Naast de fiets is ook de berijder en wat die aan het lijf heeft een discussie waard.

Kledingset herfst/lente

pino
Forum-lid
Berichten: 3286
Lid geworden op: 16 apr 2004 18:32
Locatie: Apendorp NL

pino 24 sep 2022 13:07

Ik gebruik beenstukken maar zelden. Eigenlijk alleen met het plan ze uit te doen ´s middags als er wat ruimte in de achterzak is ontstaan doordat er voer weg is. Ze zakken te vaak af (dunne knieeen?).
Na de korte broek gaat een lange broek aan die ook de onderrug extra warm houdt. Zonder zeem. De korte broek die eronder hebt slijt dan ook minder door het vuil.
Niet zijken maar reiden !

Gebruikersavatar
rob74
Forum-lid HC
Berichten: 5873
Lid geworden op: 13 nov 2007 22:36
Locatie: Utrecht
Contact

Gebruikersavatar rob74 24 sep 2022 14:45

Tip 1: koop beenstukken en vergeet winterbroeken met lange pijpen. Ik vond die dingen echt niks. Om zo'n groot kledingstuk toch nog enigszins goedkoop te houden, zijn er gewoon her en der concessies gedaan. Je bent gewoon beter en goedkoper af met één goede korte broek. Koop daar dan dus beenstukken bij. Hier heb je verschillende keuzes in. Van hele dunne die meer voor de sier zijn en hele warme dikke. Als je rond het vriespunt wil gaan fietsen, draag een extra onderbroek. Wellicht tegen de regels en niet optimaal qua zit comfort na 3 uur, waar wel lekker warm.

Tip 2: koop een jackje. Ook hier heb je weer veel keuze. Van winterwacht dik tot leuk voor bij 15 graden. Al eerder genoemd, van Rysel van Decathlon is goed betaalbaar. Ook BBB is redelijk goedkoop. Voor moeilijke Italiaanse namen betaal je vaak de hoofdprijs.
Live fast; die young. mijn blog

jer81
Forum-lid
Berichten: 637
Lid geworden op: 06 aug 2014 17:21

jer81 24 sep 2022 17:15

Dank voor de tips allemaal. Zal me er eens wat verder in gaan verdiepen.
Onder het vriespunt hoeft lig niet want dan zet ik de fiets wel in de Tacx. En als het regent fiets ik ook niet, hooguit als ik overvallen wordt door een buitje.

marcel1966
Forum-lid
Berichten: 90
Lid geworden op: 10 aug 2010 21:35

marcel1966 24 sep 2022 17:32

Naast al genoemde merken zou je ook eens kunnen kijken naar: https://www.galibier.cc/

Ik vind de prijs/kwaliteit-verhouding van hun kleding erg gunstig.
Marcel

maarten1
Forum-lid
Berichten: 176
Lid geworden op: 06 dec 2012 20:32

maarten1 24 sep 2022 20:50

Mag ik je nog een goed regenjasje aanbevelen: iets klein en compact maar liefst waterdicht.

Gebruikersavatar
SqueeZer
Forum-lid
Berichten: 171
Lid geworden op: 06 jan 2022 21:59

Gebruikersavatar SqueeZer 24 sep 2022 21:46

Tip https://www.vermarcsport.com/nl/solid-technical-vest

En Van Rysel is ook degelijk verder zoals velen al geopperd hebben Outlets in de gaten houden, en ik koop altijd in de zomer mijn winterspul en in de winter mijn zomerspul .. ok heb je even de laatste nieuwe mode niet maar laat ons eerlijk zijn die verandert echt niet ieder moment en ik koop gewoon wat ik mooi vind.

En laagjes en thermoshirts (ik heb goede ervaringen met Futurumshop Merinowol baselayers).

jer81
Forum-lid
Berichten: 637
Lid geworden op: 06 aug 2014 17:21

jer81 25 sep 2022 12:50

Op advies ben ik even gaan kijken op de website van Siroko. Ziet er goed uit en momenteel flink korting.
Maar kan geen logica ontdekken in de naamgeving. SRX is de duurdere/betere lijn maar verder....

Bijvoorbeeld bij de lange broeken heb je naast SRX de Black Sea, Bolzano en Envalira. Wat is nou daadwerkelijk het verschil? Advies temperatuur om het te dragen staat er niet bij helaas. De Black Sea is de basisbroek en de andere twee hebben winddichte panelen en een beter zeem. Maar het daadwerkelijke verschil tussen die laatste twee is vrij onduidelijk.

Bij de jassen is het nog veel onoverzichtelijker omdat daar veel meer keuze is.

Maar goed, heb zowel een jack als een broek kunnen kiezen en de prijs is erg gunstig. Als dit bevalt dan zie ik mijzelf nog wel meer kleding van dit merk bestellen.

Plaats reactie