Over smarttrainers, mancaves, ANT+ dongles, zweetdoeken en Zwiftigheden

Ervaringen Wahoo Kickr Bike i.c.m. Tacx Desktop App?

Gebruikersavatar
jdb05
Forum-lid
Berichten: 14
Lid geworden op: 01 jun 2014 20:59

Gebruikersavatar jdb05 03 okt 2022 12:43

Ik fiets al een aantal jaar vele uren binnen op de hometrainer. Eerder heb ik de Tacx Neo en de Tacx Flux gehad. Gegeven de iets fijnere ride-feel (vs. de Flux) heb ik een tijd terug de Wahoo Kickr Core aangeschaft.

Nu ik meer ruimte heb en veel binnen blijf fietsen, zit ik te kijken naar een smart-bike. Gegeven dat de Wahoo Kickr Bike dichter een fiets benaderd, en ook geen grote cockpit maar normaal stuur heeft, is dat mijn favoriet. Andere serieuze is de Tacx Neo Bike, gegeven ook goede ride-feel.

Een belangrijke overweging is hoe de trainer werkt met de Tacx Desktop App – wat ik veel liever gebruik dan Zwift etc. Bij mn Kickr Core werkt het en-sich goed, maar mis ik de link tussen de route en wattage / weerstand; waar ik met de Tacx daadwerkelijk meer weerstand krijg op een klim en naar binnenblad moet, kan ik op de Wahoo met buitenblad en klein kransje een klim op rijden.

Aangezien deze match met de Tacx Desktop App voor mij belangrijk is, zodoende de vraag of iemand ervaring heeft met het gebruik van de Tacx software icm. De Wahoo Kickr Bike?

Via de helpdesken van Garmin / Wahoo, en in winkels kom ik niet verder dan dat het in principe zou moeten werken gezien de verbinding (ANT+) – maar zoals de Core laat zien hoeft dat dus niet perfect te zijn.

Benieuwd naar jullie ervaringen en tips!
Laatst gewijzigd door jdb05 op 04 okt 2022 11:12, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
ibooij
Forum-lid
Berichten: 381
Lid geworden op: 28 dec 2006 09:52

Gebruikersavatar ibooij 03 okt 2022 19:39

Bedoel je hier daadwerkelijk Tacx Training Software (TTS), aangezien deze niet meer ondersteund wordt? Of gaat het om de Tacx Desktop App?

De Tacx Desktop App werkt wbt aansturing van de trainer alleen met Bluetooth en dan ook nog eens alleen met Tacx trainers.

Gebruikersavatar
jdb05
Forum-lid
Berichten: 14
Lid geworden op: 01 jun 2014 20:59

Gebruikersavatar jdb05 04 okt 2022 11:39

Dank voor het delen van je reactie.

Je hebt gelijk, om precies te zijn gaat het om de Desktop App (en heb dat in tekst hierboven aangepast).

Als ik je goed begrijp werkt de aansturing enkel met Tacx trainers, helder, dank!

Gebruikersavatar
ibooij
Forum-lid
Berichten: 381
Lid geworden op: 28 dec 2006 09:52

Gebruikersavatar ibooij 04 okt 2022 18:04

jdb05 schreef: 04 okt 2022 11:39 Als ik je goed begrijp werkt de aansturing enkel met Tacx trainers, helder, dank!
Dat begrijp je inderdaad helemaal goed. Als je toch wilt fietsen met filmbeelden zoals in de Tacx Desktop App dan zijn er voldoende alternatieven, zoals BigRingVR, Rouvy of Fulgaz. Zie o.a. dit topic: viewtopic.php?t=98014

Plaats reactie