Over smarttrainers, mancaves, ANT+ dongles, zweetdoeken en Zwiftigheden

BigRingVR, Rouvy, Fulgaz, of....?

Woefdram
Forum-lid
Berichten: 2212
Lid geworden op: 06 jan 2012 17:48

Woefdram 17 okt 2022 22:10

Ik zou gewoon een free trial doen, dan weet je of het voldoet aan je verwachtingen.

Oppbogga
Forum-lid
Berichten: 1253
Lid geworden op: 23 feb 2012 14:14

Oppbogga 18 okt 2022 12:43

Ik draai FulGaz uitsluitend op de aipad en het klimgevoel nadert aardig de realiteit is mijn constatering.
...

Gebruikersavatar
csteenbe
Forum-lid
Berichten: 3118
Lid geworden op: 01 aug 2006 12:24

Gebruikersavatar csteenbe 19 okt 2022 22:04

Oppbogga schreef: 18 okt 2022 12:43 Ik draai FulGaz uitsluitend op de aipad en het klimgevoel nadert aardig de realiteit is mijn constatering.
Vandaag de 1ste rit met FulGaz gereden, Passo Pordoi - voelde zeer nauwkeurig.

Beeld kwaliteit is goed, UI erg fijn en makkelijk qua setup.

Beslissing genomen om trainerroad na 7 jaar eruit en FulGaz erin.
YFood !!!

Gebruikersavatar
fredmtb-sport
Forum-lid
Berichten: 1746
Lid geworden op: 11 jul 2009 14:16
Locatie: Soest
Contact

Gebruikersavatar fredmtb-sport 20 okt 2022 08:56

OK, dat klinkt veelbelovend mbt FulGaz. Bedankt voor feedback :winkthumb:
Idd de trail optie die "Woefdram" aangeeft zeker aan gedacht, maar is ook lekker om ervaring "uit het veld" te lezen.
Zo gauw ik groen licht krijg van fysio om voorzichtig wat te trappen, dan deze maar even op de Ipad zetten.
Met grote groepen tegenwoordig wielrennen op de openbare weg?
Zou verboden moeten worden..........

HV1954
Forum-lid
Berichten: 13
Lid geworden op: 23 aug 2018 17:22

HV1954 31 okt 2022 13:45

Heb nu de trial van FulGaz, maar op mijn iMac (BigSur) en Tacx neo smart 2018 draait dit voor geen meter.
Telkens het % omhoog gaat, gaat enkel mijn snelheid omlaag maar is er helemaal geen weerstand.
Ook de sync lijkt niet te kloppen.
Nog iemand problemen hiermee?
Vind het anders een heel fijne app met uitstekende video kwaliteit.
En ja.... wanneer je stopt met trappen loopt de video gewoon door, heel vervelend.

scottwilko
Forum-lid HC
Berichten: 4328
Lid geworden op: 23 feb 2005 20:44

scottwilko 16 nov 2022 12:42

Vorig jaar met Black friday een jaar Bkool gekocht, dat jaar is bijna af en ik wil wat anders. Animatie van Bkool heb je na 3 ritjes wel gezien en de video kwaliteit is bedroevend.
Maar goed, nu dus wat anders en ik twijfel tussen Rouvy en Fulgaz. Beide programma's heb ik vorig jaar getest en hebben absoluut beide voor en nadelen. Ik neig het meeste richting Fulgaz, door de prijs en goede kwaliteit beeld. Ik had alleen 1 groot nadeel. Telkens bij opstarten moest ik opnieuw in een lijst de juiste sensoren selecteren, anders werkte het programma niet.
Weet iemand of dit nu automatisch gaat op een Windows pc? Bij elk ander programma gaat dit namelijk wel automatisch.

Kornuit
Forum-lid HC
Berichten: 5018
Lid geworden op: 25 aug 2011 11:53

Kornuit 16 nov 2022 12:53

scottwilko schreef: 16 nov 2022 12:42 Vorig jaar met Black friday een jaar Bkool gekocht, dat jaar is bijna af en ik wil wat anders. Animatie van Bkool heb je na 3 ritjes wel gezien en de video kwaliteit is bedroevend.
Maar goed, nu dus wat anders en ik twijfel tussen Rouvy en Fulgaz. Beide programma's heb ik vorig jaar getest en hebben absoluut beide voor en nadelen. Ik neig het meeste richting Fulgaz, door de prijs en goede kwaliteit beeld. Ik had alleen 1 groot nadeel. Telkens bij opstarten moest ik opnieuw in een lijst de juiste sensoren selecteren, anders werkte het programma niet.
Weet iemand of dit nu automatisch gaat op een Windows pc? Bij elk ander programma gaat dit namelijk wel automatisch.
Nee ik moest dat ook elke keer selecteren. Na een proefperiode ben ik met Fulgaz gestopt. Ik doe toch alleen maar blokken op de indoor trainer en vind ik prettiger werken in Zwift.

Woefdram
Forum-lid
Berichten: 2212
Lid geworden op: 06 jan 2012 17:48

Woefdram 16 nov 2022 13:21

Ik gebruik Fulgaz op AppleTV en daar moet ik ook steeds de sensoren kiezen, vervelend maar niet onoverkomelijk. Ik doe ook blokken indoor (Join), en zet er dan een fijne Alpenklim onder "voor het uitzicht".

Cootje68
Forum-lid
Berichten: 2
Lid geworden op: 02 sep 2022 11:00

Cootje68 06 dec 2022 17:37

Ik heb Rouvy 2 weken uitgeprobeerd en heb nu 2 weken Fulgaz op proef. Ik vind beeldkwaliteit van Fulgaz beter, ook is dashboard overzichtelijker. Fulgaz ook gebruiksvriendelijker al moet je wel steeds connecten.

Woefdram
Forum-lid
Berichten: 2212
Lid geworden op: 06 jan 2012 17:48

Woefdram 06 dec 2022 18:49

Net een Join cadence pyramid gedaan op de Italiaanse kant van de Agnel op Fulgaz en geen moment verveeld, uurtje zo voorbij.

Gebruikersavatar
fredmtb-sport
Forum-lid
Berichten: 1746
Lid geworden op: 11 jul 2009 14:16
Locatie: Soest
Contact

Gebruikersavatar fredmtb-sport 07 dec 2022 18:34

Inmiddels ook iets meer dan een week met Fulgaz gefietst en moet zeggen dat het me wel bevalt. Beeldkwaliteit om mijn Ipad Pro is erg goed. Het gevoel is ook goed, reageert vrij direct op hellingen.
Moest wel wennen aan de interface, duurde eventjes maar alles kunnen vinden. Inderdaad bij opstarten elke keer opnieuw connectie maken is misschien een nadeel.
Maar volop tevreden en prima afwisseling op Kinomap (niet bijzonder vond ik dat),
Dus voorlopig blijf ik even op dit platform (momenteel dagelijks) mijn rondje te rijden.
Met grote groepen tegenwoordig wielrennen op de openbare weg?
Zou verboden moeten worden..........

Gebruikersavatar
luvene
Forum-lid
Berichten: 235
Lid geworden op: 15 jul 2014 12:10
Locatie: Eygelshoven

Gebruikersavatar luvene 14 dec 2022 11:41

Ieder zijn ding, ik fiets met mijn Elite Direto X via Kinomap omdat je met Kinomap heel veel routes in Nederland hebt en dus ook in Zuid Limburg waar ik woon. De kwaliteit van de video's is in het algemeen goed tot zeer goed met echte straatbeelden dus niet die animatie shit van Zwift, sorry...... , het ligt er natuurlijk aan wie die video heeft gemaakt maar ik ben zeer tevreden. Je kunt de video's ook downloaden op je smartphone of tablet om zo de internetverbinding niet te hoeven gebruiken. Kinomap is ook voordelig en zeker t.o.v. Zwift. Je hebt ook de mogelijkheid om zelf een video te maken en deze te uploaden naar de database van Kinomap. Ben ik zeker nog van plan.

Plaats reactie