Over de wielersport en zijn beoefenaars.

WK 2022

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37365
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 25 sep 2022 22:22

senior schreef: 25 sep 2022 20:44 Nederland had in 1974 wereldkampioen moeten worden. Nu zouden ze eigenlijk niet moeten gaan.
Dat laatste is natuurlijk helemaal waar!!
Corrupte bende.
Less is bore

bakboord1
Forum-lid
Berichten: 2018
Lid geworden op: 01 sep 2006 15:30

bakboord1 25 sep 2022 22:42

En met die consensus kan er mooi een slotje op dit topic.

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16063
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 25 sep 2022 23:11

de zwarten schreef: 25 sep 2022 17:58 Ik dacht ook eerst dat Remco 'gemakkelijk' was weggeraakt (dat ze hem hadden laten rijden en dat dat vooral een keuze was).

Maar kijk eens naar de strava segmenten: toen Evenepoel meeglipte (wat hij als 1 van de laatsten van die grote kopgroep deed), reed hij 2:20 op Mount Pleasant.

Ter vergelijk: toen van Aert de voorlaatste keer Mount Pleasant opknalde aan 2:12 (KOM op strava) reed Pogacar, en dit in zijn beste beklimming, 2:23.
Dus Evenepoel reed in zijn ontsnappingspoging (en dan reken ik dat dat niet vol vol was) 3 seconden sneller dan Pogacar, toen het bij Pogacar van moeten was.

Dat geeft goed aan dat het bij vele renners van niet-kunnen-volgen was (dus niet dat er een keuze was), en bij diegenen die wel konden volgen, dat ze schrik hadden om die inspanning te leveren zo ver van de finish. En dat is alweer de verdienste van Evenepoel dat hij daar niet bang voor is, en de rest, terwijl ze weten dat ze hem niet mogen laten rijden, wel bang is. Want zelfs al reageren ze, en zijn ze mee, de manier waarom Evenepoel in de ontsnapping reed zou haast iedereen op zijn knien gedwongen hebben:

als je de voorlaatste ronde bekijkt, waar Evenepoel demareert en alles kapot rijdt, haalt hij op dat rondje 47.3 k/hr met een tijd van 21:29, en laten we eerlijk zijn: hij reed 3 kwart van dat rondje met zijn neus in de wind.

De achtervolgers geraken daar niet verder dan 46,1 K/hr in een tijd 22:01 (Pogacar, van Aert). Uiteraard wordt er daar dan tactisch gereden en tellen gemiddeldes niet, maar het kan maar zo simpel: als je een halve minuut sneller rijdt dan de rest, kan de rest nooit aanspraak maken op de titel. Dat de rest daarachter tactisch gevangen zat, kan Evenepoel niets aan doen. Die rijdt gewoon alsof het zijn zondagse doorgedreven training is, en de rest moet maar eens nadenken hoe ze hem in de toekomst gaan afstoppen. Tactisch kon het veel beter, maar fysiek is Remco gewoon een formidabele coureur, waar er veel schrik van hebben. Dat Lutsenko uberhaupt nog wou meerijden was moedig, maar ook een beetje dom, en zal in de toekomst wellicht minder en minder gebeuren.
Toch twee kanttekeningen:
-Pogacar heeft geen hele beklimming vol gereden volgens mij.

-De koers bij de dames werd niet gewonnen door degene die het snelste die klim op kon. Het was twee keer hetzelfde groepje dat daar weg kwam maar tot twee keer toe kwamen oa van Vleuten en Kopecky terug en uiteindelijk worden zij 1 en 2.

Vroeg gaan en het volhouden is een bijzondere kwaliteit maar dat Remco dat kan weet zo ongeveer iedereen nu wel
Als je dan ziet met hoeveel mensen Italië, Australië en met name Frankrijk nog voorin de koers hadden, waarvan geen enkele op papier kans zou maken tegen Remco. Dan bega je een tactische blunder als je die mensen voor zichzelflaar rijden i.p.v. de kopmannen.
Campagnolo Ultra Dork

svenvs
Forum-lid
Berichten: 74
Lid geworden op: 19 feb 2017 18:58
Locatie: BE

svenvs 25 sep 2022 23:33

Gastheerg schreef: 25 sep 2022 21:21 Dat MvdP bij de eerste passage stopt is begrijpelijk maar hoe die aanleiding zo uit de hand is gelopen is natuurlijk niet begrijpelijk. Ik ken de feiten niet maar Matje moet zich toch eens afvragen of hij niet te vaak om de verkeerde dingen in de belangstelling staat.
Dat MvdP owv een verkoudheid eerder in de week naar een andere kamer verhuist snap ik nog wel.
Maar of dat dan de kamer van zijn vriendin moet zijn en op een andere verdieping en niet waar de hele NL delegatie ligt ?
Persoonlijk vind ik het onbegrijpelijk dat dit met medeweten en toestemming van de teamleiding gebeurde.
Teams huren toch vaak een hele verdieping af net om ervoor te zorgen dat hun renners de nodige rust krijgen.

El Pistolero
Forum-lid
Berichten: 1671
Lid geworden op: 21 dec 2012 18:50

El Pistolero 26 sep 2022 00:08

De KNWU functioneert nog slechter dan onze regering. Net de podcast van In Het Wiel geluisterd.
Bianchi Oltre xr3 Ultegra di2/Scope R4D/Deda Alanera Dcr.
Factor Ostro VAM Dura-Ace di2/Black Inc.

Gebruikersavatar
mao
Forum-lid HC
Berichten: 4467
Lid geworden op: 22 jul 2007 02:47

Gebruikersavatar mao 26 sep 2022 00:32

El Pistolero schreef: 26 sep 2022 00:08 De KNWU functioneert nog slechter dan onze regering. Net de podcast van In Het Wiel geluisterd.
Dat is al jaren zo,
Amateurisme , vriendjespolitiek en een lege kas…vraag me niet hoe maar ze zien kans om het beetje geld wat binnen komt niet te besteden aan de renners…op de baan is het zelfde zo niet erger.
Volgens mij heb ik het al eens eerder aangekaart, de eerste beste tennis vereniging harkt meer sponsor geld binnen..

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16063
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 26 sep 2022 07:27

svenvs schreef: 25 sep 2022 23:33
Gastheerg schreef: 25 sep 2022 21:21 Dat MvdP bij de eerste passage stopt is begrijpelijk maar hoe die aanleiding zo uit de hand is gelopen is natuurlijk niet begrijpelijk. Ik ken de feiten niet maar Matje moet zich toch eens afvragen of hij niet te vaak om de verkeerde dingen in de belangstelling staat.
Dat MvdP owv een verkoudheid eerder in de week naar een andere kamer verhuist snap ik nog wel.
Maar of dat dan de kamer van zijn vriendin moet zijn en op een andere verdieping en niet waar de hele NL delegatie ligt ?
Persoonlijk vind ik het onbegrijpelijk dat dit met medeweten en toestemming van de teamleiding gebeurde.
Teams huren toch vaak een hele verdieping af net om ervoor te zorgen dat hun renners de nodige rust krijgen.
Ik zou toch ook liever met Roxanne Bertels op de kamer liggen dan met Jan Maas.
Er wordt nu gedaan of dit een standaard gebeurtenis is voor een nacht in een hotel maar dat is het volgens mij niet (en als dat toch is, ben ik blij dat ik altijd ga kamperen).
Campagnolo Ultra Dork

Gebruikersavatar
Theo V
Forum-lid HC
Berichten: 5698
Lid geworden op: 14 mar 2008 18:47
Locatie: In de kop van ....

Gebruikersavatar Theo V 26 sep 2022 07:53

daniel1975 schreef: 25 sep 2022 22:22
senior schreef: 25 sep 2022 20:44 Nederland had in 1974 wereldkampioen moeten worden. Nu zouden ze eigenlijk niet moeten gaan.
Dat laatste is natuurlijk helemaal waar!!
Corrupte bende.
WK74, dat is dat WK waar eigenlijk België naar toe had gemoeten ipv Nederland? :mrgreen: :twisted:
(oude wonden..........)

scottpch
Forum-lid HC
Berichten: 6334
Lid geworden op: 24 jul 2010 20:46
Locatie: Omgeving Eindhoven

scottpch 26 sep 2022 08:03

Weer gewonnen van België!
Was weinig verheffend van Nederlandse zijde, België had het betere van het spel maar toch met lege handen!
Snap toch niet dat ze Hazard nog opstellen, heeft laatste jaar geen fatsoenlijke wedstrijd gespeeld en is toch aanvoerder....
Heeft het drukker met zijn tattoos om zijn hele familie te vereeuwigen op zijn lijf, nu alleen zijn adres nog, kan ie de weg naar huis terug vinden! ;)

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16063
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 26 sep 2022 08:07

En wat betreft het WK voetbal: Wel allemaal zonder schaamte de tank volgooien met qatarese olieproducten en deze winter ons huis verwarmen met qatarese LNG?

En in die industrie daar werken dezelfde mensen onder vergelijkbare omstandigheden.

Lekker gaan voetballen daar of consequent zijn.
Campagnolo Ultra Dork

bankrenner
Forum-lid
Berichten: 174
Lid geworden op: 05 mei 2015 11:10

bankrenner 26 sep 2022 11:26

Toch een heel matig gevoel overgehouden aan dit WK.

KNWU faalt big time.. AvV had net zo makkelijk een DSQ aan haar broek kunnen krijgen voor het dragen van te hoge sokken en een niet toegestaan pak.
Blijkbaar is iedereen gelijk maar de 1 wat gelijker dan de ander. Je kan er van alles van vinden maar het mag gewoon niet en daarmee is het amateuristisch en dom van AvV + de staf.

Over de privileges van MvdP is al genoeg gezegd maar ook dit is toch weer een blundertje

Verder Evenepoel een verdiende winnaar door het laffe koersen van de rest.

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16063
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 26 sep 2022 11:30

De grootste domper was toch wel dat ik minimaal 10 uur sfeerbeelden van het zwembad van Wollongong heb gezien.
Campagnolo Ultra Dork

Plaats reactie