Een speciaal forum over wielen, naven, banden en aanverwante artikelen.

Velglint probleem met FFWD F2A achterwiel

wowo
Forum-lid
Berichten: 61
Lid geworden op: 24 aug 2016 23:48

wowo 02 okt 2022 13:03

Ik heb FFWD F2A wielen en het achterwiel hiervan is asymetrisch gespaakt:
Het spaakgat zit niet in het midden van de velg maar aan de niet aandrijfkant een beetje in het verhoogde gedeelte van de binnenvelg.
Orrspronkelijk zat er een velglint van FFWD waarvan ik niet meer weet hoe breed die was, maar die was vrij dik zodat het banden verwisselen moeilijk ging.
Daarna had ik een BBB rimtape 16mm en die legde ik er zo op dat de velg geheel over de spaakgaten ging, dus over het verhoogde gedeelte van de binnenvelg. Omdat die dus 16mm was, was het verhoogde gedeelte aan de andere kant van de binnenvelg geheel vrij van velglint. De band ging er goed.
Dat ging vrij redelijk maar bij hoge temperaturen ging het velglint schuiven en kwamen de spaakgaten vrij.
Daarom ook 18mm rimtape geprobeerd die beide verhoogde gedeeltes ook bedekt.
Helaas gaat die ook schuiven en dan heb je een verhoogd gedeelte wat onbedekt is en bedekt. Dat heeft tot gevolg dat de band niet goed erop ligt waardoor je flinke hobbels voelt.

Wie heeft hiervoor een oplossing?
Welk velglint kan ik nu het beste gaan gebruiken en welke breedte?
Wie heeft er toevallig ervaring met dit achterwiel en velglinten?

scottpch
Forum-lid HC
Berichten: 6334
Lid geworden op: 24 jul 2010 20:46
Locatie: Omgeving Eindhoven

scottpch 02 okt 2022 13:50

Wanneer je tape gebruikt en je ontvet de boel eerst, dan kan ie niet verschuiven.
Gebruik velgtape waarmee je wielen tubeless kunt maken, die blijft perfect zitten!

wowo
Forum-lid
Berichten: 61
Lid geworden op: 24 aug 2016 23:48

wowo 02 okt 2022 16:58

Toen het erg warm was, had ik het vermoeden dat het plaksel van het velglint "smolt". De asymmetrische spaken zorgen er dan misschien ook voor dat het lint eerder gaat schuiven.
De tip van de tubeless velgen ga ik zeker uitproberen. Bedankt.

Plaats reactie