Naast de fiets is ook de berijder en wat die aan het lijf heeft een discussie waard.

Kledingset herfst/lente

jer81
Forum-lid
Berichten: 637
Lid geworden op: 06 aug 2014 17:21

jer81 23 sep 2022 18:43

Ik ben voornemens om dit jaar wat langer door te fietsen en het wordt al aardig fris.
Mijn kleding is hierop niet voorbereid en ik ben zoekende nar een setje. Lange broek met fijn zeem en jack van niet al te stugge stof. Het hoeft niet waterdicht te zijn, maar als het een beetje druppels zou tegenhouden is dat niet erg.

Heb wat overgewicht momenteel, maar verder geen bijzonderheden qua maatvoering.
Wat de beperkende factor is is het budget. Als de broek en het jack op samen op rond de 200 euro uitkomen dan zou dat fijn zijn. Meer heb ik er simpelweg nu niet voor over.

Nu zie ik dat Futurum hoog opgeeft over har 4 seizoenen jack (wat aan de dure kant met 150 euro maar als het echt goed is..). Is zoiets wat en hebben andere merken ook iets soortgelijks wellicht beter of tegen gunstigere prijs?

Qua broek vind ik een goed zeem belangrijk. Het gaan geen hele lange ritten worden maar ik zit toch al snel 1,5 uur op de fiets in de herfst schat ik in. Wat is een fijne lange broek met goed zeem die niet bloedheet is maar ook niet koud bij een temperatuur boven het vriespunt?

Alvast bedankt voor de adviezen.

bakboord1
Forum-lid
Berichten: 2024
Lid geworden op: 01 sep 2006 15:30

bakboord1 23 sep 2022 19:58

Als je al een goede broek hebt dan zou ik beenstukken erbij nemen.
Dat scheelt aanzienlijk in de aanschafkosten en heel veel mensen fietsen ermee. Ook mensen die veel fietsen, de hele winter door.

Een goed jasje kost helaas veel. Met aanbieding vaak nog 150 euro. Denk dan aan de gabba of perfetto. Andere merken hebben ook zo iets en ik heb een lapassione.
Ik heb eerst ook een paar keer een goedkoper jasje gekocht. Achteraf had ik beter direct iets goeds gekocht. Dat is dan toch goedkoper.
Beenstukken en een jasje moet precies lukken met je budget.

Er zijn echt heel wat websites die jasjes verkopen. Check dus goed de prijzen want de verschillen zijn soms groot / soms heb je mazzel.

Edit: vergeet de neopreen overschoenen niet. Dat scheelt ook veel.

meuk
Forum-lid
Berichten: 1104
Lid geworden op: 06 sep 2010 14:58

meuk 23 sep 2022 20:09

Ik sluit me helemaal aan bij het advies van Bakboord

scottpch
Forum-lid HC
Berichten: 6334
Lid geworden op: 24 jul 2010 20:46
Locatie: Omgeving Eindhoven

scottpch 23 sep 2022 20:10

Houd vooral de salesaanbiedingen in de gaten, dan kun je voor een prettiger bedrag toch iets moois scoren, evt overjarige modellen.
Kijk eens bij Salden, die hebben aanbiedingen van overjarige kledij, hoe ouder hoe meer korting!

Gebruikersavatar
TKMP
Forum-lid
Berichten: 1476
Lid geworden op: 02 aug 2013 21:03

Gebruikersavatar TKMP 23 sep 2022 20:45

ik heb een advertentie op deze site, kan je de hele winter mee door maatje M,
viewtopic.php?t=98046

Gebruikersavatar
Se7en
Forum-lid
Berichten: 658
Lid geworden op: 10 jun 2020 20:19
Locatie: Kop van Drenthe

Gebruikersavatar Se7en 23 sep 2022 21:09

Ik heb de POC Radiant thermo jack. Geschikt tot een graad of 5. Met thermo eronder kan je nog wel wat kouder gaan.
Nu bij Futurum voor 116 euro.
Cannondale CAAD10 | FSA PowerBox
Cannondale Trail SL3
Orbea Terra H30

1094
Forum-lid
Berichten: 1654
Lid geworden op: 07 feb 2015 16:59

1094 23 sep 2022 22:27

Als je langer wilt doorfietsen kan je misschien beter kijken naar ook iets wat in de winter werkt. Dan heb je meestal ook nog wel genoeg droge dagen die wel koud kunnen zijn. Zou dan voor een jack gaan en een lange broek met thermo voering. Als je niet al de veel geld er aan uit geeft kan je misschien ook nog arm en been/kniestukken kopen zodat je in de herfst/lente niet loopt te zweten.

Zou niet te veel kijken naar waterdicht achtige dingen want die worden snel duur en hoe vaak ga je nu echt in de regen rijden. Belangrijkste is altijd een comfortabele broek.

Als je echt krap zit kan je nog altijd all active kleding halen. Zeer goede prijs kwaliteit verhouding
https://cyclewear.eu/armstukken-all-active.html

rikkert
Forum-lid
Berichten: 3524
Lid geworden op: 29 aug 2007 21:58
Locatie: N-H

rikkert 24 sep 2022 07:16

Ik moet zeggen dat dat all active spul wellicht niet het meest hippe is maar verder prima werkt. Geldt ook voor 21 virages. En ik heb winterjasjes van de decathlon die ook prima hun werk doen. Ik fiets het hele jaar door, al jaren lang, maar gabba's en dat soort spul heb ik nooit gehad (ik zeg niet het niet werkt hoor, ook niet niet dat het niet beter is, maar dit werk best voor mij). Thermo lange mouwen heb gewoon van de Hema, winterjassie bij decathlon voor prima prijzen.

Overigens +1 voor de beenstukken-suggestie. Werkt ook prima.
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.

Gebruikersavatar
asmeets
Forum-lid
Berichten: 774
Lid geworden op: 22 sep 2009 23:23
Contact

Gebruikersavatar asmeets 24 sep 2022 07:59

Er zijn al wat goede adviezen voorbij gekomen. Vraag één is bij welke temperatuur je nog wilt kunnen fietsen. Dat heeft invloed op je keuze, maar ook op de prijs. Winterkleding is vaak duurder.

Je kunt ook eens bij Siroko kijken. Daar kun je wel slagen voor jouw budget. Ze lijken nu ook sale te hebben.

Kornuit
Forum-lid HC
Berichten: 5057
Lid geworden op: 25 aug 2011 11:53

Kornuit 24 sep 2022 08:23

Ik heb jaren met een lange broek gereden zonder zeem, over mijn korte broek heen. Nooit problemen mee gehad, doe dat nog steeds wel eens. Ook een stuk goedkoper dan langebroek met zeem.

Gebruikersavatar
Se7en
Forum-lid
Berichten: 658
Lid geworden op: 10 jun 2020 20:19
Locatie: Kop van Drenthe

Gebruikersavatar Se7en 24 sep 2022 08:32

PearlIzumi heeft regelmatig mooie kortingen trouwens. Heb daar vorig jaar met black friday een lange winterbroek gekocht, van 180 voor 30 euro.

https://shop.pearlizumi-eu.com/nl-nl/?g ... s4EALw_wcB
Cannondale CAAD10 | FSA PowerBox
Cannondale Trail SL3
Orbea Terra H30

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27542
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 24 sep 2022 08:41

Met beenstukken, een jasje en overschoenen kom je in de Nederlandse winters héél ver. Zeker i.c.m. wat thermoshirts. Ik heb zelf ook nog een dikkere winterjas (de Alpha van Castelli) maar er zijn genoeg winters dat ik die niet of nauwelijks draag.

Als het niet veel mag kosten is ook Van Rysel best goed hoor. Dit is het A-merk van Decathlon.

Laatste tip (maar dat is nu te laat) koop tegen het seizoen in! Dus winterkleding in de zomer.

Plaats reactie