Voor al je afspraakjes

Amstel Gold Race 2023 15 april

chris23599
Forum-lid
Berichten: 8
Lid geworden op: 06 jul 2020 13:18

chris23599 13 apr 2023 20:04

Zaterdag rij ik de 200km , start half 7
Wat trekken jullie aan ? Rond dat tijdstip zou t een graad of 3 zijn maar 2 uur later is het alweer 10graden met zon

colnagofreak
Forum-lid HC
Berichten: 5562
Lid geworden op: 26 sep 2004 21:41

colnagofreak 13 apr 2023 20:54

Windjackje of gilet over je wielershirt dat je later in je achterzak kan steken, zelf zet ik altijd de auto beneden in Valkenburg, daar kom je na pakweg 95 kilometer weer terug van de eerste lus, daar heb ik vaak mijn kleding omgewisseld. Vorig jaar vroor het bij de start, en daarna ook een graad of 12.
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!

Gebruikersavatar
synapse
Forum-lid
Berichten: 1092
Lid geworden op: 09 sep 2005 11:51

Gebruikersavatar synapse 14 apr 2023 10:49

Gewoon een uurtje afzien. Kan je vast wennen aan het afzien aan het einde van de rit
Courir c'est mourir un peu

Gebruikersavatar
synapse
Forum-lid
Berichten: 1092
Lid geworden op: 09 sep 2005 11:51

Gebruikersavatar synapse 14 apr 2023 10:50

Met dit weer heb ik spijt dat ik mij niet heb ingeschreven.
Veel plezier voor alle deelnemers
Courir c'est mourir un peu

colnagofreak
Forum-lid HC
Berichten: 5562
Lid geworden op: 26 sep 2004 21:41

colnagofreak 16 apr 2023 08:58

Het zit er weer op, de 245 kilometer weer volbracht, het zou voor mij zo ongeveer zo tussen de 30 en de 40 keer zijn dat ik de AGR gereden heb.
Ik heb nog speldjes liggen van Limburgs Mooiste met als onderschrift Amstel Gold Race, later is dit afgesplits naar wat nu de AGR is.
Ook Math Salden organiseerde een versie van de AGR, en zo ook de wielervereniging vanuit Geleen.

Maar nu over gisteren, om half zeven gereed voor de start, om me heen vooral "jeugd" twintigers en dertigers, daar sta je dan met je 61ste!
Proberen maar aan te haken, dat lukt natuurlijk niet meer met de eerste groep het tempo ligt veel te hoog.
Dan kom ik in een groepje waar het tempo zo rond de 36-37 ligt nog steeds er hoog voor mij, maar dat lukt nog net.

Als er wat klimmetjes komen waaieren er steeds wat fietsers af, na ongeveer 60 km moet ik er ook aan geloven.
Op 65 km is de eerste ravitaillering, waarna ik weer met een groepje mee kan rijden.
Na 95 kilometer met een gemiddelde van 31 terug in Valkenburg, waar ik de auto op zoek om weer wat proviand in de zakken te stoppen, wat te eten en een jasje uit te doen.

Wat "rest" is de rode lus van 150 km, nu is het geen probleem om aan te sluiten bij groepjes van mijn eigen tempo, wat ook wel nodig is er waait een harde koude wind op de plateaus als die op kop staat is het geen pretje. Vanaf de Loorberg volgen de klimmen in rap tempo. Vooral de lus rondom Camerig is altijd zwaar deze zit zo rond de 180 en 200 km. Weer terug in Mechelen komt dan de finale lus, met als eerste de Kruisberg, gevolgd door de Eyserbosweg en Huls.

Nu schiet het op nog zo'n 30 km, wat volgt is de Bergseweg zeer onaangenaam in het begin een vervelende niet lopende klim, die vervolgens blijft doorlopen in een soort vals plat. De Fromberg die mij altijd goed afgaat op een of andere manier. Dan de Keutenberg waar een heel peloton wandelaars naast de fiets zich een weg omhoog baant. Met een handje vol andere fietsers lukt het me ook hier weer zonder voet aan de grond boven te komen.

Nu met de wind op kop naar Valkenburg, de Cauberg stelt niets meer voor en is een kado na zoveel kilometers, om 17:00 uur kom ik over de finish.
Ik neem voldaan mijn medaille in ontvangst. Gemiddelde was net geen 26 km/uur, wat doet het er toe met 245 kilometer op de teller was het weer een mooie fietsdag. :like:
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 7823
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 16 apr 2023 09:03

Leuk verslag !
Do or don’t, there is no try

Plaats reactie