wisselen tussen 2 wielsets - welke naven?
Ook ketting wisselen is niet per se nodig. Ik heb hier 2 wielsets met eigen schijven en elk ook nog weer eens 2 cassettes (48/31 met 14-28 of 11-30 op de race set en 11-34 of 11-40 op de gravelset) op 1 ketting. Gaat allemaal goed zonder bijstellen, ook mbt kettinglengte. Wel allemaal DT350.
Ik heb hier één vaste ketting op de fiets. Afgemeten op de combinatie kettingblad/cassette met de grootste kettinglengte.
Ik wissel alles onderling af. DT350, Zipp, Hope, ChrisKing, Novatec. Derailleur zit ik nooit aan qua afstelling, hoogstens soms de b schroef (Mijn grootste kransen variëren van 50 tot 36)
Schijven heb ik eenmalig uitgelijnd dmv shims en dat was niet bij alle naven nodig.
De enige reden die ik kan verzinnen waarbij je graag bij één model zou willen blijven is verkrijgbaarheid/voorraad van onderdelen cq onderhoud die je eventueel zelf doet.
Ik wissel alles onderling af. DT350, Zipp, Hope, ChrisKing, Novatec. Derailleur zit ik nooit aan qua afstelling, hoogstens soms de b schroef (Mijn grootste kransen variëren van 50 tot 36)
Schijven heb ik eenmalig uitgelijnd dmv shims en dat was niet bij alle naven nodig.
De enige reden die ik kan verzinnen waarbij je graag bij één model zou willen blijven is verkrijgbaarheid/voorraad van onderdelen cq onderhoud die je eventueel zelf doet.
Gisteren de hoge zomerwielen vervangen voor lage wielen voor de winter. Van BH50evo naar Mavic Ksyrium SL. Niets hoeven aanpassen. Schakelt en remt prima. Dus ook tussen verschillende merken kan het prima werken.
Ride bikes, not tanks!