Aero cockpit - Mechanise groep - Weggewerkte kabels
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 6334
- Lid geworden op: 24 jul 2010 20:46
- Locatie: Omgeving Eindhoven
Daar heb ik het ook gevonden.nijkie schreef: ↑24 sep 2022 11:21 https://www.sensabikes.com/custom-bikes ... ra-2x11Bij configureren next drukken tot de stuur combi
Vos in Zwanenburg verkoopt veel Sensa's, ook de GF en daar zie ik klanten die alsnog kiezen voor een stuur + Nok combi van Sensa in carbon tegen meerprijs en die ook gemonteerd wordt.
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 12661
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
Mechanisch schakelen met compleet weggewerkte kabels gaat een ramp worden.
Niet doen, je zult continu schakel ellende hebben en het slijt enorm.
Niet doen, je zult continu schakel ellende hebben en het slijt enorm.
+1wasbeer2006 schreef: ↑25 sep 2022 08:26 Mechanisch schakelen met compleet weggewerkte kabels gaat een ramp worden.
Niet doen, je zult continu schakel ellende hebben en het slijt enorm.
Dogma F
Ik snap wat je vandaan komt. Bij de introductie van onzichtbare stuur kabel combinatie (volledig geïntegreerd) ben ik ook verliefd. Nu op zoek naar een nieuwe fiets en heel hoog op mijn lijstje ook volledig geïntegreerd stuur.
Eveneens boven aan dat lijstje elektronisch schakelen. En ik vrees dat je spijt gaat krijgen als je frequent fietst van de keuze/combinatie mech / geïntegreerd.
Het zal technisch zeker mogelijk zijn, maar kabels die zoveel frictie hebben door korte moeilijke bochten zou ik niet aan beginnen.
Ieder jaar terug naar de fm voor nieuwe kabels eens afzetten tegen de upgrades naar elektrisch. Misschien is er ergens nog iets op te rekken in je budget?
(Wat is je budget)
Nou nou, bij mijn zoon zijn Scott Foil en Trek Madone schakelt het zeer goed, of kan wel zeggen uitstekend !! Bij beide fietsen volledig weggewerkt Ultegra 8020 mechanische groep ! ( mechanisch schijfrem )wasbeer2006 schreef: ↑25 sep 2022 08:26 Mechanisch schakelen met compleet weggewerkte kabels gaat een ramp worden.
Niet doen, je zult continu schakel ellende hebben en het slijt enorm.
Van slijtage is ook helemaal geen sprake. Dus ik weet niet op welke ervaringen jou uitspraak berust ?
Laatst gewijzigd door rene op 25 sep 2022 13:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless
Op mijn SuperSix zit het laatste stukje kabel uit het frame naar de achterderailleur heel vreemd in een knik. Daar kun je niet omheen.
Het schakelt verder prima maar geeft ontzettend veel slijtage. Dat stukje buitenkabel vervang ik aan het begin van het seizoen en nog eens bij afloop van het seizoen. Dan werkt het probleemloos.
Met interne bekabeling zul je ook wel iets meer slijtage kunnen verwachten, reken erop dat je de hele kabelset rem en versnelling jaarlijks kunt vervangen.
Geen ramp, is een leuke klus. Nieuw stuurlint erop en je fiets rijdt weer als nieuw.
Maar even zo goed, hoe mooi geïntegreerde kabels ook zijn, met alles mechanisch bediend ga ik er niet aan beginnen. Minstens Di2 en liefst ook hydraulische remmen. Goed, als je een leiding moet vervangen is het eveneens een hoop werk maar ik heb nog nooit een remleiding kapot gehad. En al 5 fietsen met schijfremmen gehad.
Het schakelt verder prima maar geeft ontzettend veel slijtage. Dat stukje buitenkabel vervang ik aan het begin van het seizoen en nog eens bij afloop van het seizoen. Dan werkt het probleemloos.
Met interne bekabeling zul je ook wel iets meer slijtage kunnen verwachten, reken erop dat je de hele kabelset rem en versnelling jaarlijks kunt vervangen.
Geen ramp, is een leuke klus. Nieuw stuurlint erop en je fiets rijdt weer als nieuw.
Maar even zo goed, hoe mooi geïntegreerde kabels ook zijn, met alles mechanisch bediend ga ik er niet aan beginnen. Minstens Di2 en liefst ook hydraulische remmen. Goed, als je een leiding moet vervangen is het eveneens een hoop werk maar ik heb nog nooit een remleiding kapot gehad. En al 5 fietsen met schijfremmen gehad.
Dogma F
@ramon73: misschien jaarlijks vervangen als je + 10.000 km doet per jaar…. Maar dan zal een externe kabelset ook wel aan vervanging toe zijn. Kabels zullen niet sneller slijten als ze binnendoor een frame/ stuur lopen. Mits natuurlijk het frame ontworpen is om kabels binnendoor te laten lopen zoals @havana al aangaf.
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 12661
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
@Rene, Van Trek. Het eerste jaar of twee hadden die volledig geintegreerde kabels met mechanische groepen.
Daar zijn ze vanafgestapt omdat dit dus veel problemen gaf.
Het ene frame is het andere niet. maar je hebt toch aardig wat krappe bochten.
Mechanisch remmen geloof ik nog wel. Maar schakelen.
Daar zijn ze vanafgestapt omdat dit dus veel problemen gaf.
Het ene frame is het andere niet. maar je hebt toch aardig wat krappe bochten.
Mechanisch remmen geloof ik nog wel. Maar schakelen.
Kan , mijn zoon heeft dus alleen maar prima ervaringen met beide fietsen en geïntegreerde kabels en mechanisch schakelen icm schijfremmen. Dus voor wat het waard is mbt de topic opener. Het kan dus goed of fout gaan, dat is dan duidelijk.wasbeer2006 schreef: ↑25 sep 2022 16:53 @Rene, Van Trek. Het eerste jaar of twee hadden die volledig geintegreerde kabels met mechanische groepen.
Daar zijn ze vanafgestapt omdat dit dus veel problemen gaf.
Het ene frame is het andere niet. maar je hebt toch aardig wat krappe bochten.
Mechanisch remmen geloof ik nog wel. Maar schakelen.
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless