Voor de nachtbrakers, als het niet meer over fietsen hoeft te gaan.

Hoe lang staat een fiets te koop.

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 15825
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 15 okt 2022 13:22

Je zou toch denken dat in de huidige markt fietsen snel verkocht worden.
In het te koop gedeelte van dit forum staat nu al 6 maand een topfiets te koop.
Het is een populaire maat, een 56.

Wie had in april, bij het plaatsen van het "zoekertje" kunnen denken dat deze fiets in oktober nog steeds te koop zou staan.
Ik blijf het verbazend vinden.

Ik heb zelf een maat 61-62 in mijn fietsen. Er wordt dan gezegd "zo'n buitenmaat verkoopt niet goed", terwijl al mijn fietsen nog nooit meer dan 6 weken te koop hebben gestaan.
Ik vroeg het mij gewoon af en in plaats van het topic te vervuilen dit gepost.
Waarom verkoopt de ene fiets direct en blijft de andere lang (-er) te koop staan?
Foto's: OK
Staat: OK
Prijs: OK
Beschrijving: OK
I know myself like no one else
Nothing to defend

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37371
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 15 okt 2022 13:45

Doel je op de DeRosa Scandium?
Less is bore

ori53
Forum-lid
Berichten: 261
Lid geworden op: 02 sep 2009 23:11
Locatie: Amersfoort

ori53 15 okt 2022 14:28

1 woord is denk ik de verklaring:

"velgremmen"
Ik jaag de concurrentie voor me uit.......


Pegoretti Mxxxxxo
Cotic Soul
Cube Nuroad

galileo2
Forum-lid
Berichten: 1038
Lid geworden op: 01 aug 2011 22:18
Locatie: Belgie

galileo2 15 okt 2022 14:37

Voor 4000€ willen de kopers schijfremmen en een Carbon frame.

Gebruikersavatar
Hanz Bé
Forum-lid HC
Berichten: 4202
Lid geworden op: 14 jan 2011 18:17
Locatie: Veenendaal

Gebruikersavatar Hanz Bé 15 okt 2022 14:57

Ik denk dat de combi van velgremmen en scandium bij de DeRosa een grote rol speelt. Alhoewel er ook al weer een tijdje een fraaie Colnago C59 (carbon en velgremmen) in een gemiddelde maat te koop staat.
De grote gemene deler lijkt dan toch de velgrem….

fietsvriend
Forum-lid
Berichten: 775
Lid geworden op: 15 okt 2008 23:17

fietsvriend 15 okt 2022 15:01

Speelt de prijs niet ook mee? Mooi speelgoed, zeker. Maar een hoop geld voor een tweedehands fiets. Dit is echt iets voor een liefhebber. Ik heb zelf een velgrem fiets te koop staan, die is een stuk goedkoper. Meeste vraag via MP en niet het forum.
Michiel

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16063
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 15 okt 2022 15:12

Verkeerde maat en een 0 teveel erachter?

Een aluminium (scandium klinkt heel interessant maar is maar een klein deel van de legering) fiets met dergelijke toponderdelen is bijna onverkoopbaar.
Als losse onderdelen zijn SR en lightweight ook niet meer zo geliefd.

Zo'n fiets stel je in principe samen om zelf van te genieten, niet om te verkopen. Maar ik denk ook niet dat hij te koop staat omdat de verkoper het geld nodig heeft of omdat hij in de weg staat. Vandaar de verkoop hier op het forum een een prijs waar geen haast uit blijkt, van de liefhebber, voor de liefhebber.
Campagnolo Ultra Dork

Gebruikersavatar
thestudent
Forum-lid HC
Berichten: 5350
Lid geworden op: 03 feb 2011 22:24
Locatie: Ergens tussen de veluwe en de rijn

Gebruikersavatar thestudent 15 okt 2022 15:57

T is een mooie fiets, maar het is duidelijk dat de prijs te hoog is. Ik zou erop passen en er ook best op willen fietsen, vind het zelfs nog een mooie fiets ook. Maar dit geld heb ik er niet voor over.
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 15825
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 15 okt 2022 16:15

daniel1975 schreef: 15 okt 2022 13:45 Doel je op de DeRosa Scandium?
Dat de fiets meer dan 10k views heeft op dit forum zonder verkocht te zijn was de directe aanleiding.
Maar er staan wel meerdere " juweeltjes" heel lang te koop.
Terwijl zelfs een OEM, om het woord namaak niet te moeten gebruiken, fiets met "Specialized" opdruk wel snel(-ler) verkoopt.
I know myself like no one else
Nothing to defend

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37371
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 15 okt 2022 16:20

Velgrem, alu en hoge prijs: tis een liefhebbersfiets.

Mijn carbon Colnago V1-R komt straks te koop met SR groep en Shamals voor een lagere prijs en verwacht dat die vrij snel weg is. Waarschijnlijk via MP.
Less is bore

Gebruikersavatar
SqueeZer
Forum-lid
Berichten: 171
Lid geworden op: 06 jan 2022 21:59

Gebruikersavatar SqueeZer 15 okt 2022 17:03

Prachtfiets, maar ook een echte liefhebbers fiets en hoe we het ook draaien of keren is het dan eigenlijk ook het verkeerde materiaal voor de meeste liefhebbers (Staal en/of Tita lijken daar toch de voorkeur te hebben).

Daarbovenop heb je het feit dat de meesten op dit forum of al redelijk voorzien zijn met een teveel aan fietsen (ikzelf) of als ze terug eens iets nieuws mogen van zichzelf of de vrouw :mrgreen: zelf ook liever iets nieuws opbouwen en dat brengt mij bij moeilijkheidspuntje 2 van deze prachtige DeRosa .. namelijk het feit dat het duidelijk een fiets is opgebouwd met erg exclusieve extra's en goodies (die de prijs ook goed opdrijven) door een eigenaar die een unieke en persoonlijke touch wou geven omdat hij echt plezier wou halen uit de opbouw (zo voelt die fiets voor mij toch aan en daar is niks verkeerd mee).


Doet niks af van het feit dat het een prachtbak is en ik er ook al naar staan kwijlen heb .. maat klopt, de prijs is toch wat diep denk ik omdat de restwaarde tweedehands altijd een pak lager is dan we gevoelsmatig willen toegeven als verkoper en de vrouw overtuigen thuis daarentegen is onbegonnen werk voor mij :roll: of de TS van de DeRosa zou mij een goede ruildeal moeten geven op een Ridley Helium SLX 2019 velgrem die nieuwprijs ook pittig was maar waar ik voorlopig verkopen ook heb bij opgegeven aangezien ik nog niet eens een bod boven de 1000 euro krijg voor een fiets met amper 1500 km op de teller :mrgreen:

Zelfde probleem als bij de TS trouwens -> teveel aan fietsen, die Ridley was er ook bij gekomen als loonvoordeel in natura van mijn toennmalige werkgever..

Ik zou overigens ebay en globale sites eens proberen om die DeRosa verkocht te krijgen (idem voor die Colnago C59 trouwens).

Gebruikersavatar
Sweety2008
Forum-lid
Berichten: 3098
Lid geworden op: 26 sep 2014 23:11

Gebruikersavatar Sweety2008 15 okt 2022 19:28

Tjaaaa, ik heb mijn fiets ook nog niet verkocht. Ondertussen heb ik de advertenties op Marktplaats en Nolensplein weer verwijdert. Komt toch niemand op af ook omdat het een kleine maat is.
Ghost Nivolet 6LC

Plaats reactie