Voor de nachtbrakers, als het niet meer over fietsen hoeft te gaan.

Hoe lang staat een fiets te koop.

jansen2.0
Forum-lid
Berichten: 817
Lid geworden op: 29 okt 2013 09:38

jansen2.0 16 okt 2022 11:38

Imo topsegment onderdelen (prijs) op een frameset waar veel meningen over zijn of geweldig of niet (is beperkte markt. Daarnaast aardig wat vraagtekens: garantie, eerste eigenaar, aanschafbon, hoeveel km en bouwjaar wielset.

Een samenraapsel van top segment items (je mag het ook zorgvuldig samenstellen noemen ;)). Losse verkoop geen probleem, maar €4K onder deze condities is veel…
Previous name Jansen01

tommasini
Forum-lid
Berichten: 170
Lid geworden op: 09 mei 2004 22:57

tommasini 16 okt 2022 12:02

Ik had een van mijn fietsen, een goed onderhouden, gedateerde titanium Tommasini met triple crankstel, 1 inch balhoofd en een allegaartje aan Campa onderdelen, wel met nieuwe cassette, ketting en 1 nieuw kettingblad, te koop gezet op Marktplaats. Geen enkel serieus bod gehad, blijkbaar onverkoopbaar. Na 4 maanden advertentie verwijderd en op Ebay.de-Kleinanzeigen gezet. Diverse zeer serieuze reacties en binnen 1 week fiets verkocht aan de vraagprijs.

Gebruikersavatar
53x11
Forum-lid HC
Berichten: 8926
Lid geworden op: 28 sep 2005 00:38

Gebruikersavatar 53x11 16 okt 2022 12:37

In Duitsland verkocht dus? Hoe deed je dat met verzenden en zo? Verkoop je veel via ebay (en heb je dus een goede reputatie opgebouwd), of maakt dat niet uit?
(Een Tommassi is wel erg fraai, maar behoorlijk niche)
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

roos1
Forum-lid
Berichten: 636
Lid geworden op: 17 mei 2006 09:24

roos1 16 okt 2022 12:53

Ik had een 29 inch MTB Niner carbon te koop staan. Geen enkele serieuze reactie van NL. Maar een Duitser uit Dusseldorf is hem op komen halen voor de vraagprijs (en die was heel schappelijk voor de fiets). Hij heeft uiteindelijk de fiets uit elkaar gehaald en in onderdelen verkocht. Het frame alleen bracht in Duitsland meer op dat de hele fiets in NL.
Gr Roos

Gebruikersavatar
SqueeZer
Forum-lid
Berichten: 171
Lid geworden op: 06 jan 2022 21:59

Gebruikersavatar SqueeZer 16 okt 2022 13:05

Niet minder niche dan een Scandium DeRosa denk ik dan? ;) :mrgreen:

Maar idd. ik denk dat de TS meer kans maakt met de fiets op ebay te plaatsen als hij die prijs wil aanhouden.

In een ver verleden nog veel retro materiaal verkocht vooral computers, mengpanelen en andere electronica, die gingen in 90% van de gevallen ook meestal richting Duitsland via ebay wegens te weinig animo of te veel laag-bieders in de Benelux.
Als je even Google d zijn er opties zat om dit per pakket op te zenden, maar persoonlijk regelde ik toen meestal iets waarbij we elk de helft van de benzinekosten op ons namen en zocht ik een leuk bed en breakfast in de buurt en maakte ik er meteen een leuk weekenduitstapje van met de vrouw.

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27461
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 16 okt 2022 13:09

Ik ken de aanbieder in kwestie toevallig vrij aardig. Over het algemeen weet hij heel goed wat iets waard is en verkoopt hij zijn spullen meestal rond de vraagprijs. Zijn idee is dat er op ieder potje uiteindelijk een dekseltje past, maar het kan even tijd kosten. Hij kiest er liever voor om te wachten dan de boel in de ramsj te gooien. Dat is misschien een wat ongewone aanpak, de meeste mensen willen immers graag snel ergens vanaf. Maar er is niks mis mee en best iets voor te zeggen.

Is de vraagprijs in dit geval te hoog? Dat weet ik eerlijk gezegd niet, dit deel van de markt (niche, velgrem, enz.) is minder voorspelbaar geworden. Het is veel meer "wat de gek er nog voor geeft" dan een paar jaar geleden.

tommasini
Forum-lid
Berichten: 170
Lid geworden op: 09 mei 2004 22:57

tommasini 16 okt 2022 13:22

53x11 schreef: 16 okt 2022 12:37 In Duitsland verkocht dus? Hoe deed je dat met verzenden en zo? Verkoop je veel via ebay (en heb je dus een goede reputatie opgebouwd), of maakt dat niet uit?
(Een Tommassi is wel erg fraai, maar behoorlijk niche)
Ja, in Duitsland verkocht (eerste maal via Ebay). De koper kwam uit Bochum (150 km van mijn woonplaats) en is de fiets op een zondag komen bekijken. Heeft hem toen ook gekocht. Ondertussen had ik ook al een afspraak met iemand uit Berlijn die, mocht de fiets die dag niet verkocht zijn, onmiddellijk het aankoopbedrag zou overmaken. Hij zou de fiets dan 1 week later in Aken (ik woon in de buurt) komen ophalen. En dan was er nog de man uit München, waar ik de fiets naar toe zou moeten verzenden. Hij zou dan ook nog bijna € 300 verzendkosten moeten betalen, maar daar had hij geen moeite mee.

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 15826
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 16 okt 2022 13:28

Even off-topic, voor betalingen en verzenden via e-bay als verkoper wel opletten.
Als de koper bij e-bay klacht indient omdat het artikel bij ontvangst beschadigd/niet zoals afgesproken is, kan dat het begin van heel wat ellende zijn.
I know myself like no one else
Nothing to defend

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16065
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 16 okt 2022 13:34

Overigens staat deze fiets al een maand op Ebay Kleinanzeigen.

Een aluminium frame van ruim 4000€ nieuw is dan ook wel een niche binnen een niche.
Campagnolo Ultra Dork

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27461
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 16 okt 2022 15:28

Lcsmet schreef: 16 okt 2022 13:28 Even off-topic, voor betalingen en verzenden via e-bay als verkoper wel opletten.
Als de koper bij e-bay klacht indient omdat het artikel bij ontvangst beschadigd/niet zoals afgesproken is, kan dat het begin van heel wat ellende zijn.
Klopt, zoiets heb ik een keer aan de hand gehad.

Paar telemarkschoenen verkocht aan een Spanjaard. Vervolgens maakt die vent een claim aan dat ze niet goed zijn. Gelukkig had ik foto's waarmee ik kon bewijzen dat dit onzin was.

Gebruikersavatar
csteenbe
Forum-lid
Berichten: 3118
Lid geworden op: 01 aug 2006 12:24

Gebruikersavatar csteenbe 16 okt 2022 17:05

Leuk topic :winkthumb:

Deze fiets verkoop ik inderdaad niet snel, was ook zo met de Festka en de De Rosa King 3 RS, uiteindelijk vindt je een liefhebber.

Ik meen de Festka heb ik 1,5 jaar over gedaan of zoiets, leuke is dat je het verkoopt aan iemand die dezelfde smaak heeft als jezelf en materiaal gekkie is. De Festka rijdt nu rond in Indonesië, en je houdt er nog een leuk contact aan over!

En wat Silvana betreft, kan altijd vreselijk lachen om deze vrouw en zie het als een kwinkslag. Er wordt snel geoordeeld op een forum/social-media zonder dat je de persoon zelf niet kent.
YFood !!!

Bospaadje
Forum-lid
Berichten: 1696
Lid geworden op: 17 okt 2016 15:46

Bospaadje 16 okt 2022 20:43

colnagofreak schreef: 16 okt 2022 09:54
SiO2 schreef: 16 okt 2022 09:42 Bospaadje stelt dat hij nu niets meer aan velgremnen heeft, terwijl ze functioneel exact hetzelfde doen als schijfremmen. Een kleurentv biedt iets extra's t.o.v. zwart/wit tv, namelijk kleur.
Je koopt nu eenmaal niets meer wat zeg maar achterhaalt is en niet meer up-to-date is!
Je koopt toch ook geen walkman meer (als je nog weet wat dit is) hoewel je er nog steeds prima muziek mee kan beluisteren.
Ik rem nu met 1 vinger, perfect te doseren.
Rennen deden de velgremmen ook.

Helaas op dit moment wel echt afhankelijk van de schijfremmen. Herstellende van een breuk aan middenhandsbeentje kan ik weinig kracht zetten. Op de gravel bike met schijfremmen, gaat dit echter prima.
Op de ebike is het behelpen… :-(….

Plaats reactie