Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Giro 2023

fiedoo
Forum-lid HC
Berichten: 5650
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:14

fiedoo 24 okt 2022 16:50

3 tijdritten waarvan er wel 1 voor de klimmers bij is. Blijven er 2 over.
Ik vind het hier na het minimal
iseren van Remco's prestaties in de vuelta toch opmerkelijk dat er hier zoveel zijn die nu een overwinning in de giro als vanzelfsprekend gaan vinden. Eén slechte dag in het (hoog)gebergte en de giro kan over zijn. Er zijn er nog die een grote ronde wonnen maar vervolgens er niet meer in slaagden o.a. Carapaz, Simon Yates, Hart...
Laatst gewijzigd door fiedoo op 24 okt 2022 20:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16063
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 24 okt 2022 17:32

havana schreef: 24 okt 2022 07:45 De afgelopen Tour was 10x spannender dan de laatste 5 Giro's bij elkaar.
Huh? Vanaf etappe 11 ruim 2 minuten voorsprong op de nummer 2. Voor de TJV fans blijft het dan spannend, vooral omdat we Vingegaard eigenlijk niet heel goed kenden maar eigenlijk oersaai.

De laatste 5 jaar is de Giro 3x in de laatste 3 dagen beslist.
Campagnolo Ultra Dork

galileo2
Forum-lid
Berichten: 1038
Lid geworden op: 01 aug 2011 22:18
Locatie: Belgie

galileo2 24 okt 2022 19:01

fiedoo schreef: 24 okt 2022 16:50 …….Er zijn er nog die een grote ronde wonnen maar vervolgens er niet meer in slaagden o.a. Carapaz, Simon Yates, Hart...
Tom Dumoulin

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27461
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 24 okt 2022 22:03

Eerste namen druppelen binnen.

Almeida.

@Ernie C

Dat kan wel zijn, maar toch vond ik de Tour stukken leuker.
Laatst gewijzigd door havana op 25 okt 2022 08:49, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37377
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 24 okt 2022 22:46

fiedoo schreef: 24 okt 2022 16:50 Ik vind het hier na het minimal
iseren van Remco's prestaties in de vuelta toch opmerkelijk dat er hier zoveel zijn die nu een overwinning in de giro als vanzelfsprekend gaan vinden.
Volgens mij is de strekking van het verhaal nog steeds hetzelfde; de echte concurrentie start in de Tour :mrgreen:
Less is bore

el_loco
Forum-lid
Berichten: 952
Lid geworden op: 29 apr 2009 10:50

el_loco 25 okt 2022 08:04

fiedoo schreef: 24 okt 2022 16:50 3 tijdritten waarvan er wel 1 voor de klimmers bij is. Blijven er 2 over.
Ik vind het hier na het minimal
iseren van Remco's prestaties in de vuelta toch opmerkelijk dat er hier zoveel zijn die nu een overwinning in de giro als vanzelfsprekend gaan vinden. Eén slechte dag in het (hoog)gebergte en de giro kan over zijn. Er zijn er nog die een grote ronde wonnen maar vervolgens er niet meer in slaagden o.a. Carapaz, Simon Yates, Hart...
Ik ben het hier wel mee eens. Een mindere dag in de giro kan je de kop kosten. Afdaling in de regen en op een half minuutje gereden? Dan heb je een groot probleem. Als Evenepoel hier meedoet is ie uiteraard een kanshebber, maar de overwinning zal zeker niet vanzelfsprekend zijn.

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27461
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 25 okt 2022 08:49

Een Yates lijkt me ook niet kansloos, zeker niet voor het podium. Is ook een goede tijdrijder de laatste jaren!

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16063
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 25 okt 2022 08:56

el_loco schreef: 25 okt 2022 08:04
fiedoo schreef: 24 okt 2022 16:50 3 tijdritten waarvan er wel 1 voor de klimmers bij is. Blijven er 2 over.
Ik vind het hier na het minimal
iseren van Remco's prestaties in de vuelta toch opmerkelijk dat er hier zoveel zijn die nu een overwinning in de giro als vanzelfsprekend gaan vinden. Eén slechte dag in het (hoog)gebergte en de giro kan over zijn. Er zijn er nog die een grote ronde wonnen maar vervolgens er niet meer in slaagden o.a. Carapaz, Simon Yates, Hart...
Ik ben het hier wel mee eens. Een mindere dag in de giro kan je de kop kosten. Afdaling in de regen en op een half minuutje gereden? Dan heb je een groot probleem. Als Evenepoel hier meedoet is ie uiteraard een kanshebber, maar de overwinning zal zeker niet vanzelfsprekend zijn.
Dat is inherent aan het wielrennen en dat maakt het ook leuk. Geluk en pech liggen altijd op de loer op het parcours.
Je kunt ook vallen of op het verkeerde moment lek rijden of precies op het juiste en je grootste concurrent valt.

Daar houd je geen rekening mee met het bepalen van de favorieten, tenzij je het over jongens hebt waarbij het een aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid is dat ze een keer op de grond komen te liggen (Kelderman, Roglic).
Campagnolo Ultra Dork

el_loco
Forum-lid
Berichten: 952
Lid geworden op: 29 apr 2009 10:50

el_loco 25 okt 2022 11:38

Zeker, maar sommigen posten hier alsof Evenepoel de roze trui alleen nog maar even hoeft op te halen, dat is natuurlijk grote onzin. In de Giro is er bovendien veel meer kans op winterse omstandigheden dan in de Vuelta. Als kanshebber starten vergroot ook de mogelijkheid dat anderen je zwaktes gaan zoeken en uitbuiten.

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27461
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 25 okt 2022 11:55

Hij zal er hard voor moeten trappen, maar in principe lijkt hij op dit parcours onklopbaar. Maar een grote ronde is 3 weken en er hoeft maar DIT te gebeuren en alles is weg...

bartdr
Forum-lid
Berichten: 1330
Lid geworden op: 18 jun 2019 13:29

bartdr 25 okt 2022 12:01

Ik denk dat er hier heel veel mensen heel gevoelig zijn aan de naam Evenepoel in combinatie met "kanshebber om te winnen" en dat dat als een rode lap op een stier werkt.
Materiaalpech is vaak volledig buiten de wil van de renner om. Valpartijen zijn voor de grote groep ook categorie "geluk hebben", enkelingen zijn vaste klant, enkelingen liggen er bijna nooit tussen. Als je materiaalpech of valpartij in de discussie brengt in een pronostiek, dan wil dat vaak ook zeggen dat je verder weinig argumenten kan aanbrengen waarom de renner in kwestie niet zou gaan presteren naar zijn normale kunnen.
Niemand wint op voorhand een koers, niemand. Als Vingegaard en Pogacar wegblijven uit de giro, dan moeten we opnieuw gaan eiken naar de "nieuwe" beste renners. Zoals ik het nu zie, is Evenepoel 1 van de renners die dan vooraan in de rij staan.

fiedoo
Forum-lid HC
Berichten: 5650
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:14

fiedoo 25 okt 2022 23:52

daniel1975 schreef: 24 okt 2022 22:46
fiedoo schreef: 24 okt 2022 16:50 Ik vind het hier na het minimal
iseren van Remco's prestaties in de vuelta toch opmerkelijk dat er hier zoveel zijn die nu een overwinning in de giro als vanzelfsprekend gaan vinden.
Volgens mij is de strekking van het verhaal nog steeds hetzelfde; de echte concurrentie start in de Tour :mrgreen:
Buiten Vingegaard en Pogacar was volgens mij de bezetting in de vuelta volgens het voorgelegde parcours minstens even sterk als in de tour. Ik denk dat dat meer dan af te leiden of bewezen is in mijn eerder hier geplaatste tabellen van top 10 of top 20 van de laatste grote rondes.
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

Plaats reactie