Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Giro 2023

i-mac

i-mac 01 dec 2022 09:54

galileo2 schreef: 01 dec 2022 09:39
daniel1975 schreef: 30 nov 2022 19:25 Dan huilt Vlaanderen en gniffelt NL.
Hard maar waar.
Wat zullen de kenners/commentatoren Renaat Schotte/Karl Vannieuwkerke dan zeggen?
KvN is een narcist. Renaat Schotte mag dan een fan zijn van ReV, hij is ook liefhebber van het wielrennen. En hij kijkt naar de prestaties van de renners in het algemeen, los van hun nationaliteit. Maar wat mij betreft is er niets verkeerd om chauvinistisch te zijn. De Belgen hebben decennia lang zichzelf weggecijferd, terwijl dat niet altijd nodig was.

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37377
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 01 dec 2022 10:18

bartdr schreef: 01 dec 2022 08:43 Hopelijk komt niks van jouw voorspelling uit.
Vrees van wel, kijk maar naar alle andere sporten.
Tot een jaar of 2 geleden was het uitfluiten van F1 coureurs redelijk zeldzaam, tegenwoordig bijna standaard :cry:
Less is bore

Klein_Verzet
Forum-lid
Berichten: 759
Lid geworden op: 20 okt 2018 10:53

Klein_Verzet 01 dec 2022 10:50

Ik zou KvN en Renaat Schotte nooit in hetzelfde kamp schuiven. Schotte probeerde zelfs meermaals om JdC af te stoppen bij het weglaten van de achternaam in zijn commentaren. Laatst mocht Schotte zijn analyse over de Giro 2023 delen op de Belgische publieke zender en daarin had hij het consequent over: "Evenepoel." Ik vind dat top ! Sowieso is het verschrikkelijk jammer dat we tijdens de Giro nooit meer "Girini" als opening van een etappe horen, en na een prachtig intro/samenvatting van de voorliggende uren het zeer sympathieke "En naast mij zit José de Cauwer."

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 15826
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 01 dec 2022 11:09

De Giro is heel dikwijls een pak spannender dan de Tour.
En dat we dan nu mogelijk (eindelijk) nog eens een kanshebber op de overwinning aan de start hebben maakt het nog mooier.
En iedereen kan van Evenepoel vinden wat hij/zij wil maar een grijze muis is hij zeker niet.

En dat NL zou gniffelen moest Evenepoel falen zou ik niet direct durven zeggen, een bepaald gedeelte misschien maar de echte wielerliefhebber kan elke renner die koers "maakt" wel appreciëren, ongeacht zijn nationaliteit.
I know myself like no one else
Nothing to defend

lugosi
Forum-lid HC
Berichten: 4619
Lid geworden op: 06 aug 2009 23:19

lugosi 01 dec 2022 11:28

Heeft Nederland dan een renner met het palmares van Remco in het peleton? En dat bij de jonge generatie? De zorgen in het mannenwielrennen zijn in Nederland groter dan in Belgie.

El Pistolero
Forum-lid
Berichten: 1671
Lid geworden op: 21 dec 2012 18:50

El Pistolero 01 dec 2022 12:40

Volgens mij valt de rivaliteit tussen België en Nederland wel mee. Als Pogi een Belg zou zijn dan was ik ook groot fan van hem. Nederland is een klein land, kleine landen hebben op sportgebied altijd pieken en dalen. We gaan zien wat de Nederlandse wielertoekomst ons gaat brengen.
Bianchi Oltre xr3 Ultegra di2/Scope R4D/Deda Alanera Dcr.
Factor Ostro VAM Dura-Ace di2/Black Inc.

leon1
Forum-lid
Berichten: 2818
Lid geworden op: 12 dec 2008 22:25

leon1 01 dec 2022 12:48

Lcsmet schreef: 01 dec 2022 11:09 En dat NL zou gniffelen moest Evenepoel falen zou ik niet direct durven zeggen, een bepaald gedeelte misschien maar de echte wielerliefhebber kan elke renner die koers "maakt" wel appreciëren, ongeacht zijn nationaliteit.
Dit ja. Ik lees hier natuurlijk veel mee en dan ook over wat er heen en weer gaat over bepaalde renners. Misschien heb ik er te weinig verstand van of ben ik gewoon naïef dat ik niet een bepaalde mening heb. Degene die de koers maakt krijgt mijn handen op elkaar in ieder geval.
Ride bikes, not tanks!

Gebruikersavatar
JPAR
Forum-lid HC
Berichten: 5219
Lid geworden op: 11 jul 2013 12:57
Locatie: Leeuwarden

Gebruikersavatar JPAR 01 dec 2022 13:14

De discussie over Evenepoel werd afgelopen zomer totaal uit zijn verband getrokken en tot een strijd tussen België en Nederland gemaakt, terwijlhet daar totaal niet om ging. Ik denk dat iedereen de renner kan waarderen voor wie hij is, maar de persoon en zijn uitspraken etc niet.
Basso Astra - Wilier Gran Turismo - http://www.dvn.nl/

i-mac

i-mac 01 dec 2022 14:05

JPAR schreef: 01 dec 2022 13:14 De discussie over Evenepoel werd afgelopen zomer totaal uit zijn verband getrokken en tot een strijd tussen België en Nederland gemaakt, terwijlhet daar totaal niet om ging. Ik denk dat iedereen de renner kan waarderen voor wie hij is, maar de persoon en zijn uitspraken etc niet.
En intussen is ook gebleken dat hij daaraan werkt. Zoals een ex-renner al eens zei : hij heeft zijn verleden in het voetbal, en dat is er soms aan te zien. Met ouder worden zullen de scherpe kantjes er wel af gaan. We zijn toch allemaal jong geweest? Op die leeftijd was zwijgen ook niet mijn sterkste kant. Tot je tot je ervaart dat je in de meeste gevallen toch aan het kortste einde trekt.

senior
Forum-lid
Berichten: 2198
Lid geworden op: 27 jul 2004 01:27

senior 01 dec 2022 14:08

Eerlijk gezegd zou ik gewoon afwachten en pas aan het eind van de giro een oordeel vormen. Tot die tijd geldt een oud gezegde: je kunt dan al dood en begraven zijn. Kijk maar naar Rebellin.

ottorongo
Forum-lid
Berichten: 2514
Lid geworden op: 27 aug 2011 00:58
Locatie: België

ottorongo 01 dec 2022 14:48

En wat als REV nu eens de top 3 haalt, daar kan ik ook vrede mee nemen en dat resultaat opent toch enig optimisme voor de toekomst.

ottorongo
Forum-lid
Berichten: 2514
Lid geworden op: 27 aug 2011 00:58
Locatie: België

ottorongo 01 dec 2022 14:52

Het koersinzicht van Renaat zou ik, niet te zeer, overschatten. Zijn lapsussen zijn niet meer te tellen.

Plaats reactie