Cantilever remmen openen
een v brake heeft ook een noodle, die je kunt op en afdraaien als je QR niet open kan, die zit dan aan dat metalen 90deg gebogen buisje
heb jij geen noodle tussen je remgreep en je remklauw? zoals nicoNB aangeeft. niet de hendel maar het adjuster gedeelte.
je kabel iets meer ruimte geven, soms is t maar een fractie. ja dat heb je iets vrijeslag in de remhendel,
bij dit soort remmen komt het afstellen vrij exact.
wat bij weg remmetjes soms/vaak is opgelost in het ontwerp.
heb jij geen noodle tussen je remgreep en je remklauw? zoals nicoNB aangeeft. niet de hendel maar het adjuster gedeelte.
je kabel iets meer ruimte geven, soms is t maar een fractie. ja dat heb je iets vrijeslag in de remhendel,
bij dit soort remmen komt het afstellen vrij exact.
wat bij weg remmetjes soms/vaak is opgelost in het ontwerp.
Misschien even zeggen dat ik deed:
- oud wiel: ik kon de rem openen
- nieuw wiel is breder. Ik las dat de arm waarop de remblokken komen verticaal moet staan als de remblokken de wielen raken. Ik heb spacers weggehaald opdat dit het geval is (ik moest enkel links spacers wegnemen, rechts stond de arm al mooi verticaal).
- Ik heb dan de kabel die beide remdelen verbonden, en stelschroef afgesteld zodat er niet te veel of te weinig afstand is tot de velg.
en dan kan ik de rem niet meer openen...
maar de remblok iets te verplaatsen rechts is het dus opgelost.
Walter
- oud wiel: ik kon de rem openen
- nieuw wiel is breder. Ik las dat de arm waarop de remblokken komen verticaal moet staan als de remblokken de wielen raken. Ik heb spacers weggehaald opdat dit het geval is (ik moest enkel links spacers wegnemen, rechts stond de arm al mooi verticaal).
- Ik heb dan de kabel die beide remdelen verbonden, en stelschroef afgesteld zodat er niet te veel of te weinig afstand is tot de velg.
en dan kan ik de rem niet meer openen...
maar de remblok iets te verplaatsen rechts is het dus opgelost.
Walter