Hoi,
Ik ben in het bezit van een Giant TCR Advanced en ben zo handig geweest om mijn voorvork af te laten zagen tbv een betere aerodynamica. Helaas ben ik na verloop van tijd ben ik allerlei klachten gaan ontwikkelen zoals rug- en nekpijn. Nu wil ik dat oplossen met een stuurklemverhoger/voorvorkverhoger maar die moet een diameter van 1 1/4 inch hebben. Ik zie ze echter alleen in 1 1/8 inch. Weet iemand of ze uberhaubt bestaan? Anders zit er niets anders op om op zoek te gaan naar een andere voorvork...
Ik hoor het graag!
Mvg Edwin
Fietsklem verhoger 1 1/4 inch
Als de vorkbuis van carbon is gewoon met dezelfde diameter verlengen (bijv. wat je eraf hebt gezaagd) en in de vorkbuis een passende versteviging (buis) verlijmen.
Edit: sorry, werkt ook niet want dan krijg je de compression plug er niet meer in.
Edit: sorry, werkt ook niet want dan krijg je de compression plug er niet meer in.
Laatst gewijzigd door Orlok op 18 sep 2022 11:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless
Je kan contact opnemen met Unlimited Colors. Zij kunnen de vorkbuis verhogen, zonder dat je er nog wat van ziet. Of dit goedkoper is dan een nieuwe vork, durf ik niet te zeggen.
Een lager stuur is niet altijd aerodynamischer. Je kan vaak beter je stuur wat hoger hebben en daardoor je onderarmen horizontaal, dan een te laag stuur en je armen meer gestrekt.
Een lager stuur is niet altijd aerodynamischer. Je kan vaak beter je stuur wat hoger hebben en daardoor je onderarmen horizontaal, dan een te laag stuur en je armen meer gestrekt.
Goedkoop is zeker niet altijd beter. Een voorvork verhoger is zeker niet mooier dan de stuurpen omdraaien. Ik zou er ook een goede tandartsverzekering bijnemen.
In hoever ben je zeker dat je een voorvork hebt van 1 1/4 inch, volgens mij zijn de voorvorken van de TCR taps toelopende vorkbuis onder 1 1/4" en boven 1 1/8", toch . . . .
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless