn, gaan volgens mij niet alles of niets spelen voor de Giro overwinning. Bij alle 3 is podium rijden in een grote ronde daar een te grote meerwaarde voor:
-Thomas moet een contract gaan onderhandelen als 37jarige
-Roglic en Almeida moeten zich behoeden om niet in de schaduwzone tussen kopman en luxe knecht te komen in hun ploeg

Gebruikersavatar
Gastheerg
Forum-lid HC
Berichten: 6165
Lid geworden op: 28 okt 2011 20:51
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 24 mei 2023 09:41

Van mij mogen ze alle drie winnen en het zou sowieso een schitterend podium zijn.
Zal waarschijnlijk tussen deze drie gaan maar Caruso mogen ze niet onderschatten.

De etappe morgen ken ik alleen de laatste 45 km en daar zitten een paar kniftige stukken in. In begin van de etappe zo te zien al een aardige klim maar die zal voor de vroege vluchters zijn. Dan een lang stuk "vlak" waar de vluchters ruimte moeten nemen. De laatste 30km gaan echt de moeite zijn om te kijken.
Hopelijk op twee fronten strijd. Liever een kopgroep met 10 minuten ervoor dan dat de klassementstrijd gelijk is aan de etappestrijd.

De etappe van vrijdag zal voor velen hier op het forum een feest der herkenning zijn.
Mooi hoe op deze manier de klim naar de Campolongo 50km lang wordt. Het zal voor de meeste een prima opwarmer zijn want zelfs voor een wielertoerist is dit een uitdaging van niks...........de km's en hm's gaan aan het eind van de dag wel meespelen natruulijk.
Dan door die schitterende vallei van de paardenski naar de Passo Valparola. Nog steeds prima te doen. Zit ergens een naar stukje maar.........het is te doen.
Dan begint het gezeik pas goed. De Giau. Dat is toch wel een hele, hele, hele nare klim. In het begin branden je benen eraf op dat steile stuk een daarna zeurt het stevig door..........

Dan het tussendoortje Tre Croci. Normaal een ding van niks maar na drie cols gaat deze tweede klasser voelen als een horse cat.
Nauwelijks afdalen en dan beginnen niet klimmers te bidden om een plotse sneeuwstroom in de hoop dat de klim naar de Tre Cime wordt geschrapt.
Voor wielertoeristen en wandelaars is aan het eind van deze klim de Auronzo Hutte een mooie beloning. Lekker soep en een stempel.............. Menig renner zal roepen "krijg de schijt met je stempel!"

Zelfs als je alleen 30km hebt warm gefiets door de vallei is de Tre Cime een moordenaar. Het is er schitterend mooi maar geen renner gaat dat zien. Voor de klassementrenners is dit de een na laatste kans en ieder buiten de top 20 zal blij zijn überhaupt boven te geraken na zo'n monsteretappe........... Hopelijk schakelen ze niet te snel naar de studio want ik zou ieder wel boven willen zien komen.

Vanmiddag ga ik niks zien want heb een externe afspraak maar vrijdag staat in mijn agenda volledig geblokt :mrgreen:
De spreekwoordelijk cola en popcorn zijn al in huis :winkthumb:

pino
Forum-lid
Berichten: 3380
Lid geworden op: 16 apr 2004 18:32
Locatie: Apendorp NL

pino 24 mei 2023 09:46

TreCime ken ik alleen van de Tacx, wordt een rit om helemaal te bekijken.
Niet zijken maar reiden !

Plaats reactie