Over de wielersport en zijn beoefenaars.

WK 2022

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37377
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 25 sep 2022 11:32

Net als het straffe handelen bij de dames na de OS vorig jaar….
Less is bore

i-mac

i-mac 25 sep 2022 11:39

VDP zegt nu zelf dat hij "niet zo vriendelijk heeft gevraagd om te stoppen". Waarop de politie werd gecontacteerd. Ik kan begrijpen dat je in je hotel geen last wil hebben van lawaai of van geklop op je deur. En ik begrijp heel erg goed dat je op een bepaald moment je kalmte verliest. Vraag is nu hoe men de zaak zal afhandelen. Nu zou ik eens een vlieg willen zijn, en luisteren wat er binnen de UCI wordt gezegd daar in Australië. Want ik vermoed dat er nu veel over en weer wordt gepraat tussen het UCI de bevoegde instanties.

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8293
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 25 sep 2022 11:42

Wat niet? Dat MvdP ergens anders is gaan slapen?
Dit staat nu wel een beetje los. Vorige bijdrage is verdwenen. Dus... laat maar
Laatst gewijzigd door Jans op 25 sep 2022 15:35, 1 keer totaal gewijzigd.

hayes

hayes 25 sep 2022 12:14

Net gekeken.

Wat een koers.
Wat een coureur.
Rainbow Remco!!

Afbeelding

hayes

hayes 25 sep 2022 12:18

daniel1975 schreef: 25 sep 2022 08:30 En bizar dat iedereen de zege gewoon weggeeft aan RE. Ze laten hem gewoon gaan alsof hij geen gevaar is.
Zo win je erg “makkelijk”, maar wel terecht.
Sorry, maar wat een kleine opmerking. :roll:
Moet echt 'pieken' :mrgreen:

gede
Forum-lid
Berichten: 1037
Lid geworden op: 21 mar 2010 01:38

gede 25 sep 2022 12:21

i-mac schreef: 25 sep 2022 11:39 VDP zegt nu zelf dat hij "niet zo vriendelijk heeft gevraagd om te stoppen". Waarop de politie werd gecontacteerd. Ik kan begrijpen dat je in je hotel geen last wil hebben van lawaai of van geklop op je deur. En ik begrijp heel erg goed dat je op een bepaald moment je kalmte verliest. Vraag is nu hoe men de zaak zal afhandelen. Nu zou ik eens een vlieg willen zijn, en luisteren wat er binnen de UCI wordt gezegd daar in Australië. Want ik vermoed dat er nu veel over en weer wordt gepraat tussen het UCI de bevoegde instanties.
Niet zo vriendelijk gevraagd? Dat zal wel een zwaar understatement zijn. Een hotel gaat geen politie bellen omdat iemand iets 'niet zo vriendelijk vraagt'. Op Sporza werd gezegd dat het om 2 minderjarige dames ging, waarbij 1 gewond is geraakt. De politie neemt je ook geen 4 u mee omdat je wat geroepen hebt...

Dus: ik gok dat er wat handgemeen bij is geweest. De hele actie is in elk geval prof-onwaardig. Onbegrijpelijk dat een wereldtopper op dat moment geen gsm kan nemen en bellen naar iemand van de ploeg: los dit NU op voor mij aub

Pelep
Forum-lid
Berichten: 1041
Lid geworden op: 08 okt 2013 21:05

Pelep 25 sep 2022 12:42

Afbeelding

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16063
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 25 sep 2022 12:50

hayes schreef: 25 sep 2022 12:18
daniel1975 schreef: 25 sep 2022 08:30 En bizar dat iedereen de zege gewoon weggeeft aan RE. Ze laten hem gewoon gaan alsof hij geen gevaar is.
Zo win je erg “makkelijk”, maar wel terecht.
Sorry, maar wat een kleine opmerking. :roll:
Moet echt 'pieken' :mrgreen:
Tja, wat kun je er anders van maken. Ik denk dat Remco wel de sterkste was maar toen die grote groep wegreed, zaten alle kopmannen te slapen, inclusief van Aert. Feitelijk heeft hij tegen een paar knechten moeten koersen want in het peloton dacht iedereen blijkbaar dat de kans dat hun knecht Remco kon kloppen, groter was dan de kans dat zij van Aert konden kloppen.
Frankrijk gaat wat mij betreft aan kop bij het WK stupiditeit (of toch vd Poel?). Die hebben de groep met Remco erin nog flink vooruit geholpen en dan winnen ze de sprint.
Maar ook Italië, Australië en iets eerder in de wedstrijd Spanje en Nederland hebben gewoon dom gereden.
Gisteren heeft duidelijk gemaakt dat dit een parcours was waar niet per se de sterkste wint, toen was het de slimste. Nu was Remco de sterkste en die ga je niet verslaan met dom koersen.

Remco dus de sterkste en de slimste, al is dat laatste in dit geval geen grootse prestatie.
Campagnolo Ultra Dork

gede
Forum-lid
Berichten: 1037
Lid geworden op: 21 mar 2010 01:38

gede 25 sep 2022 12:54

Ernie C. schreef: 25 sep 2022 12:50
hayes schreef: 25 sep 2022 12:18
daniel1975 schreef: 25 sep 2022 08:30 En bizar dat iedereen de zege gewoon weggeeft aan RE. Ze laten hem gewoon gaan alsof hij geen gevaar is.
Zo win je erg “makkelijk”, maar wel terecht.
Sorry, maar wat een kleine opmerking. :roll:
Moet echt 'pieken' :mrgreen:
Tja, wat kun je er anders van maken. Ik denk dat Remco wel de sterkste was maar toen die grote groep wegreed, zaten alle kopmannen te slapen, inclusief van Aert. Feitelijk heeft hij tegen een paar knechten moeten koersen want in het peloton dacht iedereen blijkbaar dat de kans dat hun knecht Remco kon kloppen, groter was dam de kans dat zij van Aert konden kloppen.
Frankrijk gaat wat mij betreft aan kop bij het WK stupiditeit. Die hebben de groep met Remco erin nog flink vooruit geholpen en dan winnen ze de sprint.
Maar ook Italië, Australië en iets eerder in de wedstrijd Spanje rn Nederland hebben gewoon dom gereden.
Gisteren heeft duidelijk gemaakt dat dit een parcours was waar niet per se de sterkste wint, toen was het de slimste. Nu was Remco de sterkste en die ga je niet verslaan met dom koersen.

Remco dus de sterkste en de slimste, al is dat laatste in dit geval geen grootse prestatie.
Inclusief Van Aert die sliep? Is uiteraard een totaal foute analyse. Al weken werd gezegd dat de belgische tactiek zou moeten zijn om Evenepoel in een redelijk vroege vlucht mee te krijgen zodat Van Aert in een zetel tot aan de finale kan komen. Is allemaal exact zo gebeurd. De tactiek van de Belgen is 100% goed verlopen, met een Evenepoel die waanzinnig sterk voor de dag kwam.

supermasj
Forum-lid
Berichten: 135
Lid geworden op: 14 aug 2009 23:06

supermasj 25 sep 2022 12:59

gede schreef: 25 sep 2022 12:54 Inclusief Van Aert die sliep? Is uiteraard een totaal foute analyse. Al weken werd gezegd dat de belgische tactiek zou moeten zijn om Evenepoel in een redelijk vroege vlucht mee te krijgen zodat Van Aert in een zetel tot aan de finale kan komen. Is allemaal exact zo gebeurd. De tactiek van de Belgen is 100% goed verlopen, met een Evenepoel die waanzinnig sterk voor de dag kwam.
Het feit dat de Fransen die groep heeft laten lopen (en er zelf heeft aan meegwerkt) is toch van een onwaarschijnlijke naïviteit?

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16063
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 25 sep 2022 13:00

Daar reden er echt wel te veel voor weg en Wout zat toen te ver van achteren.
Had b.v. Matthews of Laporte erbij gezeten in die groep, dan had die tactiek gefaald. Dat het goed uitpakte, was meer geluk dan wijsheid.
Campagnolo Ultra Dork

galileo2
Forum-lid
Berichten: 1038
Lid geworden op: 01 aug 2011 22:18
Locatie: Belgie

galileo2 25 sep 2022 13:01

Ernie C. schreef: 25 sep 2022 12:50
hayes schreef: 25 sep 2022 12:18
daniel1975 schreef: 25 sep 2022 08:30 En bizar dat iedereen de zege gewoon weggeeft aan RE. Ze laten hem gewoon gaan alsof hij geen gevaar is.
Zo win je erg “makkelijk”, maar wel terecht.
Sorry, maar wat een kleine opmerking. :roll:
Moet echt 'pieken' :mrgreen:
Tja, wat kun je er anders van maken. Ik denk dat Remco wel de sterkste was maar toen die grote groep wegreed, zaten alle kopmannen te slapen, inclusief van Aert. Feitelijk heeft hij tegen een paar knechten moeten koersen want in het peloton dacht iedereen blijkbaar dat de kans dat hun knecht Remco kon kloppen, groter was dan de kans dat zij van Aert konden kloppen.
Frankrijk gaat wat mij betreft aan kop bij het WK stupiditeit (of toch vd Poel?). Die hebben de groep met Remco erin nog flink vooruit geholpen en dan winnen ze de sprint.
Maar ook Italië, Australië en iets eerder in de wedstrijd Spanje en Nederland hebben gewoon dom gereden.
Gisteren heeft duidelijk gemaakt dat dit een parcours was waar niet per se de sterkste wint, toen was het de slimste. Nu was Remco de sterkste en die ga je niet verslaan met dom koersen.

Remco dus de sterkste en de slimste, al is dat laatste in dit geval geen grootse prestatie.
Is Jay Hindley een knecht?

Plaats reactie