Over smarttrainers, mancaves, ANT+ dongles, zweetdoeken en Zwiftigheden

BigRingVR, Rouvy, Fulgaz, of....?

a_v
Forum-lid
Berichten: 206
Lid geworden op: 14 aug 2015 21:32

a_v 14 dec 2022 12:22

Ik heb ook FulGaz geprobeerd met een trial. Beelden hebben echt meerwaarde, een stuk minder saai dan (alleen) een podcast.

Twee dingen:
- Kun je als je de rit combineert met een workout (in mijn geval via Trainingpeaks) blokken van de workout skippen, zoals dat op de Wahoo kan?
- Het leek erop dat mijn workout zich uitsmeerde over de lengte van de opname van de klim, waardoor de lengte van de intervallen langer werd (in mijn geval Vo2Max met 4 minuten ertussen ipv de 2 die in Join stond. Ik weet nog niet of dit een structureel probleem is. Hebben meer mensen dit gehad?

Gebruikersavatar
Theo V
Forum-lid HC
Berichten: 5698
Lid geworden op: 14 mar 2008 18:47
Locatie: In de kop van ....

Gebruikersavatar Theo V 14 dec 2022 13:23

Over je tweede punt.
Je moet wel de afspeelsnelheid instellen.
Deze staat standaard op 'opname' snelheid.

wasbeer2006
Forum-lid HC
Berichten: 12485
Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47

wasbeer2006 14 dec 2022 13:27

BigRingVR getest.

Review
-Heel veel diversiteit aan wegen. Klimmen, rechtdoor heuvelachtig alles zit erin;
-Mooie beelden;
-Snelheid beelden minder goed dan Taxc software. Taxc komt reëler over.
-Ook gewoon saai.

Onder aan de streep werkt Zwift toch het best voor mij motiveert mij dat het minst niet :-)
Ik blijf binnen een noodzakelijk kwaad vinden. Saai, niet leuk en de tempretuur is nooit echt lekker omdat je onnatuurlijk opwarmt.
Mis de snelheidsbeleving, bochten, remmen, optrekken etc.

Ik vind lekker sleutelen aan mijn fietsen een stuk leuker dan binnen fietsen.

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27462
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 14 dec 2022 13:40

Ik denk dat je binnenfietsen niet moet vergelijken met buiten fietsen. Binnenfietsen is een aparte discipline. Dat moet je op zichzelf zien.

Het is hetzelfde als masturbatie vergelijken met echte seks.

wasbeer2006
Forum-lid HC
Berichten: 12485
Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47

wasbeer2006 14 dec 2022 15:14

Door die laatste zin begrijp ik het ineens :-)

Maar dat is ook zo en voor mij is binnenfietsen dan onderhoud voor de maanden november tm februari.
Twee a drie keer een uurtje kan ik ook wel opbrengen en erna heb ik wel een goed gevoel van iets gedaan hebben.

Soort seks als je moe bent, lastig beginnen, maar achteraf toch altijd goed

Kornuit
Forum-lid HC
Berichten: 5018
Lid geworden op: 25 aug 2011 11:53

Kornuit 14 dec 2022 16:13

Ik blijf Zwift toch ook het beste vinden en dat komt vooral doordat ik de trainingen die ik maak in intervals.icu heel makkelijk over zet. Uiteraard zal dat ook werken met Fulgaz etc, maar dat ben ik gewoon minder gewend.

Wat Havana zegt is waar, je moet het gewoon niet vergelijken met buiten qua hoe het er uit ziet, al is het qua inspanning gewoon gelijk. Je spieren weten echt niet of je nou binnen of buiten aan het fietsen bent.

Het hangt er bij mij ook per dag af of het lekker loopt binnen. Soms heb ik een drukke dag gehad en zit ik gehaast op de indoor trainert, dan lukt het gewoon niet en kap ik er mee na 60min. Soms gaat het super lekker en draai ik zoals gisteren 90min op 90% FTP wat een training van bijna 2u is incl warmingup en coolingdown. Het kan dus per dag verschillen en dat is prima.

Gebruikersavatar
jakkel
Forum-lid
Berichten: 2260
Lid geworden op: 05 dec 2008 13:33

Gebruikersavatar jakkel 14 dec 2022 16:35

Ik zit nu bijna 1,5 maand op Zwift (980 km), tevens m'n eerste kennismaking met virtueel fietsen. Ik vind het tot hiertoe best wel oké. Moest ik op een witte muur moeten kijken, het zou me niet lukken. Maar de verschillende mogelijkheden en disciplines die aangeboden worden maken het wel interessant. Waar ik elke winter toch wel wat kilo's bij kom (soms tot bijna 10 kg), heb ik het tot hiertoe kunnen beperken tot 1,5/2 kg extra. En de conditie blijft redelijk oké. Vandaag nog eens 55 km met de MTB door bos en veld onder een winterzonnetje. Toch wel leuker dan virtueel, maar ja, de zon schijnt dan ook niet altijd. :D

scottwilko
Forum-lid HC
Berichten: 4328
Lid geworden op: 23 feb 2005 20:44

scottwilko 14 dec 2022 18:18

Wouw. 980 km in 1,5 maand, zal ongeveer 150 per week zijn. Dat betekent dat je ongeveer 6 uur per week achter een scherm fietst. Daar heb ik wel respect voor, ik doe dat max 2x een uur per week, meer trek ik qua motivatie echt niet.
Overigens gaat het bij mij met de motivatie wel veel beter met de VR van Rouvy, dan de animatie en slechte live beelden van Bkool.

Gebruikersavatar
jakkel
Forum-lid
Berichten: 2260
Lid geworden op: 05 dec 2008 13:33

Gebruikersavatar jakkel 14 dec 2022 19:15

scottwilko schreef: 14 dec 2022 18:18 Wouw. 980 km in 1,5 maand, zal ongeveer 150 per week zijn. Dat betekent dat je ongeveer 6 uur per week achter een scherm fietst. Daar heb ik wel respect voor, ik doe dat max 2x een uur per week, meer trek ik qua motivatie echt niet.
Overigens gaat het bij mij met de motivatie wel veel beter met de VR van Rouvy, dan de animatie en slechte live beelden van Bkool.
Rond de 200 km/week. Ik doe vooral langere trainingen. Af en toe eens een korter wedstrijdje. Nadeel is wel dat de Zwift app zo af en toe eens crasht zonder duidelijke reden. :cry:

Gebruikersavatar
fredmtb-sport
Forum-lid
Berichten: 1746
Lid geworden op: 11 jul 2009 14:16
Locatie: Soest
Contact

Gebruikersavatar fredmtb-sport 14 dec 2022 20:12

havana schreef: 14 dec 2022 13:40 Ik denk dat je binnenfietsen niet moet vergelijken met buiten fietsen. Binnenfietsen is een aparte discipline. Dat moet je op zichzelf zien.

Het is hetzelfde als masturbatie vergelijken met echte seks.
Idd, niet echt vergelijkbaar. Maar als echte mooi weer rijder en iemand die liever niet in het donker fietst is het een prima oplossing. Voor mij geen ritjes met 3gr. en regen, dan maar binnen. Nu helemaal gezien revalidatie en dan wel trouw elke dag een uur pakken.
Die 2e opmerking: Briljant, onthouden deze :winkthumb:
Met grote groepen tegenwoordig wielrennen op de openbare weg?
Zou verboden moeten worden..........

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37377
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 14 dec 2022 22:53

Fijne aan Bigring is dat je op een druilerige grauwe dag lekker in de zon in Zuid Europa kunt fietsen.
Echter, ik vind dat er een absurd groot aandeel suffe, nikszeggende ritten is toegevoegd. Saaie vlaktes in Amerika bijv.
Is nog genoeg mooiers en leukers in Europa te filmen wat stuk aantrekkelijker is om naar te kijken. Rondje Gorges de la Nesque, meer van Annecy rond, etc.
Less is bore

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37377
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 12 jan 2023 13:01

daniel1975 schreef: 14 dec 2022 22:53 Fijne aan Bigring is dat je op een druilerige grauwe dag lekker in de zon in Zuid Europa kunt fietsen.
Echter, ik vind dat er een absurd groot aandeel suffe, nikszeggende ritten is toegevoegd. Saaie vlaktes in Amerika bijv.
Is nog genoeg mooiers en leukers in Europa te filmen wat stuk aantrekkelijker is om naar te kijken. Rondje Gorges de la Nesque, meer van Annecy rond, etc.
Dit begint mij meer en meer tegen te staan.

Rouvy het beste alternatief met reallifevideo als het gaat om leuke beelden uit Europa?
Less is bore

Plaats reactie