Wil je een nieuwe racefiets kopen? Hulp nodig? Stel al je vragen hier!

Nieuwe gravel fiets

walter-
Forum-lid HC
Berichten: 5208
Lid geworden op: 08 okt 2017 11:27
Locatie: Lubbeek/België

walter- 03 okt 2022 09:38

In een zoektocht enkele jaren geleden kwam ik Bergamont tegen als merk; hun fietsen vind ik mooier dan een gemiddelde cube... eventueel nog betaalbaar; in voorraad, geen idee ;-).
https://www.bergamont.com/nl/en/product ... ndurance-6

derxx
Forum-lid
Berichten: 693
Lid geworden op: 16 dec 2020 12:34

derxx 04 okt 2022 01:22

walter- schreef: 03 okt 2022 09:38 In een zoektocht enkele jaren geleden kwam ik Bergamont tegen als merk; hun fietsen vind ik mooier dan een gemiddelde cube... eventueel nog betaalbaar; in voorraad, geen idee ;-).
https://www.bergamont.com/nl/en/product ... ndurance-6
Helaas maar een 10 speed GRX400. Vanwege de 11 speed cassette op de Kickr Core (wat wellicht wel kan werken, maar niet ideaal) valt dat voor mij dus af.

Vandaag wel bij de FM in de buurt geweest en over de Cube Nuroad Race gepraat. Zou ong in December binnen moeten komen, maar ik twijfel. Zeker omdat ik er toch meteen andere wielen in wil, en als ik dat meetel ben ik duurder uit dan een Canyon Grail 7. Als het een beetje meezit kan ik die volgende week testen, kijken hoe het voelt.
Afbeelding

hayes

hayes 04 okt 2022 09:03

Ik heb destijds ook de Grail bekeken maar die had dan écht afschuwelijk lelijke lasnaden, echt een zootje. Op foto's lijkt dit nu beter te zijn.
Hopelijk niet een exemplaar enkel voor de foto's...

Afbeelding

walter-
Forum-lid HC
Berichten: 5208
Lid geworden op: 08 okt 2017 11:27
Locatie: Lubbeek/België

walter- 04 okt 2022 13:09

Helaas maar een 10 speed GRX400. Vanwege de 11 speed cassette op de Kickr Core (wat wellicht wel kan werken, maar niet ideaal) valt dat voor mij dus af.

Vandaag wel bij de FM in de buurt geweest en over de Cube Nuroad Race gepraat. Zou ong in December binnen moeten komen, maar ik twijfel. Zeker omdat ik er toch meteen andere wielen in wil, en als ik dat meetel ben ik duurder uit dan een Canyon Grail 7. Als het een beetje meezit kan ik die volgende week testen, kijken hoe het voelt.
[/quote]

voila weer iets bijgeleerd: ik dacht dat GRX altijd 11 speed was ;-). Je hebt ook hun fietsen met 11 speed versies, maar die dan in een lelijke paarse kleur en duurder...

derxx
Forum-lid
Berichten: 693
Lid geworden op: 16 dec 2020 12:34

derxx 04 okt 2022 14:01

hayes schreef: 04 okt 2022 09:03 Ik heb destijds ook de Grail bekeken maar die had dan écht afschuwelijk lelijke lasnaden, echt een zootje. Op foto's lijkt dit nu beter te zijn.
Hopelijk niet een exemplaar enkel voor de foto's...

Afbeelding
Ik ga volgende week kijken in Koblenz (is net geen 2 uurtjes rijden). Ik ben benieuwd. Nu boeien me de lasnaden niet heel erg, als het maar sterk is, maar moet er wel enigszins fatsoenlijk uitzien natuurlijk.
Afbeelding

fietsvriend
Forum-lid
Berichten: 775
Lid geworden op: 15 okt 2008 23:17

fietsvriend 04 okt 2022 14:49

derxx schreef: 04 okt 2022 14:01
hayes schreef: 04 okt 2022 09:03 Ik heb destijds ook de Grail bekeken maar die had dan écht afschuwelijk lelijke lasnaden, echt een zootje. Op foto's lijkt dit nu beter te zijn.
Hopelijk niet een exemplaar enkel voor de foto's...

Afbeelding
Ik ga volgende week kijken in Koblenz (is net geen 2 uurtjes rijden). Ik ben benieuwd. Nu boeien me de lasnaden niet heel erg, als het maar sterk is, maar moet er wel enigszins fatsoenlijk uitzien natuurlijk.
9 oktober is er een Canyon test dag in Valkenburg. Is misschien wat dichterbij. Hoop dat de Grail er staat, wil m zelf ook in het echt zien.
Michiel

derxx
Forum-lid
Berichten: 693
Lid geworden op: 16 dec 2020 12:34

derxx 30 okt 2022 17:34

Ben in Koblenz geweest, en wat proef gereden, en dat beviel eigenlijk heel goed. Was dus in de markt voor een Grail AL 7 liefst de groene, want de zandkleur vond ik niet echt geweldig in het echt. Echter een klein maandje later zie ik dat de leverdatum van de zandkleur ergens tussen augustus en december 2023 is, en bij de groene staat er niet eens een datum bij.
Ik vind het niet erg om even te wachten, maar bijna een jaar (of misschien langer) vind ik dan toch wel een beetje te gortig.

Dus terug naar mijn eerste ingeving, de Cube Nuroad Race.
Wat wil het toeval: afgelopen week een beetje op MP aan het browsen, en zie ik een Cube Nuroad Race, maat medium, klein jaartje oud, weinig gereden (banden nog zowat nieuw), frame perfect, cassette en tandwielen voor kon je nieteens zien dat er mee gereden was. Kwam met een extra 11-34 cassette, spd pedalen, en nog wat spulletjes voor een goeie prijs.
Meteen contact opgenomen, gisteren gaan kijken en gekocht.
Vandaag mn eerste rit van 3 uurtjes ermee gemaakt door de bossen. Echt heerlijk. Hele tijd lekker in de natuur, lekker door de bossen crossen deed me heel erg herinneren aan vroeger met de BMX door het bos. Zonnetje erbij. Mijn dag kan niet meer stuk.

Foto's:
1.jpg
2.jpg
3.jpg
Afbeelding

hayes

hayes 30 okt 2022 17:41

Proficiat. Leuke fietsen bij Cube.
Zijn dat 1 liter bidons?? :shock:

walter-
Forum-lid HC
Berichten: 5208
Lid geworden op: 08 okt 2017 11:27
Locatie: Lubbeek/België

walter- 30 okt 2022 17:57

Super;

Maar die sportdrankkleur.... tegen de bakstenen achtergrond ok; maar in de vrije natuur?

Is dat niet een van de regels om niet let doorzichtige drinkbussen te rijden...?

Ed073
Forum-lid
Berichten: 96
Lid geworden op: 22 mei 2021 09:30

Ed073 30 okt 2022 18:13

De fiets is je gegund Derxx, mooie 1e rit gemaakt zie ik!

Gebruikersavatar
rene
Forum-lid HC
Berichten: 5812
Lid geworden op: 16 okt 2004 12:53

Gebruikersavatar rene 30 okt 2022 18:16

Mooie fiets @Derxx - GRX 610 groep er op als ik het zo zie. :like:
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless :mrgreen:

derxx
Forum-lid
Berichten: 693
Lid geworden op: 16 dec 2020 12:34

derxx 30 okt 2022 20:01

hayes schreef: 30 okt 2022 17:41 Proficiat. Leuke fietsen bij Cube.
Zijn dat 1 liter bidons?? :shock:
Jep 1L Elite bidons. Ik drink meestal tussen de 500-750ml per uur, en als je dan 3-4u onderweg bent is het wel prettig om ook genoeg bij je te hebben.
walter- schreef: 30 okt 2022 17:57 Super;
Maar die sportdrankkleur.... tegen de bakstenen achtergrond ok; maar in de vrije natuur?

Is dat niet een van de regels om niet let doorzichtige drinkbussen te rijden...?
Lol. De kleur komt van het sportdrank spul van de duitse DM. Smaakt prima, en icm met extra malto en een scheutje aanleng is het goed te pruimen. Ziet er alleen uit als raket brandstof :)

1e rit was heerlijk inderdaad, en de groep is mix GRX. Front is 600, remmen 400, hendels 600, derailleur 810. Werkte prima. Ik heb op m'n colnago de r8050 di2 zitten, dus moest weer even wennen aan mechanisch, maar het schakelt echt prima. Ook de 46/30 - 11/34 combi was perfect. 30-34 op de steile klimmetjes in het bos is echt ideaal, en op het vlakke was de 46 voor echt ruim voldoende.
Afbeelding

Plaats reactie