Hallo,
Graag vraag ik jullie hulp voor het maken van een keuze voor een racefiets.
Op dit moment heb ik een Cannondale Caad 8 Shimano 105 uit 2011. Deze weegt ong 10kg en is 54cm.
Ik ben 1.74m en heb een binnenbeenlengte van ong 83cm.
Ik fiets voornamelijk recreatief in vlakke gebieden of lichte gebergtes, ben geen fan van fietsen met veel wind. (ja ben een recreatie mietje).
Nu ben ik bij het speuren op Marktplaats 2 fietsen tegen gekomen waar ik erg tussen twijfel, kunnen jullie mij helpen met de voors en tegens en waarom ik beter voor de een dan voor de ander zou kunnen gaan?
Ridley Noah SL Aero
Maat M
2017
14000km
Verkoper geeft aan: netjes onderhouden
Weegt ong 7kg
Ultegra afgemonteerd
Mavic cosmic wielset
Link: https://www.marktplaats.nl/v/fietsen-en ... U0LjAuMC4w
Sensa Calabria
Maat 53
2016
4000km
Verkoper geeft aan: weinig tot geen onderhoud
Weegt ong 8kg
Ultegra afgemonteerd
Vision team 35 wielset
Link: https://www.marktplaats.nl/v/fietsen-en ... YxLjAuMC4w
Beide frames heb ik nog nooit in het echt gezien maar de Sensa Calabria heb ik altijd een mooie fiets gevonden, nu viel ik ook direct voor deze Ridley Noah. Kunnen jullie mij helpen?
Bij voorbaat dank, Tessa.
Hulp nodig in keuze
-
- Forum-lid
- Berichten: 2
- Lid geworden op: 14 sep 2022 13:37
Blijf weg van Ridley, twee frames met framebreuken op dezelfde plaats in mijn (heel kleine) praktijk.
koop de juiste maat, ik heb gelijke lichaamsmaten als jij en het zegt niet zo heel veel over bv: arm lengte flexibelheid ect.
maar de ridley is een andere maat als de sensa,
en de sensa zou ik prima passend kunnen maken, jij misschien ook.
ik zou zelf altijd een s je aanschaffen van ridley mocht ik erop uit zijn voor een vlaminck
maar de ridley is een andere maat als de sensa,
en de sensa zou ik prima passend kunnen maken, jij misschien ook.
ik zou zelf altijd een s je aanschaffen van ridley mocht ik erop uit zijn voor een vlaminck
Van beide fietsen is wel wat te zeggen. Maar wat is je budget? ik denk dat de Sensa voor minder weg gaat. De ridley heeft een 52-34 compact voorblad. De 52 is erg groot voor een recreatieve fietser. De Sensa heeft ook wat minder kilometers waardoor de kans groter is dat alle lagers nog als nieuw draaien. Bij 14000 km van de ridley kan je al wat wiel/stuur lagers verwachten.
Kilometers zeggen niks. Kilometers in slecht weer en mate van onderhoud zijn belangrijk.
Ik hoor veel klachten over het gebrek aan comfort bij de Noah. Echt een beenharde stuiterbak blijkbaar.
Van beide merken kan ik niet koud of warm worden.
De Ridley ziet er een maatje groter uit.
De Sensa ziet er niet heel netjes uit naar dat kan aan de kwaliteit van de foto's liggen. Als de fiets zelf onderhouden is, voorspelt de montage van de Garmin mount niet veel goeds.
Ik hoor veel klachten over het gebrek aan comfort bij de Noah. Echt een beenharde stuiterbak blijkbaar.
Van beide merken kan ik niet koud of warm worden.
De Ridley ziet er een maatje groter uit.
De Sensa ziet er niet heel netjes uit naar dat kan aan de kwaliteit van de foto's liggen. Als de fiets zelf onderhouden is, voorspelt de montage van de Garmin mount niet veel goeds.
Campagnolo Ultra Dork
-
- Forum-lid
- Berichten: 2
- Lid geworden op: 14 sep 2022 13:37
Qua prijs valt het verschil mee, Ridley mag weg voor 1500, voor de Sensa wordt 1200 gevraagd. Echter heeft de Ridley wel veel meer gebruikersschade, en weet ik inderdaad niet hoe de lagers er aan toe zijn. Van de Sensa krijg ik vandaag meer foto's en geeft hij de lengte van de cranck door. Tevens heeft hij verteld dat hij de eerste eigenaar is, nooit gevallen is met de fiets en de wielen vervangen zijn omdat in het achterwiel een slag bleef komen (erg raar??).
De montage van de Garmin mount is idd erg onlogisch gedaan, echter hoeft dit natuurlijk niets te zeggen.
Bedankt voor jullie reacties, bij meer meningen of ervaringen hoor ik het graag!
De montage van de Garmin mount is idd erg onlogisch gedaan, echter hoeft dit natuurlijk niets te zeggen.
Bedankt voor jullie reacties, bij meer meningen of ervaringen hoor ik het graag!
Voor beide fietsen vind ik de prijs nogal aan de hoge kant. De Ridley lijkt het beste in orde te zijn, maar ben persoonlijk niet zo'n fan van Ridley. De Ridleys die ik in handen heb gehad waren nogal zwaar. Al lijkt het hier mee te vallen.
En eigenlijk vind ik ze allebei niks....het zijn herenfietsen, OP is een dame. Wil niet zeggen dat het niet kan, maar bekijk goed of de fiets past cq passend te maken is.
De Ridley vind ik te duur en de Sensa is ws een fiets die in de coronahype gekocht is, nu in de weg staat en dan onverzorgd voor veel geld weg kan.
En eigenlijk vind ik ze allebei niks....het zijn herenfietsen, OP is een dame. Wil niet zeggen dat het niet kan, maar bekijk goed of de fiets past cq passend te maken is.
De Ridley vind ik te duur en de Sensa is ws een fiets die in de coronahype gekocht is, nu in de weg staat en dan onverzorgd voor veel geld weg kan.
Dogma F
En natuurlijk de hamvraag: hoe is het huidige fiets nu afgesteld (stuurpen en spacers).
Een Caad8 neigt een beetje naar een endurance geometrie. Heb je daar nog 3cm spacers bij, dan ben je wellicht beter af met een dergelijke fiets.
Een Caad8 neigt een beetje naar een endurance geometrie. Heb je daar nog 3cm spacers bij, dan ben je wellicht beter af met een dergelijke fiets.
Campagnolo Ultra Dork
Behalve dat ik deze fietsen veel te duur vind en me afvraag of je dan niet beter iets nieuws kunt kopen valt het me op dat de Ridley 175 cranks heeft. Een kleine maat fiets heeft dus de langste maat cranks.
Voor 1.000 kun je kiezen uit verschillende nieuwe fietsen gemaakt van aluminium met 10speed Tiagra. Ik weet dat in de beleving Ultegra veel beter klinkt maar rationeel is er niets mis met Tiagra. Vaak zie je techniek van oudere hogere groepen later weer terug bij nieuwere lagere groepen. Dan heb je echter geen carbon frame.
Met nieuwe fietsen heb je de komende twee jaar geen (noemenswaardig) onderhoud. Met een tweedehands fiets is het altijd de vraag hoeveel je nog moet vervangen en hoe duur de fiets uiteindelijk dus echt is.
En dan ben je misschien beter af met een inruiler bij een fietswinkel. Qua prijs zal dat niet zo veel maken maar dan stap je wel op een fiets die een beurt en dus het eerste onderhoud heeft gehad.
Voor 1.000 kun je kiezen uit verschillende nieuwe fietsen gemaakt van aluminium met 10speed Tiagra. Ik weet dat in de beleving Ultegra veel beter klinkt maar rationeel is er niets mis met Tiagra. Vaak zie je techniek van oudere hogere groepen later weer terug bij nieuwere lagere groepen. Dan heb je echter geen carbon frame.
Met nieuwe fietsen heb je de komende twee jaar geen (noemenswaardig) onderhoud. Met een tweedehands fiets is het altijd de vraag hoeveel je nog moet vervangen en hoe duur de fiets uiteindelijk dus echt is.
En dan ben je misschien beter af met een inruiler bij een fietswinkel. Qua prijs zal dat niet zo veel maken maar dan stap je wel op een fiets die een beurt en dus het eerste onderhoud heeft gehad.
- Lcsmet
- Forum-lid HC
- Berichten: 15959
- Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
- Locatie: Het Soete Land van Waes
Om je een idee te geven, deze is weliswaar te groot (maat 58), wat je zoal kan kopen voor minder dan 1000 Euro.
Bij een als goed bekend staande fietsenzaak, een volledig nagekeken fiets van 2 jaar oud, Isaac Graviton disc met 105 afmontage
Bij een als goed bekend staande fietsenzaak, een volledig nagekeken fiets van 2 jaar oud, Isaac Graviton disc met 105 afmontage
I know myself like no one else
Nothing to defend
Nothing to defend