Over de wielersport en zijn beoefenaars.

WK 2022

gede
Forum-lid
Berichten: 1037
Lid geworden op: 21 mar 2010 01:38

gede 25 sep 2022 15:56

Ernie C. schreef: 25 sep 2022 15:51
gede schreef: 25 sep 2022 15:42
daniel1975 schreef: 25 sep 2022 15:39

Helemaal mee eens.
Wat een kindjes hier weer. De sterkste heeft gewoon gewonnen hoor, of denken jullie nu echt dat de Pogacars van deze wereld met overschot gefinished zijn. Ze waren gewoon niet goed genoeg om uit het peloton weg te rijden...
Die had al 2 minuten achterstand omdat hij dacht dat Tratnik van Evenepoel kon winnen o.i.d. We gaan dus nooit weten wie hem had kunnen volgen in een finale met favorieten erbij.
Gelukkig weet jij wat Pogacar denkt. :-). Ik heb van hem een aanval gezien op de helling, die een losse flodder was. Denk dat hij na de Tour vooral andere dingen deed dan Evenepoel na de Vuelta deed...

Wat een sukkeltjes hier. Best grappig. Als hij de Vuelta wint, ligt het aan de tegenstand, als hij het WK wint ook... :-)

Vond het treffend gezegd op Sporza: Slechts 1% van de renners haalt in een hele carrière de koersen binnen die hij in 1 jaar wint, op z'n 22ste.

evilhomer
Forum-lid
Berichten: 961
Lid geworden op: 24 jul 2007 10:38

evilhomer 25 sep 2022 16:34

"Kindjes", "sukkeltjes", "mevrouwtje"... :roll:

Is overigens een veel gebezigde tactiek, bewust dan wel onbewust, om in een discussie je 'opponenten' te kleineren als je het op inhoud (alleen) niet kunt winnen.

On topic: dik verdiende overwinning! Proficiat aan REV en onze zuiderburen.
t.a.f.k.a.e.h.

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8344
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 25 sep 2022 16:35

gede schreef: 25 sep 2022 15:49
Jans schreef: 25 sep 2022 15:43
gede schreef: 25 sep 2022 15:40

Dat vind ik onzin. Hij lag bij een teammakker. Je gaat niet even om 12u aankloppen en hel wakker maken.
Het is inmiddels duidelijk, er is er maar één die "alles" weet. Prima, wanneer word je bondscoach?
Ben zelf renner geweest mevrouwtje, geen prof, maar wel o.a. in het nationaal team bij de juniores. Je gaat geen ploegmaat wakker maken, tenzij in uiterste nood. Die kerels hebben te veel respect voor elkaar om de nacht voor het WK je teammaat wakker te maken.
Het niveau is duidelijk als je een vrouw "mevrouwtje" noemt. Dan hebben die mannen meer respect dan jij.
Je bent echt niet de enige hier die het wielrennen van dichtbij, binnenuit ziet, gezien heeft. Maar je voelt je wel een hele grote meneer.

@evilhomer was me voor.

gede
Forum-lid
Berichten: 1037
Lid geworden op: 21 mar 2010 01:38

gede 25 sep 2022 16:58

Jans schreef: 25 sep 2022 16:35
gede schreef: 25 sep 2022 15:49
Jans schreef: 25 sep 2022 15:43
Het is inmiddels duidelijk, er is er maar één die "alles" weet. Prima, wanneer word je bondscoach?
Ben zelf renner geweest mevrouwtje, geen prof, maar wel o.a. in het nationaal team bij de juniores. Je gaat geen ploegmaat wakker maken, tenzij in uiterste nood. Die kerels hebben te veel respect voor elkaar om de nacht voor het WK je teammaat wakker te maken.
Het niveau is duidelijk als je een vrouw "mevrouwtje" noemt. Dan hebben die mannen meer respect dan jij.
Je bent echt niet de enige hier die het wielrennen van dichtbij, binnenuit ziet, gezien heeft. Maar je voelt je wel een hele grote meneer.

@evilhomer was me voor.
Jouw uithaal kwam gewoon eerst, mevrouwtje.... Dus, jij hebt het wielrennen dan ook van dichtbij gezien en jij denkt dan dat je relatief vlot beslist om bij je teammaat 's nachts op de deur te gaan bonken?

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 15951
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 25 sep 2022 16:59

Na Binda, Merckx en Hinault is Evenepoel de vierde renner die op één jaar een klassieker, een grote ronde en het wereldkampioenschap wint.
Het wordt hoog tijd dat sommigen hier op het forum hun negativiteit laten varen.
Het draagt echt niet bij aan de sfeer op dit forum.
I know myself like no one else
Nothing to defend

wasbeer2006
Forum-lid HC
Berichten: 12639
Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47

wasbeer2006 25 sep 2022 17:07

Het is net zoiets als nederland straks het WK met van Gaal wint.
Winnen is winnen, maar liever met iemand anders.

Al doet dat niets af aan de prestatie van het winnen.
Je wint bij toeval geen WK, ik vrijwel geen enkele sport.

Het is natuurlijk ook een beetje een verwend voetballertje, ben benieuwd of hij zich hiervan anders gaat gedragen.
kan makkelijk. Ik vind hem na de finish nooit onsympathiek.

hayes

hayes 25 sep 2022 17:12

Soit, wereldkampioen worden is makkelijk blijkbaar.
En de Vuelta was ook wat zwak bezet.
En San Sebastian is toch ook maar een B koers.
LBL is de makkelijkste der klassiekers...
Enz...

Eigenlijk was de Tourzege van Vingegaard ook maar wat makkelijk. Uiteindelijk enkel Pogacar die hij moest verslaan. En met een knecht als Van Aert eigenlijk een makkie. :roll:

Ik ga stoppen met op dergelijk reacties reageren.
Ik laat iedereen in z'n waarde maar het is stilaan wat zielig aan het worden.

gede
Forum-lid
Berichten: 1037
Lid geworden op: 21 mar 2010 01:38

gede 25 sep 2022 17:13

wasbeer2006 schreef: 25 sep 2022 17:07 Het is net zoiets als nederland straks het WK met van Gaal wint.
Winnen is winnen, maar liever met iemand anders.

Al doet dat niets af aan de prestatie van het winnen.
Je wint bij toeval geen WK, ik vrijwel geen enkele sport.

Het is natuurlijk ook een beetje een verwend voetballertje, ben benieuwd of hij zich hiervan anders gaat gedragen.
kan makkelijk. Ik vind hem na de finish nooit onsympathiek.
Ik vind het in elk geval allemaal nog héééél erg meevallen hoor. Sommige mensen vinden een gecontroleerde droogstoppel als Froome blijkbaar veel beter dan... Ik zie dat anders. Een klein hevig kantje maakt een sporter veel kleurrijker. Evans had dat, Cipollini en ga zo maar verder. Kleurrijke mannen waar Evenepoel mooi bij past. Ik ben nog altijd zeker dat sommigen hier dat al heel veel minder erg hadden gevonden als er een andere nationaliteit op zijn paspoort stond, maar dat mag je hier niet zeggen.

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37660
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 25 sep 2022 17:20

gede schreef: 25 sep 2022 15:49
Jans schreef: 25 sep 2022 15:43
gede schreef: 25 sep 2022 15:40

Dat vind ik onzin. Hij lag bij een teammakker. Je gaat niet even om 12u aankloppen en hel wakker maken.
Het is inmiddels duidelijk, er is er maar één die "alles" weet. Prima, wanneer word je bondscoach?
Ben zelf renner geweest mevrouwtje, geen prof, maar wel o.a. in het nationaal team bij de juniores. Je gaat geen ploegmaat wakker maken, tenzij in uiterste nood. Die kerels hebben te veel respect voor elkaar om de nacht voor het WK je teammaat wakker te maken.
Hij lag zeker niet bij een teammaat, hij lag bij zijn vriendin. Aldus de KNWU, lijkt mij een acceptabele bron.
Less is bore

gede
Forum-lid
Berichten: 1037
Lid geworden op: 21 mar 2010 01:38

gede 25 sep 2022 17:23

daniel1975 schreef: 25 sep 2022 17:20
gede schreef: 25 sep 2022 15:49
Jans schreef: 25 sep 2022 15:43
Het is inmiddels duidelijk, er is er maar één die "alles" weet. Prima, wanneer word je bondscoach?
Ben zelf renner geweest mevrouwtje, geen prof, maar wel o.a. in het nationaal team bij de juniores. Je gaat geen ploegmaat wakker maken, tenzij in uiterste nood. Die kerels hebben te veel respect voor elkaar om de nacht voor het WK je teammaat wakker te maken.
Hij lag zeker niet bij een teammaat, hij lag bij zijn vriendin. Aldus de KNWU, lijkt mij een acceptabele bron.
Daar ging het in deze ook niet over. Jans merkte op dat toen hij werd lastig gevallen (toen hij dus op een aparte kamer bij zijn vriendin lag), dat hij dan maar bij zijn teammaat waar hij oorspronkelijk een bed zou hebben, op de deur had moeten gaan bonken om daar te gaan liggen. Ik probeer Jans duidelijk te maken dat je als renner niet zomaar 's nachts bij een teammaat op de deur gaat gaan bonken (of bellen of wat dan ook).

Maar dat neemt ze niet aan, ze heeft het maar over 'bondscoach worden' enzo...
Laatst gewijzigd door gede op 25 sep 2022 17:23, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16216
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 25 sep 2022 17:23

gede schreef: 25 sep 2022 15:56
Ernie C. schreef: 25 sep 2022 15:51
gede schreef: 25 sep 2022 15:42

Wat een kindjes hier weer. De sterkste heeft gewoon gewonnen hoor, of denken jullie nu echt dat de Pogacars van deze wereld met overschot gefinished zijn. Ze waren gewoon niet goed genoeg om uit het peloton weg te rijden...
Die had al 2 minuten achterstand omdat hij dacht dat Tratnik van Evenepoel kon winnen o.i.d. We gaan dus nooit weten wie hem had kunnen volgen in een finale met favorieten erbij.
Gelukkig weet jij wat Pogacar denkt. :-). Ik heb van hem een aanval gezien op de helling, die een losse flodder was. Denk dat hij na de Tour vooral andere dingen deed dan Evenepoel na de Vuelta deed...

Wat een sukkeltjes hier. Best grappig. Als hij de Vuelta wint, ligt het aan de tegenstand, als hij het WK wint ook... :-)

Vond het treffend gezegd op Sporza: Slechts 1% van de renners haalt in een hele carrière de koersen binnen die hij in 1 jaar wint, op z'n 22ste.
Iets met Wout van Aert in het wiel en 2 minuten wellicht?

Je blaast nogal hoog van de toren over je koerskennis maar je maakt jezelf met de dag belachelijker.

Dat de sterkste gewonnen heeft heb ik al lang gezegd. Dat het hem daarnaast makkelijk is gemaakt is een tweede.
Campagnolo Ultra Dork

gede
Forum-lid
Berichten: 1037
Lid geworden op: 21 mar 2010 01:38

gede 25 sep 2022 17:26

Ernie C. schreef: 25 sep 2022 17:23
gede schreef: 25 sep 2022 15:56
Ernie C. schreef: 25 sep 2022 15:51

Die had al 2 minuten achterstand omdat hij dacht dat Tratnik van Evenepoel kon winnen o.i.d. We gaan dus nooit weten wie hem had kunnen volgen in een finale met favorieten erbij.
Gelukkig weet jij wat Pogacar denkt. :-). Ik heb van hem een aanval gezien op de helling, die een losse flodder was. Denk dat hij na de Tour vooral andere dingen deed dan Evenepoel na de Vuelta deed...

Wat een sukkeltjes hier. Best grappig. Als hij de Vuelta wint, ligt het aan de tegenstand, als hij het WK wint ook... :-)

Vond het treffend gezegd op Sporza: Slechts 1% van de renners haalt in een hele carrière de koersen binnen die hij in 1 jaar wint, op z'n 22ste.
Iets met Wout van Aert in het wiel en 2 minuten wellicht?

Je blaast nogal hoog van de toren over je koerskennis maar je maakt jezelf met de dag belachelijker.

Dat de sterkste gewonnen heeft heb ik al lang gezegd. Dat het hem daarnaast makkelijk is gemaakt is een tweede.
Ik ken een paar andere namen die zich na elke winst van Evenepoel met de dag belachelijker maken...

Maakt het overigens wat uit als je graag nog een poging wil doen om wereldkampioen te worden, wie er dan bij een aanval op een helling in je wiel zit?? Met mijn beperkte koerskennis is dat inderdaad nieuw voor mij. Ik zou denken dat als je echt sterk bent, dat je dan toch een ultieme poging doet om met een kleine groep weg te rijden, los van het feit of Van Aert, zwarte piet of om het even welke figuur mee wil springen.

Plaats reactie